Galluppia raskausajan tupakoinnista ja alkoholinkäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos äiti tupakoi raskaana niin oletko sitä mieltä, että
a. on niin pahasti riippuvainen ettei pysty pääsemään eroon
b. on itsekäs ja epäkypsä vanhemmaksi
c jotain muuta

Sama alkoholia raskaana ollessaan runsaasti käyttävälle äidille
c jotain muuta

Ihan mielenkiinnosta mietin, että miten ihmiset suhtautuvat raskaana oleviin päihteiden väärinkäyttäjiin. Omat vastaukset ovat sekä a että b. kaksipiippuinen juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos äiti tupakoi raskaana niin oletko sitä mieltä, että
c jotain muuta

Sama alkoholia raskaana ollessaan runsaasti käyttävälle äidille
c jotain muuta

Ihan mielenkiinnosta mietin, että miten ihmiset suhtautuvat raskaana oleviin päihteiden väärinkäyttäjiin. Omat vastaukset ovat sekä a että b. kaksipiippuinen juttu.

molempiin ehdoton B

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
a/c (tupakointi ei ehkä se asia, joka eniten mieltä vaivaa)
a

Omalla kohdalla siis näin
Poltin, mutta en juonut

just joo, ei kuule kukaan ole niin surkee ettei pääsisi eroon niin OIKEASTI halutessaan. Mun vastaukset ap:lle, kumpaankin ehdottomasti b, itteni kohdalla myös. En juonut, mutta poltin esikoisen kohdalla. Ihan itsekkyyttäni, vaikka selityksiä silloin löyty vaikka mitä.

Ekaan B ja tokaan sekä A että B.
Tokassa vaihtoehdossa pitäisi kyllä sosiaaliviranomaisten tulla vähintään lapsen synnyttyä ottamaan lapsi huostaan.. sillä tuskin lopettaa lapsen synnyttyäkään juomista jos on raskaudenaikana kohtuuttomasti ottanut.

Itse poltin ekat pari viikkoa raskauden aikana,sitten yks kaks vaan lopetin, enkä mitään nikotiinivieroitusjuttuja käyttänyt apuna vaikka yli 10vuotta olinkin polttanut.. kyllä on ihan omasta asenteesta kiinni, jokainen pystyy lopettamaan,eri asia tahtooko.
Nyt ainakin ajateltuna niin en tahdo tulevienkaan raskauksien aikana polttaa, lapsihan siinä kärsii

vaikeita kysymyksiä, vastaisin kuitenkin kumpaankin b, itse olin tupakoinnut viisi vuotta ennen raskaaksi tuloa, en kuitenkaa tiiä auttoiko se pahoinvointi sitten lopettamaan vai olisiko se onnistunut ilmankin. alkoholi asiassa vaikuttaa se että sitä pitäisi pystyä kyllä hommaamaan apua alkoholismiin ja mennä vierotushoitoon tms jos oikeasti on jollain tapaa kypsä vanhemmaksi..

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
a/c (tupakointi ei ehkä se asia, joka eniten mieltä vaivaa)
a

Omalla kohdalla siis näin
Poltin, mutta en juonut

just joo, ei kuule kukaan ole niin surkee ettei pääsisi eroon niin OIKEASTI halutessaan. Mun vastaukset ap:lle, kumpaankin ehdottomasti b, itteni kohdalla myös. En juonut, mutta poltin esikoisen kohdalla. Ihan itsekkyyttäni, vaikka selityksiä silloin löyty vaikka mitä.

Mulla oli niin paljon muita onkelmia, ettei tupakoinnin lopettaminen OIKEASTI edes käynyt mielessä kuin muutaman hassun kerran-ja unohtui samantien

Yhteistyössä