Galluppi: Noudatatko leffojen ikärajoja lapsilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Melissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Melissa"

Vieras
Eli minkä ikäisten lasten antaisit katsoa seuraavia leffoja ja milloin lapsi saa itse päättää mitä katsoo?

1. Harry potter (ikäsuositus 11v)
2. Pirates of caribian (ikäsuositus 11)
3. Taru sormusten herra (ikäsuositus 11v)
4. batman leffat
5. kauhuleffoja (ringit, kauna,yms)
6. jurassic park
7. 7v leffat: iceage, shrekit, leijonakuningas, aladdinit

entä onko joku leffa mitä et antaisi lapsen katsoa ikinä jos saisit päättää?

No mun 9-vuotias on nähnyt noita k-11 leffoja, myös jonkun batmanin. Jurassic Parkeja ajattelin ottaa joksikin leffaillaksi katsottavaksi. Yhdessä on katsottu noi, joissa ikä ei riitä.

Mun 3-vuotias tykkää hirveästi Shrekistä :D Ja onhan se kattonut jo Ice Agetkin kaikki. En mä oo edes tiennyt, että niissä on joku ikäraja...

Kauhuleffoja mä en antaisi ikinä lapseni enkä minkään aikuisenkaan katsoa! Hyi yök :D

Meillä saa 4 ja 5 v katsoa ice aget, shrekit, ja aladdiniki ollaan katsottu. Itse osaavat kertoa aika hyvin mitä ei halua katsoa kun pelottaa esim leijonakuningas.

toivottavasti kauhuleffoja eivät katso ikinä, itsekkään en siihen pysty :s

eikähön nuo muut tule kouluiässä vasta...

Mulla 6- ja 4-vuotiaat ja tähänasti oon noudattanu ikärajoja ja tällä järjellä jatkossakin. Kyllä niillä suosituksilla joku peruste on, elokuva voi olla pelottava, liian pitkä, siinä voi olla jotain mitä lapsi ei osaa käsitellä jne. Musta on ihanaa kun mun lapset katsoo edelleen Aristokatteja ja muita pienten lasten juttuja. Ei niillä oo mihinkään kiire elokuvien suhteen, ehtivät kyllä nähdä kaikki mitä haluavat sitten kun en enää voi vahtia :saint:.

Meillä ollaan suhteellisen tiukkoja ikärajojen kanssa eli seuraamme niitä, koska ne ovat ammattilaisten arvioimia ja asettamia.

Meillä esim. Ekaluokkalainen välillä kinuu Star Warsien katsomista, kun "kaikki on jo saanut niitä katsoa", mutta hyvin on ymmärtänyt, kun ollaan selitetty. Lisäksi hän jo joskus saanut katsoa niitä pätkän ja kun "totuus" on selvinnyt, niin eipä ole leffa enää houkutellut. ;-)

mun mielestä

1. Harry potter 8-10 v voi jo kahtoo
2. Pirates of caribian 9-10 v voi jo kahtoo
3. Taru sormusten herra 9-10 v voi jo kahtoo
4. batman leffat 10-12v voi kahtoo
5. kauhuleffoja 14-16 mun mielestä alaikäraja
6. jurassic park 9-10 v
7. 7v leffat: iceage, shrekit, leijonakuningas, aladdinit3 vuotiaasta ylöspäin

Yhteistyössä