Glasgow

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AivanSama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
50vuotta sitten potkureilla pystyi kulkemaan hangen päällä, äitini kertoi juuri. Itse en ole ikinä pystynyt. Enää ei oikeen ole edes tiellä sen vertaa jäätä.

50vuotta sitten potkureilla pystyi kulkemaan hangen päällä, äitini kertoi juuri. Itse en ole ikinä pystynyt. Enää ei oikeen ole edes tiellä sen vertaa jäätä.
Ei se nykyään ole sen kummoisempi ihme kuin vaikka 100 vuotta sitten. Ei metrinkään paksuisen lumihangen päällä voi mennä potkurilla, jos se on puuterilunta.

Täytyy olla kevättalven "hankikanto", eli päivällä auringossa sulanut hangen pinta jäätyy yöllä kivikovaksi.

Viimeksi muokattu:

Ennen siis näitä teräshankia oli.
Oli niitä ennen, vaan oli niitä vielä kaksi vutta sitten viimeksi. Silloin ajelin viimeiset puut metsästä niin, että traktori jätti juuri ja juuri näkyvän jäljen hangen pintaan.
Edellisellä viikolla satoi vettä ja hanki kastui pohjia myöten. Sitten tuli kovat pakkaset muutamaksi päiväksi ja siinä se.

Glasgown ilmastokokous on kyllä mielenkiintoinen.
Tunne siitä, että ihmiset ovat melko harhaisia oman vakutuksensa suhteesta huomattavati merkittäviin tapauksiin.

Minulle selvisi vasta, että Pariisin ilmastokokouksessa on päätetty vuonna 2015, että maapallon lämpötila rajoitetaan alle kahden asteen nousuun?

Kun ottaa huomioon miten suuria vaihteluita maapallolla on ollut ilman ihmistä, tämä tuntuu jotenkin surkuhupaisalle.

Olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että ihmiset saastuttaa ja sikailee elinympäristössään ja sellaiselle on saatava stoppi. Mutta tällainen harhainen käsitys kyvystä pysäyttää ilmaston lämpötilojen vaihtelut, on kyllä jo suuruudenhulluutta.
Sota, huumeet/lääkkeet, ihmiskauppa ja uusimpana ilmastonmuutos -
näillä se nykyajan markkinatalous rullaa.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Lopputulema kokouksessa oli se, että Eurooppalaiset maat, Suomi etunenässä sulkee hiilivoimalat/jakaa sanktioita kaikesta mikä ei ole vihreän agendan mukaista ”päästöä”. Kansalaiset maksavat kalliisti vihreästä siirtymästä. Me menetämme yrityksiä, työpaikkoja, omaisuutta ja pahimmassa tapauksessa ihmishenkiä (kuten lama-aikana).
Samaan aikaan Kiinassa vaurastutaan,
hiilivoimaloita lisätään koska markkinat vetävät kuin häkä koska siellä valmistetaan teknologiaa hölmölän vihreään siirtymään.

Wau! Eikös vaikutakin houkuttelevalta?
Jos vaikuttaa niin voisin epäillä sinun olevan Kiinalainen bisnesmies!

Yhteistyössä