Hae Anna.fi-sivustolta

Gardajärveltä Venetsiaan

Viestiketju osiossa 'Italia' , käynnistäjänä Eeva61, 07.06.2007.

1. Eeva61 Vierailija

Hei,

osaako joku kertoa, miten kauan kestää mennä omalla autolla Garda-järveltä Venetsiaan ja onko se kovin hankalaa? Minne auto jätetään Venetsiaan mentäessä ja kuinka paljon parkkeeraaminen maksaa?

Miten junayhteydet? Pääseekö jostain järven eteläosan kaupiungista suoraan junalla vai pitääkö vaihtaa Veronassa? Miten kauan junamatka kestää?

Kaikesta tähän liittyvästä tiedosta olisin kovasti kiitollinen.

2. julkisilla Vierailija

Gardajärveltä on bussiyhteys Venetsiaan ja maksaa jotain 23 euroa, tästä samasta aiheesta löydät tietoa tältä palstalta. Itse en lähtisi autolla ajaelemaan kun vaivattomasti pääsee julkisillakin, ei parkkihuoliakaan silloin. Veronasta pääsee junalla myös Venetsiaan. "kahlaa ketjua pikkasen" paljon tietoa asiasta.

3. Tee Vierailija

Menimme Malcesinestä viime vuonna bussilla Venetsiaan. Maksoi 28 e/hlö menopaluu. Oli tosi kätevä, bussi oli Malcesinessä muistaakseni puoli kahdeksan aikaan aamulla ja pari tuntia ajoa Venetsiaan, sieltä lähtö oli takaisin n. 17. Bussi oli ilmastoitu. Bussi lähti Riva del Gardasta ja Veronaan asti otti matkalaisia kyytiin Gardan kylistä.
    Oli mielestäni kätevä tapa mennä Venetsiaan ja huomattavasti edullisempi kuin matkatoimiston järjestämä retki.

4. ili Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Omalla autolla liikkuvan valttina on luonnolisesti vapaus mennä ja tulla oman aikautaulun mukaan.

Venetsiaan meneminen autolla on helppoa. Móottoritietä pitkin Venetsiaan asti (Mestre)ja rautatieasemaa sivuavaa tietä myöden sillalle, joka johtaa itse saarelle. Ajoreitin ramppeineen päivineen voit käydä katsomassa vaikka google maps.comista sateellikartan avulla. Helppoa on. Ajoaika on noin puolitoistatuntia liikenteestä riippuen. Ja liikennettä toki piisaa tällä mootoritieosuudelle. Eräs vilkkaimmista motoriosuuksista Italiassa. Johtuen lukuisista ja taas lukuisista teollisuuslaitoksista tällä alueella. Rekkaliikennttä siis riittää.

Kun pääset itse perille venetsiaan parkkihuolista ei kannata murehtia. Pitkän sillan päästä käännytään heti oikealle juuri ennen kuin varsinaiseen Venetsiaan saavutaan. Kyseessä on parkkisaari nimeltään tronchetto ja siellä auton voi jättää parkkihalliin vaikka koko päiväksi. Liikkeelle kannattaa lähteä Gardalta aamulla anivarhaisella jo 7-8 aikaan joten olet perille ennen kymmentä. Näin jää aikaa samoilla Venetsiassa yllin kyllin. Parkkisaarelta lähtee vesibussi noin parinsadan metrin päästä parkkitalolta. Vesibussi eli vaporetto menee pitkin Grand Canalia ohi Rautatieasema Santa Lucian, Rialton jne. aina Markuksen torille asti. Ja kun vesibussissa saarelta lähtiessä on todennäköisesti tilaa, mene istumaan bussin etukannen harvoille penkkipaikoille. Näin pääset nauttimaan yhdestä elämäsi parhaista kiertoajeluista. Vesibusiin voi ostaa lipun vesibussiasemalta. Kannattaa ostaa päivälippu niin vesibusseilla saa sitten ajella pitkin Venetsia niin paljon kuin jaksaa ja päivä päätteeksi ei Parkkisaarelle tarvitse tulla kävellen takaisin.

Parkkisaarelta pääsee muuten myös suuremman Venetsian edustalla sijaitsevan Lidoon kulkevan autolautan kyytiin. Lidohan on noin 10 kilometriä pitkä saari josta löytyy mukavat hiekkarannat. Saaren toisessa päässä on muuten myös golfkenttä. Eli omalla autolla pääsee vielä Venetsiasta eteenpäinkin vaikka Lidoon asti.Pysäköinti maksaa saman veran kuin muissakin isoissa parkkitaloissa Italiassa. Toissa kesänä taksa taisi olla 25-30 euroa päivältä. Kassat ovat automaatteja kuten lähes kaikialla muuallakin Italiassa eli ota parkkimaksuja ja moottorietien tulleja varten kolikkokukkaro mukaan. Hae jo Suomessa pankista vaikko pötkö euron kolikkoja ja pötkö kahden euron kolikoita. (Siis se sellainen pahvituubi) Ei maksa kuin kolikoiden arvon ja on varsin kätevä mukana. Eivätpähän kolikot koliset irtonaisina taskunpohjalla ja parkkirahaa on aina saatavilla.

Eli summa summarum. Minä menisin autolla. Voit tulla ja mennä milloin haluat.

5. myy79 Vierailija

me käytiin viime heinäkuun alussa Venetsiassa autolla. Rivalta ajettiin, ja matkaa tosiaan menee pari tuntia. kannattaa lähteä tosi aikaiseen, jos haluaa olla aikaseen perilläkin. me oltiin joskus vähä enne puolta päivää Venetsian moottoritien lopussa, ja jonotettiin sitten 45min että saatiin maksettua mottoritiemaksu (joka oli runsaat 10e)
    jos haluaa edukkaamman parkkipaikan (tosin sitten joutuu lähtemään viim.klo 18), niin S.Giulianolle (likellä on joku pursiseura, ja siinä on rannassa vesibussipysäkki) ja hinta tuolla vesibussilla oli 10e/edestakasin.

6. alicsis Vierailija

hey dummy!
    Jos mä kysyn et omalla autolla niin sillon se varmaan tarkottaa et OMALLA AUTOLLA-se ei tarkota et JULKISELLA...

7. pokpfosakakfpa Vierailija

siis mikä ihmisii vaivaa kun kysyy et omalla autolla????
    Jos mä oon autol liikentees ja tuun paikasta A ja haluun paikkaan B ja sieltä taas muualle eli paikkaan C niin tuskin mä jätän autoo paikkaan A ja meen takas sinne B;n kautta päästäkseni C:hen....

Äly hoi älä jätä!!
    EN halua mennä julkisilla vaan autolla-
    Toivottavasti jollakin ei köyhällä dösämatkustajalla on jotain vinkkei jos haluut budjettimatkan niin kysyn sit sitä mut kun en.

8. vierailijavirpukka Vierailija

Hei,
    paljonko on välimatka Venetsiasta Gardaan? Miten usein busseja kulkee näiden paikkojen välillä? Kauanko matka kestää suurinpiirtein? Löytyykö bussiasemat helposti? Tarvitaanko busseissa käteistä?
    Kiitos tosi paljon, jos joku viisaampi jaksaisi vastata. :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri