Hae Anna.fi-sivustolta

Ginsengin käytöstä

Viestiketju osiossa 'Erityisruokavaliot' , käynnistäjänä Tuliaisen saanut, 26.11.2006.

1. Tuliaisen saanut Vierailija

En keksinyt aluetta, mihin aihe parhaiten sopisi.

Osaisiko joku täällä kertoa, miten käyttää kokonaista ginsengjuurta? Kuinka paljon sitä pitäisi kerralla laittaa, mihin ja miten?

Saamassani lahjapakkauksessa on tekstiä vain kiinaksi.

2. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Eikös se ole lähinnä lääkkään omaisesti käytettävä tuote ei ruuanlaitossa käytettävä. Ei sovi kaikille ihmisille. Etsi netistä tietoa.

3. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    http://www.tohtori.fi/?page=5184117&id=6366418

Yllä olevasta linkistä tietoa suomenkielellä.

4. baabuska Vierailija

Venäjältä tai siis Neuvostoliitosta sitä sai ennen, luulen ettei saa tuoda Suomeen. taisi olla jotain "nuorennusrohtoa". Ei sitä ruokaan laiteta.

5. Tuliaisen saanut Vierailija

Ginseng on niin kauniissa kullan ja punaisenhehkuisessa pakkauksessa, että taidan panna sen tauluksi keittiön seinälle, kun en tässä ala nuorennuslääkkeitä popsia :)

Sain tuliaisen Kiinasta.

6. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    "Nuorennusaine" tehoaa mita aikaisemmin sen käyttö aloitetaan. :) :)

7. ja jotkut ovat saaneet hyvät geenit joten ei ole tarvetta aineita käytellä!!!

8. Tuliaisen saanut Vierailija

Ja minulla kun on ikää mittarissa pitkästi yli kuudenkymmenen, ei paljon nuorentumiset kiinnosta, kun vain terveys pysyisi jonniiinkaanmoisena :)

9. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    No auttaa kai se nyt siihenkin, että terveys pysyy. Aloita vaan se kuuri.

10. Tuliaisen saanut Vierailija

11. ihmettelen Vierailija

Siis mikä ihmeen kuuri? Älä nyt hörhö leiki tohtoria!!! kas kun et "määrännyt" ruskeata kastiketta!!!
    Ginsengin tuonti Suomeen on kielltty, on ainakin ollut.

12. Tuliaisen saanut Vierailija

Älkää nyt hyvät ihmiset hikeentykö. Minun ginsengini ei päädy "doppaukseen" vaan kuten jo sanoin, keittiön seinälle ja kun se on kerran tullista läpi tullut, niin mitä tuota miettimään.

Olen ihan järkevä mummeli, jota ei kukaan voi ruveta tohtoroimaan, ei ainakaan Ellien palstoilla :)

13. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Eiköhän tuota saa ihan tabletteinakin luontaistuote kaupasta. En ole tohtoroinnut tietääkseni täällä ketään. En ole määrännyt kenellekään mitään.

14. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    No jokainen aikuinen kyllä ymmärtää tehdä kuten itselleen parhaaksi näkee. Tietääkseni gingsen ei ole millään lailla vaarallista perusterveelle ihmiselle vai onko sinulla sellaista tietoa, että olisi. Jos on niin kirjoita hyvä ihminen siitä sitten tänne niin alkuperäinen saa lukea. Tosin hän on ilmoittanut, että pitää sen juuren koristeena, joten se siitä minun mielestäni.

15. Tuliaisen saanut Vierailija

Olen ihmetellyt ellien kinastelua Jx:n kanssa keittiöpalstalla, mutta enää en ihmettele.

Minunkin, rauhallisen ihmisen hermoon alkaa ottaa kyseinen henkilö.

16. singsing Vierailija

17. Ikinuori muori Vierailija

Ginsengin voi tuikata kossupulloon ja antaa sen muhia siellä. Terveysjuomaa!
    Ginsengiä voi juoda myös teenä.
    Ginsengiä on käytetty iät ajat kiinalaisessa ja korealaisessa ruuanlaitossa, esim. keitoissa, sanokoon Jx mitä tahansa.

18. Höpsis. Koreassa ginsengillä - tämä on oikea kirjoitus asu - maustetaan keittoja, Kiinassa teetä. Ei kannattaisi esittää luulojaan, kun ei mitään tiedä. Tosin uskottavuuden kanssa Jx:llä ei ole ollut pitkään aikaan mitään ongelmia, koska se hävisi jo vuosia sitten.

19. Ginsengjauhetta oon laittanu puuroon ja teekuppiin jossa on keitettyä vettä

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri