"Goretex-välikausilenkkarit" + talvi + aikuinen käyttäjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiirus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiirus

Vieras
Auttakaa nyt hädässä, pärjääkö mokomilla kengillä jos on esim. 10 astetta pakkasta. Sukkana on toki paksupohjainen sukka. Ja liikuntamuotona kävely. Vai onko sittenkin varpaat jäässä.

Minä vedin viime talven Merrelin vaelluskenkä tyyppisillä goreilla koko talven, ei siis ole talvikengät. Ja hyvin pärjäsi kunnon sukkien kanssa. Ainoastaa syvässä hangessa ärsytti kun tuli nilkkaan lunta

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minä vedin viime talven Merrelin vaelluskenkä tyyppisillä goreilla koko talven, ei siis ole talvikengät. Ja hyvin pärjäsi kunnon sukkien kanssa. Ainoastaa syvässä hangessa ärsytti kun tuli nilkkaan lunta

Oliko niiden paksuus siis samaa luokkaa kuin tavallisten kesälenkkareiden? Ainoastaan siis varsi jonkin verran korkeampi?

Kyselen siksi koska ostin juuri tuollaiset Goretex-kengät. Ja luulin niissä olevan edes jonkinlainen kylmemmän kelin vuoraus. Vaan eipä ole ei. Ovat siis ihan kuin tavalliset lenkkarit hieman korkeammalla varrella. Ja pitäis päättää että palautanko ne sittenkin ja yritän löytää vuorellisemmat. Nämä olivat vaan niin hyvät jalkaan. Nyt epäilyttää että pystynkö sukilla pitämään pakkasen ulkopuolella?

Eiköhän se riipu sinun varpaista. Gore ei tähän vaikuta yhtään mitään.

Minun Meindeln gorevaelluskengät (korkeat, nahkaiset) eivät ole mitkään superlämpöiset ja lumessa yllättävän liukkaan. Ovat kuitenkin lämpimämmät kuin lenkkarityyppiset Meindelin kengät) Käytän villavuorisia talvikenkiä pakkasilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Eiköhän se riipu sinun varpaista. Gore ei tähän vaikuta yhtään mitään.

Minun Meindeln gorevaelluskengät (korkeat, nahkaiset) eivät ole mitkään superlämpöiset ja lumessa yllättävän liukkaan. Ovat kuitenkin lämpimämmät kuin lenkkarityyppiset Meindelin kengät) Käytän villavuorisia talvikenkiä pakkasilla.

Mulle on vain jostain jäänyt kuva, että gore ei ainakaan lämpöisyyttä lisää vaan pikemminkin päinvastoin. Olen kyllä viluvarvas periaatteessa mutta toivoisin että kävely pitäisi varpaat lämpöisinä näissä kengissä. En niitä käyttäisikään missään hangessa seisoskelussa.

Tarkoitan siis että lenkkari gorella tai ilman ei ole mikään talvikenkä. Se lämpö tulee jostain muusta. Gore toki voi vaikuttaa tuulenpitävyyteen eli siinä mielessä lämpöisempi. Villasukka auttaa paljon, mutta mahtuuko se hyvin kenkääsi?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Tarkoitan siis että lenkkari gorella tai ilman ei ole mikään talvikenkä. Se lämpö tulee jostain muusta. Gore toki voi vaikuttaa tuulenpitävyyteen eli siinä mielessä lämpöisempi. Villasukka auttaa paljon, mutta mahtuuko se hyvin kenkääsi?

Sovitin kenkiä myös paksupohjaisella sukalla ja mahtui ihan ok olematta liian tiukka. Nyt mua vaan alkoi pelottamaan että jos sittenkin varpaat palelee. Toki omaa tyhmyyttä kun en älynnyt vuorta tarkistaa erikseen. Näyttivät jotenkin päällepäin "talvisemmilta" kuin lenkkarit että taisin mennä harhaan.

Yhteistyössä