Gracon autobaby+ vai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Britaxin Babysafe+?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Britaxin Babysafe+?

Vieras
Kertokaahan kokemuksianne kyseisistä turvakaukaloista. Olen kuullut, että tuo Gracon malli olisi painava, eikä siinä olisi hyvää sivutörmäyssuojaa. Pitääkö paikkansa? Jalustakiinnitys autoon kuulostaa kätevältä.

Britaxin isofix -jalusta on hinnoitellut itsensä ulos meidän ostokyvystä, joten haluaisin saada tietoja lähinnä tuosta ilman jalustaa olevasta mallista. Onko sen kiinnitys helppoa? Sujuuko kantaminen kätevästi?

Kuinka kauan vauvanne ovat mahtuneet istuimeen? Meidän vaavi syntyy elokuussa eli paksuissa talvitopinkeissa tullaan kaukaloa käyttämään. Mitä muita asioita tulisi ottaa huomioon turvakaukaloa valitessa?

Meidän poika syntyi lokakuussa 04. Ostettiin tuo Gracon autobaby ja olin hyvin tyytyväinen siihen. Oli kätevää naksauttaa kaukalo vain kiinni asettimeen ja ottaa mukaan. Ei vöillä sitomista joka kerta.
Poika nyt siis 8kk ja meillä omassa autossa käytössä jo turvaistuin, mutta kyllä poika mahtuu vielä kaukaloonkin, tosin kantaa ei jaksa, mutta hyvin on päästy muillakin autoilla liikkumaan, ettei aina vain omalla.

Ja ostimme vielä Gracon matkarattaat joihin kaukalo kay myös kiinni, helppo mennä kauppaan tai muualle.

Olen kyllä todellakin ollut tyytyväinen tuohon yhdistelmään ja minusta hintalaatusuhde kohdallaan.

Meillä on Autobaby myöskin. Jalusta on ollut tosi kätevä käyttää, mutta turvavöissä on minusta ihan liian vähän säätövaraa. Meillä on iso poika (5 kk iässä 73 cm/9,5 kg), joka on näin kesällä juuri ja juuri mahtunut reilut 5 kk kaukaloon. Talvivaatteissa olisi kaukalon käyttöikä varmaan loppunut tuonne 4 kk paikkeille :(

Siis: jalustaan tyytyväinen, mutta vöitä olisi pitänyt voida säätää enemmän.

Luin tuon kirjoituksesi ja jäin miettimään... Meillä oli kanssa Graco autobaby turvakaukalo ja poika oli muistaakseni aikalailla samoissa mitoissa kuin sinun poikasi. Ja meillä poitsu mahtui kaukaloon n. 8kk asti. Otitko kaukalosta pois styroksit jotka olivat kankaan alla? Meillä se ainakin suurensi kaukaloa hyvin =) Ja samoin hyvä juttu oli kun turvavöissä oli kaksi säätökorkeutta.

Tosi tyytyväinen Gracon Autobabyyn. Ei tarvi vöiden kanssa kikkailla ja varmasti on istuin aina oikeasti asennettu jos telakka on oikein kiinni. Tyttö on kohta 9kk ja vielä mahtuu kaukaloon (tyttö kylläkin pienikokoinen). Jalkapohjat on penkinselustaa vasten, mutta ei vielä häiritsevästi. Syksyllä varmaan sitten vaihdetaan turvaistuimeen, jossa sitten aiomme suosia isofix-kiinnitystä, koska auto antaa siihen mahdollisuuden. En osaa tuosta painavuudesta sanoa, kun ei ole muita turvakaukaloita tullut kannettua. Paljon olen kuullut hyvää siitä ratasosasta, mihin saa tuon kaukalon kiinni ja siten näppärästi rattaat. On kuulemma kätevä, ei tarvi vaavia herätellä tai nostalla pois kaukalosta kauppareissuilla eimuutaku napsauttaa vaan kaukalon kiinni rattaisiin ja menoksi.

Meillä oli esikoisella gracon autobaby alustalla ja myös ne matkarattaat = tosi hyvä yhdistelmä! Eikä tarvinnut vauvaa herätellä. Nyt poika matkustaa gracon cosmic turvaistuimessa ja tälle tulevalle (rv34+) hankimme tuon autobabyn myös. Harmittaa kun mentiin myymään se entinen, mutta onneksi niitä saa uusia :)

Myös mä oon ollut tosi tyytyväinen autobabyyn. Se on niin helppo, esimerkiksi talvella tuulella ja tuiskussa ei tarvi oven välissä kauaa kököttää vöitä kiinnittämässä, autobaby kun kiinnittyy sekunissa =D

Tuosta mahtumisesta...meilläkin pitkä poika kohta 7kk (tosin aika hoikka), niin vielä mahtuu hyvin kaukaloon. Vöissä on vielä paljon ""löysää"". Eli lähinnä pituuden puolesta joutuu kohta toiseen turvaistuimeen siirtämään. Varmaan tuo vöiden riittäminen on myös vauvan vartalon mallista kiinni, pitkä/lyhyt selkä, iso/pieni vatsa jne. =o) ja sitähän ei voi etukäteen ennustaa, minkä mallinen vaavi tulossa.

Niin ja ne rattaatkin olisin halunnut, mutta saimme toisen merkkiset lahjaksi joten...

Olimme tyytyväisiä kaukaloon. Ostimme sen uutena 149 € ja myimme n. 8-9 kk käytön jälkeen 100 €:lla. Eli sen saa tarvittaessa myytyä hyvin eteenpäin.

Kannattaa tutustua niihin Gracon ratasmalleihin mihin kaukalon saa näppärästi kiinni. Tajusimme tuon kiinnityssysteemin niin myöhään, että Gracon rattaat jäi ostamatta.

Yhteistyössä