Gallup naisille: Lapsuusiän pituus vrt. aikuisiän pituus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietityttää..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietityttää..

Vieras
Tällainen gallup kaikille naispuolisille:

Minkä pituinen olit:

2-vuotiaana:
3-vuotiaana:
8-vuotiaana:
9-vuotiaana:
Nyt aikuisena:
Minkä ikäisenä menkat alkoi:

Jokaiseen kohtaan ei tarvi vastata jos ei halua tai ei muista, mutta edes yhteen lapsuusajan pituuskohtaan voisi vastata ja aikuisiän pituuteen tietysti. Mitä useampaan niin sitä parempi. Ois hyvä jos mittaukset ois tehty aika tasan tuon ikäisenä, eli lmoita jos olit mittaushetkellä vaikka puoli vuotta vanhempi yms.

[QUOTE="aloittaja";23548604]Aijaa, meillä sellainen piti olla aina terveystarkastuksissa mukana, ysilläkin vielä. Tosin aika monesti se unohtui kotiin. Itse oon omaani säilyttänyt[/QUOTE]

No ei meillä vaan.

Minkä pituinen olit:

2-vuotiaana: en tiedä
3-vuotiaana: 100 cm (tai hieman yli)
8-vuotiaana: varmaan noin 140 cm koska olin kouluun mennessä (7,5 vuotiaana) 136-137 cm ja toiselle luokalle mennessä noin 10 cm pidempi (eli 146-147 cm).
9-vuotiaana: taas noin 10 cm pidempi kuin 8-vuotiaana eli varmaankin noin 150 cm (kasvoin siis 10 cm vuodessa ensimmäiset 3 kouluvuotta)
Nyt aikuisena: lähes 180 cm (178-179 cm)
Minkä ikäisenä menkat alkoi: 11-vuotiaana (tosin täytin sitten muutaman kuukauden päästä 12)

Minkä pituinen olit:

2-vuotiaana: en tiedä
3-vuotiaana: 100 cm (tai hieman yli)
8-vuotiaana: varmaan noin 140 cm koska olin kouluun mennessä (7,5 vuotiaana) 136-137 cm ja toiselle luokalle mennessä noin 10 cm pidempi (eli 146-147 cm).
9-vuotiaana: taas noin 10 cm pidempi kuin 8-vuotiaana eli varmaankin noin 150 cm (kasvoin siis 10 cm vuodessa ensimmäiset 3 kouluvuotta)
Nyt aikuisena: lähes 180 cm (178-179 cm)
Minkä ikäisenä menkat alkoi: 11-vuotiaana (tosin täytin sitten muutaman kuukauden päästä 12)

Niin ja 12-vuotiaana olin jo 170 cm pitkä.

2-vuotiaana: jonkun 92cm
3-vuotiaana: 99cm
5-vuotiaana olen ollut 118cm
Nyt aikuisena: 178cm
Minkä ikäisenä menkat alkoi:tätä en muista.. suht myöhään niin ehkä 14-15v

Sen verran muistan että onko se 2-vuotis pituus kun kerrotaan kahdella olisi muka se tuleva aikuisiän pituus??? Äidiltä kuullut että minusta olis pitänyt tulla semmonen 180 senttinen..... jäi sitten vähän vajaaksi :) 166cm olen nyt.

En nyt ihan tarkkaan muista, mutta
2v n. 85cm
3v 93cm
8v 123cm
9v 130cm
Nyt 167cm

Olin ala-asteella lyhimmästä päästä, mutta pituutta tuli sitten vielä ylä-asteella. Menkat alkoi 14v (melkein 15v).

Mua kiinnostaisi tietää, mihin aloittaja näitä tietoja tarvitsee?

Minkä pituinen olit:

2-vuotiaana: ei tietoa
3-vuotiaana: 100,5cm
8-vuotiaana: ei tietoa
9-vuotiaana: ei tietoa
Nyt aikuisena: 178cm
Minkä ikäisenä menkat alkoi: 14v

6-vuotiaana olin 127 cm ja 11-12 vuotiaana kasvoin jo aika lähelle lopullista mittaa, varmaan n 175 cm silloin.

Kyselen näitä siksi koska olin itse 4-8-vuotiaana sairas, ja 9-vuotiaasta asti jollain tavalla syömishäiriöinen ja mietin että kuinka paljon nuo on vaikuttaneet kasvuun loppujen lopuksi. Serkut on kuitenkin niin pitkiä molemmin puolin sukua.

En tiedä pystyykö noita sitten muutenkaan vertaamaan, koska mulla oli murrosikä kai suht myöhään ja oisin ehkä kasvanut pidempään kuin joku samalla tavalla kasvanut jolla oli murrosikä aikaisin. Tosin vois kuvitella että ihan lapsuuden pituus kertois silti jotain, vaikka eipä näidenkään vastausten perusteella osaa sanoa mitään. Tuo 2 kertaa 2-vuotiaan pituus ei kyllä pidä mulla ainakaan yhtään paikkansa, oon kymmenen senttiä lyhyempi

Mä olen aina ollut pitkä. Tai luokan pisimpiä siis. Ja nyt olen jotain 172cm. Mutta anoppi joka on ehkä hyvällä säällä mitattuna 160cm pitkä oli myös aina luokkansa pisin. Siis oikeasti oli pitkäkin, ei vain lyhytkasvuisten luokalla ;) Ja tosiaan jäi todella lyhyeksi kuitenkin. Yhdellä kaverilla samanlainen pituus kasvu myös. Eli oli lapsen apitkä, mutta kasvu pysähtyi ja jäi lyhyeksi. Siis todella lyhyeksi.

Minkä pituinen olit:

2-vuotiaana: En tiedä.
3-vuotiaana: En tiedä.
8-vuotiaana: Olisinko ollut jotain 130 cm tai yli.
9-vuotiaana: Olisinko ollut jotain 140 cm.
Nyt aikuisena: Hieman yli 180 cm.

Menkat eivät vielä tähän ikään mennessä ole alkaneet, ihmettelen kovasti, että mikseivät ne ole alkaneet.

Niin kai kaikki mitä vaan muistaa kelpaa, mitä enemmän muistaa sitä parempi.

Ilmeisesti tuo menkkojen alkamisikä vaikuttaa tosi paljon. Aloinkin nyt tarkastella eniten niitä vastauksia, jossa menkat on alkaneet 14- 15-vuotiaana kun itsellä alkoi kans melkein 15-vuotiaana. Harmittaa kun ei oo siskoa johon vois vertailla, veli kasvoi juurikin niin että oli aina luokan pienin ja sitten lukiossa venähti kunnolla.

[QUOTE="aloittaja";23551679]Niin kai kaikki mitä vaan muistaa kelpaa, mitä enemmän muistaa sitä parempi.

Ilmeisesti tuo menkkojen alkamisikä vaikuttaa tosi paljon. Aloinkin nyt tarkastella eniten niitä vastauksia, jossa menkat on alkaneet 14- 15-vuotiaana kun itsellä alkoi kans melkein 15-vuotiaana. Harmittaa kun ei oo siskoa johon vois vertailla, veli kasvoi juurikin niin että oli aina luokan pienin ja sitten lukiossa venähti kunnolla.[/QUOTE]

Pojille on ihan tyypillistä, että kasvavat vielä armeija ikään asti.
Tytöillä aikainen menkkojen alkaminen saattaa syödä pituutta. Mulla alkoi vasta 14 vuotiaana. Tulivat kaksi kertaa ja olivat vuoden poissa. Johtuen varmaan siitä, että olin todella laiha. Luut vaan törröttivät.... Mutta mustakin olisi pitänyt tulla pari senttiä pidempi. Näin oli äidille sanottu joskus.

Niin, mitä oon tässä vähän vertaillu ja laskeskellu niin näyttää siltä että musta ois voinu tulla todennäköisesti jopa 10cm pidempi, mutta enpä oo yllättynyt, harmittaa kyllä.