Hae Anna.fi-sivustolta

Gallup paastonneille!

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä anu v., 28.12.2006.

1. anu v. Vierailija

Hei! Olen tässä paastolla niin ajattelin kysäistä miten muilla on ollut..

1) Kauanko paastosit ja mitä joit/kuinka paljon?
    2) Paljonko tippui painoa? Tuliko kilot nopeasti takaisin?
    3) Oliko vaikeuksia lopettamisen kanssa tai paaston aikana?
    4) Urheilitko samaan aikaan?

Tiedän toki että paastolla lähtee lihaksia ja tämän myötä myös energiankulutus pienenee, eli paaston jälkeen on syötävä entistä vähemmän jotta edes pysyisi samoissa mitoissa. Paastoamisen motiivina on itselläni rauhoittuminen ja puhdistuminen joulukuun " rellestyksen" jälkeen. Olen urheillut paljon pikkulikasta lähtien ja lihaksia kropassa riittää, joten niissä on varaa ehkä vähän lähteäkin..

Jos on samaan aikaan paastoavia niin olisi kivaa vaihtaa kokemuksia :)

2. Ex-paastoaja Vierailija

1) Olen paastonnut 4 kertaa aiemmin. Olen noudattanut 7 päivän luontaistuotekaupan paastopaketteja.

2) Painoa on pudonnut 2-4 kg/vko. Kilot tulivat todella nopeasti takaisin, koska jokaisen paaston aikana olen kärsinyt hirvittävästi makeanhimosta.

3) Mieliteot haittasivat paastoa. Myös yllättävä heikkouden tunne tuli äkkiä, mikäli ruoka-ajoista ei muistanut pitää kiinni. Mehujen rauhallinen litkiminen vei yllättävän kauan aikaa, kun olen tottunut nopeasti hotkaisemaan lounaaksi hedelmiä jne. Paleleminen oli yllättävä vaiva.

4) En. Vaikka vatsa tuntui ihanan kevyeltä ja puhdistuneen vatsan vuoksi oli ihanan olo, niin olo oli aika voimaton. Runsas nesteiden juonti myös pissatti, joten en tavallista kävelyä lukuunottamatta ole paaston aikana urheillut.

Paasto on meikäläisellä ohjelmistossa myöhemmin lähinnä vatsavaivojen karkoittamisen vuoksi myöhemmin alkuvuodesta, kunhan mies lähtee pilkkireissulle tms. Onnistuminen on todennäköisempää, kun toinen ei siinä vieressä syö normaaliruokaa.

3. toinen anu Vierailija

1) Olen paastonnut 4-5 päivää kerrallaan. Juon hedelmätäysmehuja(ei sokeria, ei lisäaineita) litran päivässä(laimennan vedellä) ja lisäksi vettä ja yrttiteetä niin että päivän kokonaisnestemäärä on n.3-3,5 litraa.

2) Painoa on tippunut joka kerta 3,5-4 kiloa(olen normaalipainoinen, BMI 21,5). Isommilla tytöillä putoaa varmaan enemmänkin. Pari kiloa on tullut takaisin heti...jo pelkästään siitä että suoli taas täytyy(paastolla teen suolihuuhtelut 1-2x/pv) ja turvotusta tulee.

3) Vaikeuksia ei ole ollut. Ainoanan riesana palelu; siksi en paastoa talvella(huhti-lokakuu parasta aikaa).

4) En urheile paaston aikana koska lihaksilla ei ole silloin polttoainetta, lihakset ei jaksa eikä edes kasva. Ulkoilemassa olen kyllä käynyt kevyesti. Urheilun sijaan satsaan paaston aikana mieluumminen hemmotteluun...kynsien ja ihon hoito, lämmin kylpy/suihku pari kertaa päivässä, LEPO... Kun ei tarvitse käyttää aikaa ruuan hankkimiseen, valmistamiseen ja syömiseen niin sitä jää yllättävän paljon kaikkeen muuhun hyödylliseen(ja hyödyttömään).

Tulevana keväänä taidan taas "puhdistautua"...pari vuotta onkin ollut taukoa!

4. Chloe Vierailija

5. paastoaja Vierailija

Olen paastonnut ehkä 6-7 kertaa. Paioaon lähtenyt neljästä kuuteen kiloon paaston pituudesta riippuen. Olo on ollut yleensä mielettömän hyvä. En varsinaisesti urheillut, mutta rauhalliset kävelylenkit tekevät hyvää.
    paastot ovat kestäeet 7-10 päivää. Vähän tulee painoa lopettamisen jälkeen takaisin, mutta ei kuitenkaan koko lähtenyttä määrää. Niinpä olen paasto paastolta vähitellen hoikistunut ja päässyt ihannepainoon.
    Ennen paastosin mehuilla, mutta pari viimeistä kertaa olen pitänyt Vaahtera-palmu siirappi paaston. Se on niin helppoa.
    Kaikkein tärkeintä paastossa on riittävä nesteiden saanti!
    Janon tunnette ei pidä jäädä odottelemaan,koska silloin elimistö on jo liian kuiva.
    Tällöin olo on heikko ja voi tulla näköhäiriöitä silmän painéen muuttuessa.

6. toinen anu Vierailija

Olen kuullut kovasti kehuja tuosta vaahterapalmusiirappipaastosta joten taidanpa toteuttaa keväisen paaston noilla ohjeilla ensimmäistä kertaa. :eek:)
    Huhuilen sitten pastoseuraa...kimpassa paastoamistakaan en ole vielä kokeillut...voisi olla helpompaa ja hauskempaa!

7. anu myös Vierailija

kertoisitteko lisää vaahterapalmusiirappipaastosta?

8. paastoaja Vierailija

Kysyppä luontaistuotekaupasta. Sieltä löytyy esitteitä, joissa on tarkat ohjeet. Tästä paastosta on olemassa joku kirjakin. Kaupasta saa myös vaahterapalmusiirappia. Siitä sekoitetaan juoma, jossa on lisäksi vettä, sitruunaa (C-vitamiini) ja cayennepippuria (edistää liman ja kuonan irtoamista ja myös lämmittää).
    Lisäksi käy vesi ja yrttiteet. Helppo tämä paasto on siksi, että yhdellä juomalla pärjää, eikä tämän makuun edes kyllästy kauhean helposti.

9. vierailija Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari