GRACO Nautilus- turvaistuin. Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja istuinfriikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

istuinfriikki

Vieras
Tämä on kai aika uusi istuin vaihtoehto. 9-36kg ja kasvot nimenomaan menosuuntaan. Saa pieneenkin autoon mutta nyt tekisi mieli kuulla kokemuksia 9kiloisen lapsen laittamisesta istuimeen jossa kasvot menosuuntaan.
kiitos!

Tämä on kai aika uusi istuin vaihtoehto. 9-36kg ja kasvot nimenomaan menosuuntaan. Saa pieneenkin autoon mutta nyt tekisi mieli kuulla kokemuksia 9kiloisen lapsen laittamisesta istuimeen jossa kasvot menosuuntaan.
kiitos!

Itse ostin juuri tuolin lapselleni, joka on 1v6kk ja paino 15kg. Entiseen tuoliin ei enää sopinut, joka oli tarkoitettu 9-18kg. Suositus, että lapsi olisi mahdollisimman pitkään selkämenosuuntaan, mutta meidän lapsen kohdalla jouduimme hänet kääntämään kasvot menosuuntaan, koska hän on kasvanut ikäisiään nopeammin sekä ei yksinkertaisesti mahtunut enää matkustamaan selkämenosuuntaan. Jos ostat tämän Graco nautilus-istuimen lapsen pituus tulisi olla väh. 69cm, pystyt käyttämään istuimen kiinteitä vöitä. Lapsen kasvaessa voit ottaa kiinteät vyöt pois ja käyttää auton omia vöitä. Näin voit tehdä kunnes lapsesi paino on vähintään 15kg ja pituus 96cm. Eli istuimen käyttöön ei vaikuta pelkästään paino. Meidänkin poika voisi painonsa puolesta istua auton omissa vöissä, mutta pituus ei riitä. (Lueskelin mittoja ohjekirjasta) Eli tässä suhteessa istuin on monikäyttöinen. Itsellä käytössä ollut vain vähän aikaa, mutta meidän poika ainakin oli mielissään, kun ei enää tarvinnut ahtaa edelliseen malliin. Kannattaa käydä kokeilemassa liikkeessä erilaisia malleja, niin sopiva kyllä löytyy. Itse olen kyllä sen huomannut, että aina halvin ei ole kovin kätevä, saatikka sitten kestävä, joten kannattaa panostaa istuimen ostoon.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä