Hae Anna.fi-sivustolta

Gluteeniton Ruokavalio kokemuksia

Viestiketju osiossa 'Erityisruokavaliot' , käynnistäjänä Gluteenitonta kokeillu, 08.07.2016.

?

Oletko syönyt gluteenitonta ruokavaliota?

  1. Kyllä

    0 ääntä
    0,0%
  2. Ei

    0 ääntä
    0,0%
  1. Pahoittelen mahdollista huonoa Suomea, ei ole äidinkieli.

    Painonpudotus pohjautuu voimakkaasti syödyn energian tarkkailuun. Heti kun mittaat paljonko kehosi kuluttaa, pystyt myös päättelemään paljonko sekä mitä sun tulisi syödä. Kehosi kulutusta on mahdollista arvioida erilaisilla kalorilaskureilla, kuten vaikka tällä. Helpompaa on ehkäpä popsia vaikka 2000 kaloria päivässä jokusen viikon ajan. Sen jälkeen katsot kuinka kehosi paino on kehittynyt tänä ajalla, ja sitten arvioit tuosta kaloritarpeesi. Vaikkapa siinä tapauksessa että syöt viisisataa kilokaloria yli kulutus on, nousee kehosi paino jopa 0,5 kilogrammaa viikossa.

    Joka henkilön pitäisi pitää huolta myöskin lihasvoimastaan. Liian kauan on ajateltu pelkän kestävyyden riittävän, ja yhä yleisesti on monia jätkiä, jotka panostavat pelkästään juoksuun tai muuhun hengästys urheiluun. Tuo on tietenkin tosi hyväksi terveydelle, sekä loistavaa toimintaa, joka tapauksessa tuo ei joka tapauksessa ole oikeaan kokonaiseen kehonhoitoon. Isot voimatasot helpottavat aivan erityisesti vanhalla iällä, sillä tyypin ikääntyessä heikentyy myöskin vanhuksen lihakset. Monet vanhuuden ongelmat ovat siten yhteydessä heikkoon lihasvoimaan. Voimakkaat lihakset auttavat muun muassa pysymään pystyssä liukkailla-- jaksamaan liikkua helpommin suurempia kävely matkoja-- ja tämän lisäksi tehdä useita eri urheilulajeja yhä vielä vanhempanakin.

    Simppeleintä muskeleistaan talvella pitää yllä kuntokeskuksissa. Kuntosalien suosio on erityisesti juuri nyt vuoden alussa taaskin korkeimmillaan-- ja tämän lisäksi tässäkin tilanteessa salit nauttivat kasvun aikaa tälleen heikossa talouden tilanteessa. Täällä Espoossa on tehty kaiken lisäksi Espoon kaupungin tuettuja treeniaikoja, joiden aikana senioreita tuodaan saleille kuntouttamaan muskeleitaan. Uskoisin että tämä on selvästi pidemmällä tähtäimellä tosi iso taloudellinen säästö-- hoidon tarpeen ollessa pienemmät näiden ikääntyneiden osalta.

    Merkittävimmiksi asioiksi muskelien vahvistamisessa voidaan ajatella 3 tärkeää asiaa. Tärkein on nouseva, tasaisesti tuleva, voimakkaampi lihasten rasitus. Tämä tehdään käymällä oikeasti salilla tasaisesta minimissään 3 päivää kuukaudessa, ilman pitkiä väliaikoja, ja nostaen joka kerta painoja mitkä tuntuu aina raskaita. Kun aiemmat painot meinaa saamaan ylös vähällä vaivalla, on kiire napata painavemmat painot käyttöön. Tähän menoon opastaa useimmiten oikein hyvin tehdyt uuden käyttäjän harjoitusohjelmat. Yksi erinomainen on nimeltään yksi Aloittelijan Voima ja ajatus gluteenin varomisesta.

    Seuraava huomioitava toiminto on erityisesti oikean proteiinin saanti-- ja gluteenin välttäminen. Molemmat liittyvät ruokiin-- ja katselee asiaa vähän vahtoehtoiselta laidalta. Oikeilla kaloreilla ajattelen nyt silleen, jottei mieluisti olla ihan aliravittuna. Tuo ei aiheuta useimmiten vaikeuksia tyypeille.!.! Riittävä proteiinin saanti ei kuitenkaan olekkaan niin simppeliä. Juuri kukaan treenaaja syö sopivan suuren määrän treenatessaan jos ei ole asiaan panostanut! Hyvä apu on muun muassa erilaiset herajauheet. Yksi hyvä vaihtoehto on nauttia enemmän protsku ruokia, kuten lihoja sekä avokaadoa tai maitoja ja tämän lisäksi varoa gluteenia. Päätös on aivan ihan sun.

    Ennen kuin pystyy aloittamaan tekemään mitään muutoksia elämäänsä voikin olla hyvä miettiä mistä syistä niitä on suunnittelemassa. Mikä asia on omasta kehosta huolehtimisessa? Jokainen meistä kupsahdamme kuitenkin joskus.

    Tosi usea oikeasti tuumii usein vielä tänäänkin just näin. Korkeat painot sekä lihavuus onkin rajussa kasvussaIhmiset liikkuu vähemmän kuin aiemmin. Sapuskana otetaan enemmän halpis- ja hamppariruokia-- itse ei enään viitti valmstaa ruokaa. Työpaineet puskevat vielä kovemmin kimppuun, ja tämän lisäksi mielisairaudet ovat vieläkin tavallisempia..! Jospa vaivat vain on osa elinkaarta?

    On kuitenkin joukko ihmisiä, joka keskittyvät omaan terveyteen tarkkana. Yhtä aikaa kuin ihan ranttaliksi voimiensa lyövien osuus on pahentunut, onkin lisäksikin mainitusta hyvin teryvettä hoitavasta porukasta tullut suurempi. Myöskin tästä on tullut hyvin voimakkaasti näkyvämpi. Kaikenlaisia maailman ruoka blogeja on luotu nykyään netti pullollaan, ja tämän lisäksi suurempi määr nousee joka ikinen tunti hirveästi. Treenaamassa käy enemmän suomalaisia kuin ikinä aikaisemmin. On ilmestynyt jonkinlainen kairo, missä osa kunnostaa yhä tehokkaammin terveyteensä-- ja tämän lisäksi toiset sitten siirtyy vieläkin paskempaan voimaan. Monesti tuo ero on voimakkassa yhteydessä esim rahallisuuden kanssa. Varakkaat onkin keskimäärin tosi paljon parempikuntoisia kuin pummit!!

    Gluteeni lienee vehnän, ohranjyvän ja tämän lisäksi rukiin sisältämien proteiinien muodostamaa ainetta. Gluteenia löytyy tuotteissa. Ruotsissa näistä popsitaan usein vehnää ja ruistuotteita. Ohraa taas käytetään isoimmassa osuudessa alkoholijuomia. Gluteeni antaa jauhoon tämän ikävän muodon kosketuksessa nesteen yhteyteen. Tästä syystä jauhettu jauhe on muovailtavaa, joka joka tapauksessa säilyen pallerona. Jos haluat huolehtia voimastasi-- kannattaisi kaikkien myöskin pysyä loitolla vehnä ruoista. Syö niiden sijasta terveellisiä kasviksi ja lihoja!!

    Älä luule, että milloinkaan ole milloinkaan aivan liian myöhäistä synnyttää vaihtelua. Tuo ei ole usein helppoa-- ja tämän lisäksi sitä parempi tarkoitus muutos on tuottaa, sitä useammin tämä tulee tapahtumaan. Useimmat toteuttavat tuon ainostaan tuskan osuessa päin kasvoja. Yleinen esitys on infarktin kärsinyt tyyppi ,jolloin vasta rupeaa ainostaan sitten ajattelemaan ruokaansa. Yksi voikin olla tupakan polttaja, jolla lopulta sairaalahoitajan pelottelusta säikähtäneenä laskee tuotteen käyttöä. Toisaalta tyttö kuka lopettaa tupakan polton havaitessaan tulleensa paksuksi! Tee vaihto nyt!
     
  2. konekäännös Vierailija

     

Suuri kesähoroskooppi 2017: Rakkaus, työ ja terveys

Tilaa Ruoka.fi-uutiskirje!

Ruoka.fi-uutiskirje tuo sähköpostiisi usimmat artikkelit, ruokablogit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti