GAllup: kuinka moni Espoon ja Vantaan äideistä aikoo ottaa vanhemmat lapset pois päivähoidosta , koska kuntalisä poistuu jos näin ei tee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs äiti

Vieras
GAllup: kuinka moni Espoon ja Vantaan äideistä aikoo ottaa vanhemmat lapset pois päivähoidosta , koska kuntalisä poistuu jos näin ei tee.

Itsellä 4v tällä hetkellä päiväkodissa 3pvää viikossa ja täytyy myöntää, etten tiedä mitä teen. Punnitsen vaihtoehtoja.

a) joko otan isomman pois kotiin ja saan siis kuntalisän
tällöin isompi lapsi kärsii, koska alueellamme ei ole kerhoja eikä kavereita

b) laitan nuorimmaisenkin päiväkotiin ja palaan töihin
tällöin nuorempi kärsii, koska on ehkä liian pieni vielä päiväkotiin

c) isompi jatkaisi päiväkodissa kuten ennenkin
tällöin talous kärsii

Ihan vielä ei ole ajankohtaista, mutta eiköhän vanhempi aikanaan kotiin jäisi. Saisi kaupunki sitten vastineeksi järkätä niitä pirun kerhoja ja sassiin! Täälläpäin ei ole MITÄÄN muuta toimintaa kuin srk:n kerhot ja leikkipuistotkin on pieniä karsinoita.

Kyllä nuo isommat sisarukset ovat aina olleet kotona kun on ollut vauva. Ei olisi tullut pieneen mieleenkään viedä muita hoitoon, jos kerran olen itse kuitenkin kotona vauvan kanssa. Puistoissa on paljon leikkikavereita isommille lapsille, ja avoimessa päiväkodissa. Mutta meillä toi ei ole enää ajankohtaista kun pieninkin lapsista on kohta 4-vuotias ja itse olen töissä.

Mulle ei ole ollut enää ikuisuuksiin päivähoitoikäisiä lapsia, mutta jos noi muksuni olisivat vielä pieniä, toimisin samoin kuin silloinkin. Eli en veisi esikoista vieraalle hoitoon, vaikka siitä maksettaisiin lisää. Niin paljon on lämmittäneet tyttären sanat, että hänen lapsuutensa onnellisimmat vuodet olivat ne, jolloin sai olla äidin ja pikkuveljen kanssa kotona, että mikään maailman mahti ei saisi mua laittamaan lastani päiväkotiin, jos ei ole pakko.

Mutta lapset ovat erilaisia, omani vaan tykkäsivät enemmän kotihoidosta kuin päivähoidosta.

Mulla on isommat lapset pari päivää viikosta päiväkodissa ja pienin kotona mut en voi ottaa pois kun koulua teen kotoota ja hankala tehdä jos kaikki 3 kotona ja isoin lapsi ei edes nuku päivisin niin aikaa koululle jäisi liian vähän :/ jos en koulua tekisi ottaisin kotiin muutenkin. Kyllä se talous saattaa hetken kärsiä mut ei se kauaa kestä AP et se pieninkin on isompi.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mulla on isommat lapset pari päivää viikosta päiväkodissa ja pienin kotona mut en voi ottaa pois kun koulua teen kotoota ja hankala tehdä jos kaikki 3 kotona ja isoin lapsi ei edes nuku päivisin niin aikaa koululle jäisi liian vähän :/ jos en koulua tekisi ottaisin kotiin muutenkin. Kyllä se talous saattaa hetken kärsiä mut ei se kauaa kestä AP et se pieninkin on isompi.

Mä olen luullut, että sulla on vain yksi lapsi :ashamed:

Eikö sulla ollut yksi pieni vaan????

Itseäni mietityttää eniten sen päiväkotipaikan menetys.Ei täällä Espoossa ainakaan vielä ole sitä takuuta, että lapsi pääsee sitten samaan päiväkotiin takaisin.

Omalla alueellamme olemme käyneet asukaspuistossa, mutta ei siellä ole kavereita pojalleni.Kovin yksin sitä on sitten lasten kanssa kotona. Itselläni ei ole edes äiti-ystäviä, koska kaikki ovat työelämässä.
En myöskään siis tiedä mitä teen. Poika on viihtynyt päiväkodissa todella hyvin.

Sulla onkin ihan selkeä perustelu ja hoidontarve isommille lapsille. :)

*muoks* "lunttas profiilia" Esikoinen syntynyt v 2008. Entäs ne isommat lapset?

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:

Minullekin oli yllättävä tieto? :o Nyt on kyllä jokin pielessä, jos ei muu, niin tiimarivihko..

Mulla oli isompi kotona esikouluikään asti ja ihan sosiaalinen tyyppi siitä on silti tullut. En usko että on "kärsinyt " siitä että sai olla kotona , ei tarvinnut aamulla lähteä kiireellä mihinkään , sai rauhassa opetella kotona monet taidot jne. Kavereita löytyy muualtakin kuin päiväkodista.
Jos äiti on laiska sohvaperuna ja erakko joka ei jaksa ulkoilla lastensa kanssa ja ei jaksa puistoilla tai kerhoilla niin...... :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minullekin oli yllättävä tieto? :o Nyt on kyllä jokin pielessä, jos ei muu, niin tiimarivihko..

Siis nyt mäkin olen ihan hämmennyksissä tai sit oon käsittänyt kaiken väärin...

Aaah apua! Tää oli mun siskon nimimerkillä loggautuneena!! Sori! Ilmeisesti sisko ollut kylässä ja jättänyt ittensä tänne :ashamed: *loggaa ulos ja sisään omalla nimimerkillä..*

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis nyt mäkin olen ihan hämmennyksissä tai sit oon käsittänyt kaiken väärin...

Joko täällä taas joku elää kaksoiselämää :laugh: :laugh:

Aaah apua! Tää oli mun siskon nimimerkillä loggautuneena!! Sori! Ilmeisesti sisko ollut kylässä ja jättänyt ittensä tänne :ashamed: *loggaa ulos ja sisään omalla nimimerkillä..*

Ja siskolla sama nikki ku sulla? Mä en tajua nyt yhtään mitään :o :ashamed: (mikä taas ei ole mikään yllätys :D )

Yhteistyössä