Hae Anna.fi-sivustolta

Goan taksikuskit

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä Indiafan, 22.07.2003.

1. Indiafan Vierailija

Hei

Onko kellään numeroa ylhäällä hyvälle, halvalle taksikuskille Candolimissä? Sea Shellin edustalla päivysti Tony mutta olen hukannut hänen numeronsa. Oli hyvä ja halpa.

Kiitos

2. jatta Vierailija

Kopioin tässä vastaukseni edelliseen viestiin:
    Jos haluatte käyttää matkoillanne siellä ilmastoitua autoa ja todella miellyttävää kuljettajaa joka on samalla loistava matkaopas, niin voitte ottaa yhteyttä matkapuhelinnumeroon +919 82303 7813. Hinnoista kannattaa sopia ennen matkaa.
    Kuljettaja nimeltään John (LongJohnny). Hänellä ja vaimonsa Angelan perheellä yritys: kaksi taksia, joista toinen ilmastoitu ja shack Candolimin rannalla nimeltään Angela´s Dolphin Inn.
    Galangutesta rauhallisemmalle Candolimin rannalle n. 3 km.
    Angelasta ja varsinkin John´sta on tullut meille hyviä ystäviä ja voitte kertoa terveisiä Jatalta ja Juhalta Suomesta. Olemme itsekin taas varanneet joulunajaksi viidennen matkan Goaan.

3. Indiafan Vierailija

Hei

Kiitos. Muistatko mitä John veloittaa Panjimin matkasta?

4. Taina Vierailija

Calanguten alueella on tosi paljon mukavia ja edullisia takseja,valitsee vain itselleen sopivan ja sopii hinnan erikseen.Meillä oli viimeksi ihana kuski,joka vei meitä pitkin,poikin Goaa.Kysymäsi Panjimin keikka, n.5h,maksoi ehkä 10e.Samalla katsottiin myös kirkkoja ym.

5. Indiafan Vierailija

Hei

Kiitoset viesteistä. Olen kuitenkin matkalla niin pitkään, että matkabudjetti on pieni (käyn mm. Delhissä, Punessa ja Uttarkashissa), joten etsin halvempaa kuskia. Tarvitsen nimenomaisesti kuljettamaan halvalla ei nähtävyyksiä.

Kiitos
    Indiafan

6. Utelias Vierailija

Saanko kysyä miksi Pune kiinnostaa? Minun anoppi asuu siellä.

7. Indiafan Vierailija

Heips

Minulla on Punessa Planin kautta kummilapsi, jota olin jo maaliskuussa tapaamassa ja nyt aioin mennä marraskuussa uudestaan.

Minulla on yksi päivä ylimääräinen Punessa. Mitä suosittelet, että tekisin?

Kiitos

8. Utelias Vierailija

Siitä on yli kymmenen vuotta kun olen itse käynyt Punessa, mutta silloin ainakin järjestettiin ""Mystery Tour"" Osho Commuunissa. Olet ehkä kuullut Oshosta ?? Hän kuoli 1/1990, mutta seuraajakultti elää, kasvaa ja voi hyvin.
    Itse en ole kiinnostunut Osho-filosofiasta, mutta tuo Tour oli tarkoitettu nimen omaan ""ulkopuolisille"".
    Jotkut pitävät koko touhua amerikkalaisena/länsimaisena hapatuksena, mutta tuhannet ja taas tuhannet seuraajat tulevat Puneen vain tuon syyn takia ja viettävät siellä muutaman kuukauden kerrallaan, käyvät ehkä kotimaassaa jonkin aikaan tienaamassa, että voivat palata taas muutamaksi kuukaudeksi. Minä olin varmaan ainoita länsimaalaisia (n. 6000 henk.), jotka olivat olivat Punessa silloin muun syyn takia kuin Osho.
    Täältä ainakin löytyy jotain tietoja:
    http://www.indiatravelite.com/feature/oshocom1.htm
    http://www.indiantravelportal.com/maharashtra/temples/osho-ashram.html
    http://www.punediary.com/rajnishaashram.html
    Tämä tuli päällimmäisenä mieleen kun mietimme Pune -asioita. Jos vähääkään kiinnostaa, niin kannattaa käydä katsastamassa.
    Kävimme silloin Punesta käsin Goassa yöbussilla. Bussi lähti klo 18.00 ja oli perillä klo 06.00. Reilu vuosi sitten tammikuussa menimme myös yöbussilla (sleeper) Bangaloresta Goaan ja saapui samoihin aikoihin perille. Minusta ainoa oikea mennä Goaan on varhainen aamu!!
    Lennämme heti joulun jälkeen Goaan kahdeksi viikoksi ja käymme sukulaisen kolmepäiväisissä häissä Punessa.

9. ....jatkuu Vierailija

Löysin vielä lisää:
    http://www.osho.com/ (mm. virtual tour)

""Casual visitors can take a one hour tour and video presentation (Rs 70,including some Osho literature ) at 10:30 am and 2:30 pm daily. Even if you don't decide to enter the ashram, it's worthwhile to see hundreds of maroon-clad soul-searchers being together - though there are just as many wandering around outside the ashram. It's advisable to book ahead. - For More Information Contact :
    Osho Commune International 17 , Koregaon Park , Pune 411001 ( India ) Telephone : 6128562 Fax : 6124181

10. Indiafan Vierailija

Hei

Kiitokset oikein paljon vinkeistä. Yöbussi on todella hyvä ja käytinkin sitä viimeksi. Ehkä käyn katsomassa Oshossa, mietin sitä jo viimeksi mutta aika ei riittänyt.

Oikein hyvää matkaa teille!
    Indiafan

11. J Vierailija

Nostin tällaisen vanhan viestin, kun ketjussa on muutama hyvä linkki, joista saa hyviä vinkkejä.

12. Juha Vierailija

Kävin hakemassa Jatan viestin aikaisemmista keskusteluista, koska Long Johnin kännykän numero on muuttunut. Taksikuskeista on tietoa esim. keskustelussa
    ""Riittääkö viikko"" 16.8.

""LongJohn ilmoitti minulle (sieltä sateen keskeltä), että hänen kännynsä numero on muuttunut.
    Lupasi myös laittaa uuden numeron näille sivuille. eli uusi nro on +919 82305 6352.""

13. Marjo Vierailija

Hei, onko Johnin taksi tavallinen taksi vai mahtuuko siihen 5 aikuista? Onko näitä takseja paljoakaan tarjolla?

14. Juha Vierailija

Kyllä LongJohnin auto on 5:lle henkilölle rekisteröity ilmastoitu Daewoo merkkinen henkilöauto. Mallia en tiedä, mutta hyvin on sopu tilaa antanut kuskille ja neljälle hyvin syöneelle (ei liian hyvin) matkustajalle.

Ilmastoitujen länsimaiset vaatimukset täyttävien autojen määrä on lisääntynyt Goassakin, mutta niitä ei yleensä löydy hotellien edustoilta vaan yhteystiedot kulkevat enemmänkin ""suusta suuhun"" -menetelmällä, kuten näiden keskustelupalstojen kautta.

15. Heli Vierailija

Longjohnin auto oli kovasti täynnä, kun me 4 naista istuimme sinne, että luulen viidelle olevan liian pieni, paitsi jos olette xs-kokoa. Me tosin olimme reilumman kokoisia...

16. Juha Vierailija

LongJohnin autoa voisi verrata kooltaan suomalaisille tutumpiin keskiluokan perheautoihin, joissa kolme aikuista takapenkkiläistä kaulailevat toistensa kanssa mahtuakseen istumaan siedettävästi ja kesimmäisellä on turvallinen ja lämmin olo.

Intialaisittain LongJohnin taksi on luksusta, mutta meille suomalaisille pitäisi olla iso Volvo tai Mersu (tämä ei ole mainos. minulla ei ole kumpaakaa, vaan ajan ""kansanautolla"").

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri