Gallup: Kuinka kauan olit heräämössä sektion jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Muistatko kellonaikoja? Esim. monelta vauva syntyi ja monelta pääsit osastolle? Et varmaan katsonut kelloa, kun vietiin heräämöön?

Mulla vauva leikattiin, syntyi klo 13:00 ja osastolle pääsin klo 18:30. Eli olisinko ollu noin 5 tuntia heräämössä? Jos oletan, että vauvan syntymähetkestä meni vielä puolisen tuntia, kunnes valmista.

Koko yön. Vauva syntyi 21.55 ja joskus aamukahdeksalta minut siirrettiin osastolle. Leikkaus tehtiin siis nukutuksessa ja nukuin tekounen päälle vielä yöunet, ennen kuin tulin kunnolla tolkkuihini.

Mä olin joku puoli tuntia- 45 min. kun vaatimalla vaadin päästä vauvan ja miehen luo. Sen aikaa että saivat tärinät loppumaan ja näkivät että en romahda yhtäkkiä. Olin kyllä elämäni kunnossa heti kun pääsin salista pois =)!

Aloitukseni liittyy tuohon äidin kuolemaan, oli ollut heräämössä vain 1,5 tuntia ja sai osastolla massiivisen verenvuodon. Ihmettelin heräämössä olon lyhyttä aikaa, kun itse olin heräämössä tosiaan sen 5 tuntia, mutta onpas teidätki kiireelllä sieltä heivattu osastolle :O

sillon sattu olemaan vuoden kiireisin päivä koko synnärillä. mun tuuria taas.. olo oli kyllä hyvä ja oisivat antanut mun vielä hetken olla, mutta 1,5tuntia riitti mulle. pääsin siis hyvin pian tultuani tajuihin.

[QUOTE="Tanjuska";25838525]Mä olin joku puoli tuntia- 45 min. kun vaatimalla vaadin päästä vauvan ja miehen luo. Sen aikaa että saivat tärinät loppumaan ja näkivät että en romahda yhtäkkiä. Olin kyllä elämäni kunnossa heti kun pääsin salista pois =)![/QUOTE]

Niin, ja mulle tehtiin hätäsectio joten mua ei nukutettu.

Suunnilleen vuorokausi siinä meni. Minut jouduttiin nukuttamaan ja sitten oli kaikenlaista hämminkiä siinä, mm. happisaturaation romahtaminen. Vauvan näin samana iltana vain pikaisesti, muuten jouduin olemaan erossa vauvasta sinne seuraavaan päivään.

Olinkohan tuntiakaan. Spinaali lähti nopeasti, sain jalat nopeasti koukkuun jne. eikä ollut heikko olo mitenkään. Join vähän vettä, valittelin nälkää ja sitten kärräsivät perhehuoneeseen. :)

Niin ja ekassa sektiossa vauvan näin samana iltana monta tuntia myöhemmin, ja ekaan viikkoon en saanut syliin ollenkaan. Sormella sain varovasti koskea. Että kun jotkut valittaa että sektio on huono kun ei saa vauvaa heti syliin niin näinkiin voi joskus olla että ei saa moniin päiviin. Olen ollut iloinen kun olen kahdessa seuraavassa saanut vauvan syliin jo parin tunnin kuluttua.:)

Vauva syntyi vähän ennen kahdeksaa illalla ja osastolle pääsin n. 00:30. Eli heräämössä olin n. 4h. Mulla tuli vielä hirmuinen vapina ja horkka puudutuksen poistuttua, kun se viimein poistui.. Meni siis vähän tavallista enemmän aikaa ennen kuin jalat pelas.

[QUOTE="Tanjuska";25838594]Niin, ja mulle tehtiin hätäsectio joten mua ei nukutettu.[/QUOTE]

Häh? Eikös just hätäsektiossa aina nukuteta?
Mut ainakin nukutettiin ja sanottiin, että kun on kiire, niin nukutetaan.

[QUOTE="aloittaja";25838560]Aloitukseni liittyy tuohon äidin kuolemaan, oli ollut heräämössä vain 1,5 tuntia ja sai osastolla massiivisen verenvuodon. Ihmettelin heräämössä olon lyhyttä aikaa, kun itse olin heräämössä tosiaan sen 5 tuntia, mutta onpas teidätki kiireelllä sieltä heivattu osastolle :O[/QUOTE]

Ei ne sieltä normaalisti laske osastolle, ellei äiti ole hyväkuntoinen. Ja kyllä osastollakin vielä tarkkailtiin, mikä olo ja vuotaako normaalisti ym.

Aplla on varmaan mennyt kauemmin leikkaussalissa. Kun vauva synty niin mua ainakin kursittiin kokoon vielä aikas kauan ennenkuin lähtivät siirtämään heräämöön. Itse arvelisin olleeni heräämössä noin 3 tuntia. Ja aika aikaisin sieltä vievät osastolle, kun olin vielä happiletkuissa kun heikotti.

Yhteistyössä