Gyne helsingissä/espoossa

  • Viestiketjun aloittaja Gyne
  • Ensimmäinen viesti
Gyne
Hei,

Lähiaikoina pitäisi käydä gynellä uusimassa pillerit yms. ja nyt pitäisi löytää hyvä gyne helsingistä tai espoosta. Voisiko joku suositella hyvää yksityistä lääkäriasemaa/gyneä?
 
sanna
Femeda on muuten mukava, mutta itselläni huonoja kokemuksia Fredrika Pekosesta (en tiedä on onko siellä enää) varmasti asiantunteva gyne, mutta suht kovakourainen, eikä selittänyt mitään mitä teki..nykyään käyn Mervi Halttusella www.verkkoklinikka.fi/bulevardi
 
Liian Ronski MInulle
Joo Frederiika Pekonen ON TOSI kovakourainen. Minullekin jäi viimeiseksi käynniksi. Pätevä hän on, sen tiedän, on toiminut mm. pitkään neuvolalääkärinä ja pitänyt samalla yksityispraktiikaa. Mutta pidän itse hellempikätisitä lääkäreistä.
 
Trauma
... oli aivan kamala tohtori. Haukkui minut aivan lyttyyn, kun en halunnut alkaa syömään e-pillereitä. Kaikenlisäksi laittoi väkisin kouraani 10 minuutin palopuheen jälkeen pillerireseptin, jota en todellakaan halunnut. Olisi pitänyt marssia vastaanotolta ulos, mutta olin liian kiltti. Ja tyrmistynyt, en olisi uskonut moista kohtelua saavani miltään lääkäriltä.
 
ramseyn potilas

Tarkoitatko, että T**** R**** oli sinulle tyly? Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan.

Olin R***** luona eilen toista kertaa. Nyt teen hänestä Diacorille valituksen. Hän tutki riuskasti ja kovakouraisesti. Kun kerroin väsymyksestäni, hän tokaisi ankarasti: valkoiset vehnäjauhot ja sokeri pois, olo ei muuten kohene! Hän näki ylipainoni, mutta ei kysynyt ennen komentoaan ollenkaan ruokailutottumuksistani. Törkeää!

Painostavan istunnon aikana minulle selvisi, että R***** on sinänsä hyvät periaatteet. Olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä terveellisten elämäntapojen merkityksestä terveydelle. Mutta keinot, joilla hän yritti saada potilaansa hyvään kuntoon olivat sokeeraavia, traumaattisia.

Ei uupunutta käsitellä niin epäkunnioittavasti! Hänellä oli vahvat omat ennakkoasenteet. Tuntui, etten pystynyt muuttamaan niitä millään todistusaineistolla. Tuntui, ettei hänelle riittänyt mikään. Lääkärin ilme pysyi ankarana. Jos olisin heikommassa henkisessä tilassa, olisin voinut lamaantua alistavan autoritäärisen kohtelun jälkeen.

R**** tiesi, että olin edellisenä päivänä käynyt antioksidanttilääkärillä uupumuksen takia. Hän näki tämän lääkärin labralähetteen. R****oli tyytyväinen, että minut tutkitaan niin hyvin. Mutta hän halusi käydä oman kysymyspatteristonsa läpi. Hän ei piitannut siitä, että asia oli käsitelty jo edellisenä päivänä. Hän ei piitannut itkustani, ei puolustavista kommenteistani, ei kertomistani faktoista. Kysymyksillään hän halusi kai saada minut ymmärtämään jotain elämästäni. Sanoin hänelle pari kertaa, ettei tämä ole tiedosta kiinni.

Kun huomasin, että häneltä puuttuvat vuorovaikutustaidot, tunneäly, joustavuus ja tilannetaju, sulkeuduin. En halunnut avautua , koska hän ei olisi osannut ottaa henkilökohtaisia asioitani niille kuuluvalla hienotunteisuudella ja kunnioituksella vastaan. Halusin vain pian pois. Minä olin hänelle lihapala tutkimuspöydällä ja valistuksen kohde. Hän oli se, joka oli oikeassa koko ajan. Koin että olin henkisen moukaroinnin kohteena.

Onneksi minulla oli eilisestä hyvä kokemus Erkki Antilan kanssa. Hän on erikoistunut potilaan kuunteluun. Hänen vastaanotollaan olin älykäs, tasavertainen normaali ihminen. Kun itkin Antilalle väsymystäni, hän ymmärsi heti. Hänestä näki, että hän teki mielessään suunnitelman, kuinka tässä tilanteessa edetään. Hänen vastaanotoltaan lähdin tyytyväisenä siitä, että lääkäri tekee voitavansa minun terveyteni kohentamiseksi.

R***** haluaa ilmeisesti painottaa potilaan omaa vastuuta omasta hyvinvoinnista. Ei siinä mitään pahaa, mutta pakottamalla ja vähättelemällä potilasta hyvät periaatteet valuvat hiekkaan. Antila uskoo potilaaseensa. Minulle tulee sellainen olo, että olimme Atilan kanssa kuin tiimi. Hän tekee parhaansa ja uskoo, että potilas tekee parhaansa omien voimiensa mukaan. Ei häntä tarvitse kuulustella ja epäillä, kuten R**** teki.

Miten minä taannuin R**** käsittelyssä niin avuttomaksi? Vastaanoton jälkeen menin vessaan itkemään. Pakotin itkun loppumaan. En ole koskaan itkenyt minkään lääkärikäynnin jälkeen. Jotain outoa minussa tapahtui, sillä tein ihan järjenvastaisen tempun. Painoin lähtiessäni palautenappia, vaikka yleensä en tee sitä. Ja annoin palvelulle hyvän arvosanan! Minusta tuli ylikiltti pikkutyttö, joka tottelee ja suojelee sitä henkilöä, joka tekee hänelle pahaa. Hän sai käytöksellään traumani pintaan. Olen kärsinyt autoritäärisistä mitätöivistä ihmisistä. Heidän seurassaan en ole osannut puolustaa itseäni. He ovat yksi osa uupumustarinaani. Tässä olin taas samassa tilanteessa. Lääkäriin ei kuulu provosoida traumoja esiin omalla käytöksellään.

Kirjoitan tämän palautteen saadakseni itsekunnioitukseni takaisin. En meinannut saada yöllä unta, kun olin niin raivoissani R***** tylyttämisen jälkeen. En suosittele häntä herkille ihmisille.
 
Viimeksi muokattu:
Tiikeri
Olen ollut 26 vuotta T**** R**** potilas ja parempaa lääkäriä en tiedä! Tyttäreni ja kaksi ystävätärtäni käy myös hänen vastaanotollaan, eikä kenelläkään ole kuin positiivista sanomista!
nyt ihmettelenkin tuota valitusta hänestä, en voi sanoa että puhutaan samasta lääkäristä:(.

Hän kuntelee potilasta eikä hänellä ole koskaan mikään kiire, tekee tutkimukset huolella ja neuvoo rauhallisesti.

Nyt täytyykin ihmetellä puhutaanko samasta lääkäristä?

Omalla asenteella on myös aiheeseen vaikutusta. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!

Suosittelen lämmöllä T**** R****, toki hän ottaa nykyään vain niin harvoin vastaan potilaita.
 
vierailija
Tarkoitatko, että T**** R**** oli sinulle tyly? Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan.

Olin R**** luona eilen toista kertaa. Nyt teen hänestä Diacorille valituksen. Hän tutki riuskasti ja kovakouraisesti. Kun kerroin väsymyksestäni, hän tokaisi ankarasti: valkoiset vehnäjauhot ja sokeri pois, olo ei muuten kohene! Hän näki ylipainoni, mutta ei kysynyt ennen komentoaan ollenkaan ruokailutottumuksistani. Törkeää!

Painostavan istunnon aikana minulle selvisi, että R**** on sinänsä hyvät periaatteet. Olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä terveellisten elämäntapojen merkityksestä terveydelle. Mutta keinot, joilla hän yritti saada potilaansa hyvään kuntoon olivat sokeeraavia, traumaattisia.

Ei uupunutta käsitellä niin epäkunnioittavasti! Hänellä oli vahvat omat ennakkoasenteet. Tuntui, etten pystynyt muuttamaan niitä millään todistusaineistolla. Tuntui, ettei hänelle riittänyt mikään. Lääkärin ilme pysyi ankarana. Jos olisin heikommassa henkisessä tilassa, olisin voinut lamaantua alistavan autoritäärisen kohtelun jälkeen.

R**** tiesi, että olin edellisenä päivänä käynyt antioksidanttilääkärillä uupumuksen takia. Hän näki tämän lääkärin labralähetteen. R**** oli tyytyväinen, että minut tutkitaan niin hyvin. Mutta hän halusi käydä oman kysymyspatteristonsa läpi. Hän ei piitannut siitä, että asia oli käsitelty jo edellisenä päivänä. Hän ei piitannut itkustani, ei puolustavista kommenteistani, ei kertomistani faktoista. Kysymyksillään hän halusi kai saada minut ymmärtämään jotain elämästäni. Sanoin hänelle pari kertaa, ettei tämä ole tiedosta kiinni.

Kun huomasin, että häneltä puuttuvat vuorovaikutustaidot, tunneäly, joustavuus ja tilannetaju, sulkeuduin. En halunnut avautua , koska hän ei olisi osannut ottaa henkilökohtaisia asioitani niille kuuluvalla hienotunteisuudella ja kunnioituksella vastaan. Halusin vain pian pois. Minä olin hänelle lihapala tutkimuspöydällä ja valistuksen kohde. Hän oli se, joka oli oikeassa koko ajan. Koin että olin henkisen moukaroinnin kohteena.

Onneksi minulla oli eilisestä hyvä kokemus Erkki Antilan kanssa. Hän on erikoistunut potilaan kuunteluun. Hänen vastaanotollaan olin älykäs, tasavertainen normaali ihminen. Kun itkin Antilalle väsymystäni, hän ymmärsi heti. Hänestä näki, että hän teki mielessään suunnitelman, kuinka tässä tilanteessa edetään. Hänen vastaanotoltaan lähdin tyytyväisenä siitä, että lääkäri tekee voitavansa minun terveyteni kohentamiseksi.

R**** haluaa ilmeisesti painottaa potilaan omaa vastuuta omasta hyvinvoinnista. Ei siinä mitään pahaa, mutta pakottamalla ja vähättelemällä potilasta hyvät periaatteet valuvat hiekkaan. Antila uskoo potilaaseensa. Minulle tulee sellainen olo, että olimme Atilan kanssa kuin tiimi. Hän tekee parhaansa ja uskoo, että potilas tekee parhaansa omien voimiensa mukaan. Ei häntä tarvitse kuulustella ja epäillä, kuten R****teki.

Miten minä taannuin R**** käsittelyssä niin avuttomaksi? Vastaanoton jälkeen menin vessaan itkemään. Pakotin itkun loppumaan. En ole koskaan itkenyt minkään lääkärikäynnin jälkeen. Jotain outoa minussa tapahtui, sillä tein ihan järjenvastaisen tempun. Painoin lähtiessäni palautenappia, vaikka yleensä en tee sitä. Ja annoin palvelulle hyvän arvosanan! Minusta tuli ylikiltti pikkutyttö, joka tottelee ja suojelee sitä henkilöä, joka tekee hänelle pahaa. Hän sai käytöksellään traumani pintaan. Olen kärsinyt autoritäärisistä mitätöivistä ihmisistä. Heidän seurassaan en ole osannut puolustaa itseäni. He ovat yksi osa uupumustarinaani. Tässä olin taas samassa tilanteessa. Lääkäriin ei kuulu provosoida traumoja esiin omalla käytöksellään.

Kirjoitan tämän palautteen saadakseni itsekunnioitukseni takaisin. En meinannut saada yöllä unta, kun olin niin raivoissani R**** tylyttämisen jälkeen. En suosittele häntä herkille ihmisille.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Tarkoitatko, että T**** R**** oli sinulle tyly? Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan.

Olin R**** luona eilen toista kertaa. Nyt teen hänestä Diacorille valituksen. Hän tutki riuskasti ja kovakouraisesti. Kun kerroin väsymyksestäni, hän tokaisi ankarasti: valkoiset vehnäjauhot ja sokeri pois, olo ei muuten kohene! Hän näki ylipainoni, mutta ei kysynyt ennen komentoaan ollenkaan ruokailutottumuksistani. Törkeää!

Painostavan istunnon aikana minulle selvisi, että R**** on sinänsä hyvät periaatteet. Olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä terveellisten elämäntapojen merkityksestä terveydelle. Mutta keinot, joilla hän yritti saada potilaansa hyvään kuntoon olivat sokeeraavia, traumaattisia.

Ei uupunutta käsitellä niin epäkunnioittavasti! Hänellä oli vahvat omat ennakkoasenteet. Tuntui, etten pystynyt muuttamaan niitä millään todistusaineistolla. Tuntui, ettei hänelle riittänyt mikään. Lääkärin ilme pysyi ankarana. Jos olisin heikommassa henkisessä tilassa, olisin voinut lamaantua alistavan autoritäärisen kohtelun jälkeen.

R**** tiesi, että olin edellisenä päivänä käynyt antioksidanttilääkärillä uupumuksen takia. Hän näki tämän lääkärin labralähetteen. R**** oli tyytyväinen, että minut tutkitaan niin hyvin. Mutta hän halusi käydä oman kysymyspatteristonsa läpi. Hän ei piitannut siitä, että asia oli käsitelty jo edellisenä päivänä. Hän ei piitannut itkustani, ei puolustavista kommenteistani, ei kertomistani faktoista. Kysymyksillään hän halusi kai saada minut ymmärtämään jotain elämästäni. Sanoin hänelle pari kertaa, ettei tämä ole tiedosta kiinni.

Kun huomasin, että häneltä puuttuvat vuorovaikutustaidot, tunneäly, joustavuus ja tilannetaju, sulkeuduin. En halunnut avautua , koska hän ei olisi osannut ottaa henkilökohtaisia asioitani niille kuuluvalla hienotunteisuudella ja kunnioituksella vastaan. Halusin vain pian pois. Minä olin hänelle lihapala tutkimuspöydällä ja valistuksen kohde. Hän oli se, joka oli oikeassa koko ajan. Koin että olin henkisen moukaroinnin kohteena.

Onneksi minulla oli eilisestä hyvä kokemus Erkki Antilan kanssa. Hän on erikoistunut potilaan kuunteluun. Hänen vastaanotollaan olin älykäs, tasavertainen normaali ihminen. Kun itkin Antilalle väsymystäni, hän ymmärsi heti. Hänestä näki, että hän teki mielessään suunnitelman, kuinka tässä tilanteessa edetään. Hänen vastaanotoltaan lähdin tyytyväisenä siitä, että lääkäri tekee voitavansa minun terveyteni kohentamiseksi.

R**** haluaa ilmeisesti painottaa potilaan omaa vastuuta omasta hyvinvoinnista. Ei siinä mitään pahaa, mutta pakottamalla ja vähättelemällä potilasta hyvät periaatteet valuvat hiekkaan. Antila uskoo potilaaseensa. Minulle tulee sellainen olo, että olimme Atilan kanssa kuin tiimi. Hän tekee parhaansa ja uskoo, että potilas tekee parhaansa omien voimiensa mukaan. Ei häntä tarvitse kuulustella ja epäillä, kuten R**** teki.

Miten minä taannuin R**** käsittelyssä niin avuttomaksi? Vastaanoton jälkeen menin vessaan itkemään. Pakotin itkun loppumaan. En ole koskaan itkenyt minkään lääkärikäynnin jälkeen. Jotain outoa minussa tapahtui, sillä tein ihan järjenvastaisen tempun. Painoin lähtiessäni palautenappia, vaikka yleensä en tee sitä. Ja annoin palvelulle hyvän arvosanan! Minusta tuli ylikiltti pikkutyttö, joka tottelee ja suojelee sitä henkilöä, joka tekee hänelle pahaa. Hän sai käytöksellään traumani pintaan. Olen kärsinyt autoritäärisistä mitätöivistä ihmisistä. Heidän seurassaan en ole osannut puolustaa itseäni. He ovat yksi osa uupumustarinaani. Tässä olin taas samassa tilanteessa. Lääkäriin ei kuulu provosoida traumoja esiin omalla käytöksellään.

Kirjoitan tämän palautteen saadakseni itsekunnioitukseni takaisin. En meinannut saada yöllä unta, kun olin niin raivoissani R**** tylyttämisen jälkeen. En suosittele häntä herkille ihmisille.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä