Hae Anna.fi-sivustolta

Gardajärvi

Viestiketju osiossa 'Italia' , käynnistäjänä Gardalle!, 14.08.2010.

1. Gardalle! Vierailija

Suunnittelen omatoimimatkaa Gardajärvelle. Mitkä ovat mielestänne upeimmat matkakohteet järven rannalla? Yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt Desenzanoa, onko kenelläkään kokemusta siitä matkakohteena? Kaikki vinkit Gardajärveen ja ympäristöön liittyen ovat tervetulleita!

2. Ciao! Vierailija

Kaikki kohteet ovat mahtavia Garda-järvellä. Kommenteista olen päätellyt, että kaikki rakastuvat Garda-järveen ja yleensä se oikea paikka on se, johon on ensimmäiselle matkalle lähtenyt.

Minulle tuo ensimmäinen paikka oli Riva. Ihastuin pohjoisen jylhiin maisemiin ja voisin sinne palata vaikka kuinka monta kertaa. Viimeisimmästä käynnistä onkin jo aikaa.

Minä arvostan siis noita vuoristomaisemia, mutta ihastuin myös eteläiseen Gardajärveen, kun kiersimme saarta. Erityisesti Sirmione jäi mieleen kauniina paikkana.

Gardajärvellä kannattaa vuokrata auto ja kierrellä. Ja mukava on matkustaa laivalla eri kyliin.

Olet suunnitellut matkaa etelään, josta en paljon vinkkejä osaa antaa. Sieltä on kuitenkin hyvät yhteydet muualle, esim. Veronaan, Milanoon, Venetsiaan.

Löydät tältä palstalta paljon Gardajärveä koskevia ketjuja.

Hyvää matkaa!

3. Gardan maisemissa Vierailija

Järven eteläpää ei ole ollut minulle niin suuri elämys kuin pohjoisen pikkukaupungit. Olen lomaillut siellä Limonessa, Rivassa ja Malcesinessa. Sekä Limone että Malcesine ovat tunnelmallisia ja kauniita kyliä, mutta ehkä vähän isompi ja monipuolisempi Riva on ollut minustakin paras lomakohde. Mutta kaikissa näissä vuoristomaisemien jylhyys ja upeus on viehättänyt minua enemmän kuin eteläpään matalammat kukkulat. Koko järvi on kyllä kaunis, mutta toisaalta niin ovat myös Como- ja Maggiore -järvet!

4. non so ma... Vierailija

Kannattaa ehkä laittaa viesti omatoimimatkapalstallekin...

5. Katso linkki Vierailija

Täältä löytyy jotain tietoa Gardajärvestä ja kaupungeista järven rannalla: Gardajärvi

6. yksivaan Vierailija

Descenzanossa ei ole mitään, miksi sinne pitäisi mennä. Eikä Peschiera del Gardassakaan.
    Kylmä tuuli molemmissa. Seuraavat ovat kauniita, jokainen erilainen: Salo, Gardone Riviera, Gargnano,Limone sul Garda, laivalla toiselle puolelle Malcesineen, Torri del Benaco, Garda, Bardolino, Lazise ja tietenkin Sirmione.

7. Memmuli Vierailija

Descenzanossa on vähän muitakin kuin turisteja, Sirmioneen on mukava pyöräillä tasaista maata, siellä niitä (turisteja) sitten riittää.

8. loma aina mielessä Vierailija

Riva del Garda on kiva paikka! Oltiin siellä ja ihastuutiin! Lähellä pieniä kyliä ja nähtävää ja tekemistäkin riittää.

9. coffeepause Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari