Gallup: Raskausviikko ja painonousu

  • Viestiketjun aloittaja cookiejar
  • Ensimmäinen viesti
Mia
itselläni vk 9 menossa paino on alkanut jo nousta, tähän mennessä siis noussut kahdella kilolla, neuvolatäti sanoi sen olevan hyvä ja normaali asia koska olen kovin alipainoinen.. : )
 
Numa
Alkupaino 76 kg (170 cm pituutta, eli ylipainoa)

vk 6, 76 kg
vk 15, 76 kg
vk 17, 75,6 kg
vk 21, 77,8 kg
vk 27, 82 kg
vk 33, 83,7 kg

painonnoususta ei ole huomautettu, liikuntaa harrastin heinäkuun alkuun asti kunnes alkoi tulla veristä vuotoa jolloin määrättiin ottamaan rauhallisemmin - minkä voi 3,5 vuotiaan kanssa touhuillessa. ylipainoa on aina ollut, ekassa raskaudessa tuli 11 kg joka ei mennyt itsestään imetyksellä pois (imetystä 2,5 v.) vaan piti kuntosalilla huhkia. Laihtuminen on aina ollut vaikeaa. Ja juuri kun olin saamassa pois painoa, hups, toista odottamaan! Toivon totisesti ettei paino nousisi enää paljoa
 
piupiupoupou
Mulla 60 kg lahtopaino! normaalipaino plus pituutta 162 cm. turvotus alkoi heti ja neuvolaan viikoilla 8 mitattiin tuo 60kg.

nyt viikko 27 alkamassa ja paino edelleen 60kg. neuvolassa kuulemma kaikki ok jos vauva liikkuu ja liikkuuhan se ja paljon.. iso poika tulossa!
 
Khaosan :)
Mulla meni näin:

Esikoinen poika lähtöpaino 50kg: rv 40+5 +14.1kg (vauva 3550g)

Kuopus tyttö lähtöpaino 49,9kg: rv 40+3 +10,5kg (vauva 3440g)

-Nyt kuopus 4kk ja omapaino 49kg, eli suht ihanteellista, vaikka kuopuksen 14 kiloa tuntui aika isolta määrältä. Pituus on 160.5 cm
 
Kleopatra
Lähtöpaino 80kg, rv 15 nyt ja paino on tippunut 3kg.
Pahoinvointi pitää mukavasti kilot kurissa :p Pyrin syömään todella
terveellisesti ja juomaan paljon vettä pitkin päivää.
Tavoitteena olis pysyä suht samoissa mitoissa, koska on tuota ylimääräistä, josta olis kiva päästä eroon pian vauvan syntymän jälkeen. Onnekseni mitään makeeta ei ole raskauden aikana tehnyt mieli!
 
Sassenach
Mulla lähtöpaino 70 kg ja nyt rv 26 tullut +4,5 kg, josta suurin osa ensimmäisen kolmanneksen aikana. Pahoinvointi oli lievää, tuli syötyä vähän mutta usein. Väsymyksen vuoksi liikkuminen jäi todella vähälle.
 
MeeJoo
Lähtötilanne 161cm ja 65kg ennen raskautta, BMI 25.

Paino neuvolassa (vkonousu)

rv 7 67,0 kg
rv 19 69,9 kg (+260g)
rv 24 71,9 kg (+420g)
rv 26 73,4 kg (n. +500g)

Kokonaissaldo ekaan neuvolakäyntiin laskettuna n. +6-7 kg raskausviikkoon 27 mennessä. Neuvolassa tätä on pidetty ihan hyvänä. Sokerirasitukset rv 12 ja 24 OK.

Kaksi kiloa pamahti heti alkuun, mutta sitten menikin hiljaisemmin puoleenväliin asti. rv 21 eteenpäin melkein puoli kiloa viikossa, vaikka en ole muuttanut mitään elämisessä, päinvastoin liikkunut enemmän ja syönyt terveellisemmin kun alussa tuli puputettua mitä vaan mikä maistui. Tavoitteena olisi, etten painaisi enempää kuin 78kg raskauden lopussa ja että housukoko pysyisi samana (38-40). Rasvavarastoja on omasta takaa sen verran, että niillä kyllä yhden imettää.
 
Mama -87
Vanha ketju, mutta vastatataampas. Esnsimmäisestä lähtömitat 160/55,5 ja rv 39 74,2kg.
Kauhistuin kun palasin synnäriltä ja painoa oli 69kg, mutta järkyttävällä hikoilulla öisin nesteet lähtivät 1kg päivässä. 3kk synnytyksestä ja paino taas 55, puoli vuotta ja paino 51. Imetin osittain 5kk ja tarkkailin syömisiä vasta synnythksen jälkeen.

Toisesta lähtöpaino 51,5kg nyt 54,5kg rv16. Yritän syödä terveellisemmin ja välttää turvotuksen keräämistä, mutta nyt varmaan alkaa painonnousu spurtti kiten viime kerralakin.
 
XXX
Hei,
Minulla lähtöpaino oli 86 kg ja olin ylipainoinen (BMI30). Alkuraskaudesta ruokaa ei tehnyt huonon olon vuoksi mieli, vaikka toisaalta säännöllinen syöminen auttoi pahoinvointiin. Tässä vaiheessa päätin, että alan syömään terveellisesti ja säännöllisesti, en ole tietenkään laihduttanut raskauden aikana. 12 viikolla paino oli tippunut 81 kiloon. Nyt menossa rv 23 ja paino edelleen sama 81kg. Vatsa on kasvanut ja vauva oli rakenneultrassa normaalikokoinen, joten ilmeisesti (ja miehen mielestä ) kilot on lähteneet muualta vartalosta. Neuvolassa on kerran kysytty, että syönkö riittävästi, mutta huolestuneita eivät ole olleet. Säännöllisen ateriarytmin olen yrittänyt pitää ja herkut olen jättänyt pääasiassa pois. Sinänsä herkkuja lukuunottamatta olen aiemminkin syönyt terveellistä kotiruokaa.
 

Yhteistyössä