Gallup: Jos menet yökylään vanhempien 70+ ihmisten luokse...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vien ainaki pullapussin kahvipöytään. En ehkä muuta (ellei sit jotain "poikkeuksellisia herkkuja" maisteltaviksi), kun sen ajan ihmiset joskus (ei kaikki) ottaa vähän negatiivisena sen jos vie ruokakassin mukaan. Että "eikös me olla tarpeeksi vieraanvaraisia/luuletko ettei meillä ole varaa". Mutta varmaan jos yökylään menee, tuntee tapausta sen verran että tietää, ilahtuuko tuliaisista.

Omat lakanat ottaisin joo.

Minä otan aina omat lakanat ja laitan muksuillekin mukaan. Opittu tapa. Ja jos suinkin mahdollista, kysyisin, sopiiko, että laitan ruuat, eli siis ottaisin raaka-aineet mukaan isäntäväen toiveiden mukaisesti.

Vien kukkia ja jotain hyvää kahvipöytään :) + omat lakanat mukaan (tosin jos peti on jo pedattu valmiiksi, en ota omia esille, vaan otan vieraanvaraisuuden vastaan. Lähtiessä otan lakanat valmiiksi pois)

Lapsille otan omat tyynyt+ lakanat ja sängyt, mutta aikuisille en.

Riippuu paikasta, saatan viedä valmiin ruoan, joka sitten lämmitetään tai en vie yhtään mitään.

Olen käynyt vain mummolassa yökylässä. Matkaa on semmoiset 700 kilsaa enkä vie tuliaisia enkä omia petivaatteita. Mummo loukkaantuisi verisesti. Mutta pesin meidän lakanat aina ennen lähtöä ja autoin ruoan laitossa, siivosin keittiön yms... mummo ei sallisi mun alkaa siivoamaan siellä kun olen vieras.
Nyt tosin kun muksuja on jo neljä ja isovanhemmat asuvat kaksiossa ja ovat jo oikeasti huonokuntoisia ja lähentelevät 90v niin emme nuku heillä vaan hotellissa. SIlti auttelen ruoan laitossa jasiivoan keittiötä, vien roskat. Edelleen en saa siivota heillä, enkä ottaa vastuuta ruoan laitosta, vain auttaa.

Mukava kuulla että muutkin kuljettavat petivaatteita.. :) Minunkin mielestäni omat petivaatteet ovat mukava pitää matkassa, välttää turhan pyykin ja samoja voi käyttää sitten kotosalla. Itse tykkään viedä kanssa aina jotain, oman paikallisen sanomalehden, jotain itse leivottua pullaa tai leipää ja lihaa tai kalaa kauppahallista.

En käy muilla on ikäisillä kuin vanhemmillani (69 + 71 v). En ota lakanoita mukaan. Ei tulla autolla, vaan lentokoneella tai junalla. Matkaa n. 800 km. Heillä on omakotitalo, pesukone, pyykkinarua, mankeli.

Joskus vien kukkia, äidille tiettyä vaikeasti saatavaa käsirasvaa, joskus lapset ovat askarrelleet jotain. En vie aina mitään.

Jos menisin vieraammalle, en jäisi yöksi ja veisin kukkia/kahvipullaa.

Hyvää kahvia veisin ainakin, pula-ajan kahvittomuuden kokeneet arvostaa sitä aina. ;) Ja varmaan jotain pientä muutakin, ehkä kukkia. Lakanoita sun muuta en veisi ellei olisi ennalta sovittu että viedään. Kuopukselle ottaisin eväitä mukaan kun on niin allerginen ettei tarvitsisi emännän/isännän vaivautua eikä meidän koittaa selitellä mitä saa syödä.

ainoat tuon ikäluokan ihmiset ovat appivanhemmat ja anoppi loukkaantuisi todella verisesti ruokakassista ja omista lakanoista. On sellainen häärääjä:)

Mutta jos vieraammille ihmisille mentäisi, niin kahvia ja kahvileipää veisin ja omat lakanat.

Yhteistyössä