Galluppi asunnon omistajille!!!kaikki vastaamaan joilla on asuntolainaa:)

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
Minkä ikäinen olet sitten kun laina on takaisin maksettu?entä miehesi?
Minä olen 46v ja mies 56v.
Eipä tullu lainapapereita kirjoittaessa mieleen tuota asiaa :laugh:

Tuskin asumme tässä siihen asti mutta teoriassa näin. B)

Olin 24 kun laina otettiin ja se oli 15 vuoden laina, täytän ylihuomenna 32 joten aika kauan on jo makseltu ja otimme lainan just sellaiseen sopivaan kohtaan että olemme hyötyneet suhdanteista lainamme kanssa, tuskin sitä viittätoistavuotta tarttee maksaa.. kerran on otettu lisälainaa remonttikustannuksiin. Voi olla että nelikymppisenä ollaan lainavapaita, mutta tokihan tässä kämpässä on vielä remontoitavaa, muut paikat on käyty läpi, mutta keittiö ja vessa pitää vielä rempata, sit ulkokatto ja alakerran kellaritilat muuttaa asuttaviksi. Sen jälkeen saakin aloittaa alusta eli varmaan ottaa uutta lainaa ;) No eikun oikeesti meillä on pieni laina.

Mä olen 52 vee alkuperäisen takaisinmaksusuunnitelman mukaan, miestä mulla ei olekaan. Tai on tavallaan, mutta laina sekä asunto on yksin mun. Olen lyhentänyt lainaa kyllä aika paljon reippaammin kun alunperin suunniteltiin, eli kaiketi jotain 45-50 veenä olisi tämä laina maksettu pois. Tuskin mäkään tässä niin kauan asun...

Viiden kympin molemmin puolta, jos maksetaan alkuperäisellä aikataululla. Mulla tuli kyllä toi mieleen lainaa otettaessa, ja siksi oltiinkin vähän pihejä lainaa otettaessa. Todellisuudessa saadaan varmaan maksettua ennen 40 ikävuotta (tai ainakin ennen kuin mä olen), paitsi jos jotain ihan ihmeitä tapahtuu tai sijoitellaan säästöt jonnekin muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:

Hienoa! Kun osaat ennustaa noin hyvin, niin kerrohan miten pahana lapseni koulukiusaus jatkuu?

Varmaan lopun ikäämme maksetaan, jos tätä tahtia jatketaan, mutta varmaan nopeutuu sit joskus, ku töihin meen. Arvion mukaan, joka tehtiin lainaa otettaessa, niin minä 44 ja ukko 47.

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:

Onneksi laina loppuu joskus mutta vuokra ei edes silloin kun on eläkkeellä ...pakko ajatella näin tai muuten tuntuu toooosi pitkältä ajalta ajatella..niin olllaan sellanen 50 kun laina olisi ohitte..huom! ei olla vielä maksettu tekeleellä olevasta talosta ensimmäistäkään erää:)