Gynekologi, Helsinki? Mehiläinen?

  • Viestiketjun aloittaja tuutilullaa*
  • Ensimmäinen viesti
diipadaapa
Hei!
Luin tätä vanhaa viestiä ja oli pakko laittaa kommenttia. Olen myös käynyt tällä Hanna Linnulla yhden ja viimeisen kerran. On todella tyly gynegologi. Naiselle nämä gyniskäynnit eivät muutenkaan ole herkkua ja vielä jos lääkäri on kylmä ja typerä käytöksinen, niin ne tekee käynnistä sietämättömän. Kaikkia Mehiläisen gynegologeja ei voi kyllä haukkua. Itse käyn Eija Tuutilla ja hän on aivan ihana! Kyllä se on henkilökemian eikä lääkäriaseman vika!

Suosittelen Diacor ja T**** R****
 
Viimeksi muokattu:
Lääkäreita on moneksi
Epäsuosittelen Eija Tuuttia Mehiläisestä. Ottaa vastaan ainakin parissa pisteessä pk-seudulla. Joskus aikaa sitten menin hänelle kun en saanut aikaa tutulle gynekologille tarpeeksi pian, ja oli kyllä kaamea reissu. Kovakourainen ja suorasukainen "maalaisemäntä"-tyyliin. Joo ei kiitos toiste. Googlaamalla löytyy muitakin huonoja kokemuksia.

Minulla on kokemusta samasta henkilöstä. Kun menin viimeisilläni neuvottelemaan kättärillä synnytystavasta, vastassa oli Eija Tuutti. Toivoin sektiota, koska olin ensikertalainen ja vauvani oli todella iso ja istui tukevasti perätilassa. Tämä lääkäri sanoi kiertelemättä että "ei tule kuuloonkaan". Vauva käännetään päältä päin ja sitten synnytän normaalisti! Piste. Kun kysyin kääntämisen riskeistä, hän ei suostunut keskustelemaan niistä. Lähdin itkien kätilöopistolta ja varasin ajan naistenklinikalle, jossa sektiota pidettiin itsestäänselvänä. Siitä ei tarvinnut edes neuvotella!!
Naistenklinikalla minulle syntyikin sitten sektiolla ihana, terve tyttölapsi. :)
 
Viimeksi muokattu:
Minea
minullakin kokemus alkuraskaudessa..

Ensin itkin onnesta kun kuulin että olen raskaana (tätä siis olin varmistamassa). Sitten jonkinlaisesta häpeän ja loukkaantumisen sekoituksesta - hän kun oli totaalisen kylmä, täysin empatiakyvytön asiakasta kohdatessaan.

Ei kiva kokemus..
 
werdio
Joku täällä kehui Mehiläisessä toimivaa Päivi Ovaskaista. Kävin hänen vastaanotollaan ja oli kyllä suustaan niin rääväsuu etten mene ikinä enää ko tyypille. Todella ällöttävä käynti ja en voi suositella ko
pervosuuta kenellekään. Onneksi on varaa valita:) ja Helsingistä löytyy ammattinsa osaavia gynejä:)
 
tiipi
Kävin Päivi Ovaskaisen vastaanotolla pari kuukautta sitten ja oli kyllä erikoinen tyyppi, ei kuunnellut ollenkaan ja kielen käyttö oli alatyylistä. Ihmettelin kun sain ajan niin nopeasti. Käynnin jälkeen en yhtään ihmettele. No ei tarvitse mennä toista kertaa.
 
vieras
Haluan jakaa tietoa muillekin, kun kävin juuri yllämainitun gynen vastaanotolla Forumin Mehiläisessä ja olen todella tyytyväinen. Tutkimus oli perusteellinen ja lääkäri kyseli kaikkea mahdollista, eikä vain yrittänyt päästä nopeasti seuraavaan potilaaseen. Sain hyvää tietoa minua pitkään askarruttaneista asioista ja asianmukaista hoitoa vaivoihini. Teki myös täysin pyytämättä yhteenvedon tilanteestani ja liitti mukaan ulträänikuvia siltä varalta, että menen muualle hoitoon jatkossa. Hän oli myös erittäin ystävällinen ja miellyttävä. Tulin todella hyvälle tuulelle ja olin huojentunut saatuani selvyyttä asioihini. Suosittelen lämpimästi. *
 
Gynesi
Minä varasin ajan www.tohtorille.fi -palvelun kautta.


Haluan jakaa tietoa muillekin, kun kävin juuri yllämainitun gynen vastaanotolla Forumin Mehiläisessä ja olen todella tyytyväinen. Tutkimus oli perusteellinen ja lääkäri kyseli kaikkea mahdollista, eikä vain yrittänyt päästä nopeasti seuraavaan potilaaseen. Sain hyvää tietoa minua pitkään askarruttaneista asioista ja asianmukaista hoitoa vaivoihini. Teki myös täysin pyytämättä yhteenvedon tilanteestani ja liitti mukaan ulträänikuvia siltä varalta, että menen muualle hoitoon jatkossa. Hän oli myös erittäin ystävällinen ja miellyttävä. Tulin todella hyvälle tuulelle ja olin huojentunut saatuani selvyyttä asioihini. Suosittelen lämpimästi. *
 
Viimeksi muokattu:
Potilas
Haluan jakaa tietoa muillekin, kun kävin juuri yllämainitun gynen vastaanotolla Forumin Mehiläisessä ja olen todella tyytyväinen. Tutkimus oli perusteellinen ja lääkäri kyseli kaikkea mahdollista, eikä vain yrittänyt päästä nopeasti seuraavaan potilaaseen. Sain hyvää tietoa minua pitkään askarruttaneista asioista ja asianmukaista hoitoa vaivoihini. Teki myös täysin pyytämättä yhteenvedon tilanteestani ja liitti mukaan ulträänikuvia siltä varalta, että menen muualle hoitoon jatkossa. Hän oli myös erittäin ystävällinen ja miellyttävä. Tulin todella hyvälle tuulelle ja olin huojentunut saatuani selvyyttä asioihini. Suosittelen lämpimästi. *
Menin kerran mainitun Marjut Laurikka-Routin vastaanotolle minäkin. Valitettavasti kokemukseni olivat jotakuinkin päinvastaiset: lääkäri oli kaikkea muuta kuin ystävällinen ja vastasi kysymyksiini täysin epäasiallisesti. Perustutkimus sujui mallikkaasti, mutta muussa ekstrassa oli hieman outo sävy. Olen kuullut toisesta potilaasta, jolla on ollut vastaavia kokemuksia mainitusta gynekologista. Asianomaisen täytyi mennä toiselle lääkärille saadakseen kysymyksiinsä asiallisia vastauksia. En suosittele Marjut Laurikka-Routtia Forumin Mehiläisessä. Valitettavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Minna
Minä käyn aina Päivi Ovaskaisella Ympyrätalossa. Mielestäni Päivi on ihan huippu! Tilanne on aika vaivaannuttava, joten Päivi saa tilanteen rentoutuneeksi pienellä vitsailullaan. Mielestäni se jos mikä on ammattitaitoa. Tietysti kaikki eivät tajua huumoria, mutta se on sitten heidän ongelmansa. Hölynpölyä että olisi jotain pervoilua! Löysi minulta patit rinnasta ja pisti heti tutkimuksiin, kiitos! Olen suositellut kaikille tutuille Päiviä. Hänelle voi soittaa jos tulee jotain kysyttävää ja kuuntelee aina mitä minulla on sanottavaa. Ehkä harmaahiirulaisten ei kannata sinne mennä jos eivät huumoria siedä tai osaa avata suutansa. Hyvä Päivi!
 
hyvä kokemus
Minä käyn aina Päivi Ovaskaisella Ympyrätalossa. Mielestäni Päivi on ihan huippu! Tilanne on aika vaivaannuttava, joten Päivi saa tilanteen rentoutuneeksi pienellä vitsailullaan. Mielestäni se jos mikä on ammattitaitoa. Tietysti kaikki eivät tajua huumoria, mutta se on sitten heidän ongelmansa. Hölynpölyä että olisi jotain pervoilua! Löysi minulta patit rinnasta ja pisti heti tutkimuksiin, kiitos! Olen suositellut kaikille tutuille Päiviä. Hänelle voi soittaa jos tulee jotain kysyttävää ja kuuntelee aina mitä minulla on sanottavaa. Ehkä harmaahiirulaisten ei kannata sinne mennä jos eivät huumoria siedä tai osaa avata suutansa. Hyvä Päivi!
Samaa mieltä. Päivi Ovaskainen on rento ja sai minutkin rentoutumaan leppoisilla jutuillaan, vaikken itse olekaan mikään kovin sosiaalinen tyyppi. Vastasi perusteellisesti esittämiini kysymyksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Lili
Olen käynyt hiljattain kahdesti Hanna Linnun vastaanotolla, enkä voi minäkään häntä suositella. Oli kovin kiire päästä potilaasta eroon ja vaikutti leipiintyneeltä työhönsä. Suhtautui potilaaseen todella kylmästi ja välinpitämättömästi. Toivoisin lukeneeni tämän ketjun aikaisemmin!
 
Outo kyhmy rinnassa
Luin tätä ketjua ennen lääkärikäyntiäni, ja halusin ehdottomasti tulla tänne jakamaan kokemukseni. Oma kokemukseni Hanna Linnusta on päinvastainen, kävin hänen vastaanotollaan myös hiljattain ja mielestäni hän oli oikein asiantunteva, asiallinen ja kuunteli sekä ymmärsi kyllä minua (ja pelkojani) Itselleni jäi hyvä mielikuva hänestä eikä mitään pahaa sanottavaa. Käyntini perusteella voin kyllä suositella häntä.
 
samaa mieltä linnusta
Oli pakko googlettaa Hanna Lintu. Enkä yhtään ihmettele että muutkin ovat olleet tyytymättömiä. Tein hänestä muutama vuosi sitten valituksen. Oli niin töykeää käytöstä. Vaikka ylipainosta voi potilasta huomauttaa on tapoja monenlaisia. Varsinkin kun lääkäri itse ei ole mallinmitoissa, luulisi että ymmärrystä löytyy.
 
Mindy
Menin kerran mainitun Marjut Laurikka-Routin vastaanotolle minäkin. Valitettavasti kokemukseni olivat jotakuinkin päinvastaiset: lääkäri oli kaikkea muuta kuin ystävällinen ja vastasi kysymyksiini täysin epäasiallisesti. Perustutkimus sujui mallikkaasti, mutta muussa ekstrassa oli hieman outo sävy. Olen kuullut toisesta potilaasta, jolla on ollut vastaavia kokemuksia mainitusta gynekologista. Asianomaisen täytyi mennä toiselle lääkärille saadakseen kysymyksiinsä asiallisia vastauksia. En suosittele Marjut Laurikka-Routtia Forumin Mehiläisessä. Valitettavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Mindy
En suosittele gynekologi Marjut Laurikka-Routtia. Oli hyvin kiireisen oloinen, puhui töykeään ja ylimieliseen sävyyn ongelmia vähätellen ja veti kiireesti johtopäätöksiä kuuntelematta kunnolla.
Oli ensimmäinen ja varmasti viimeinen kerta hänen vastaanotollaan.
 
Macy
En suosittele gynekologi Marjut Laurikka-Routtia. Oli hyvin kiireisen oloinen, puhui töykeään ja ylimieliseen sävyyn ongelmia vähätellen ja veti kiireesti johtopäätöksiä kuuntelematta kunnolla.
Oli ensimmäinen ja varmasti viimeinen kerta hänen vastaanotollaan.
Aivan sama kokemus mullakin! Teki ensinnäkin täysin väärän diagnoosin sekä oli äärimmäisen töykeä ja kiireinen, suorastaan v-mäinen! Totesi heti aulassa että on myöhässä ja jos ei jaksa odottaa niin voi lähteä kotiin ja varata uuden ajan.. On aivan satavarmasti tasan viimeinenkerta hänen vastaanotolle. Enkä olisi hänen ammattitaidostakaan niin varma..
 
Viimeksi muokattu:
MiesvaiNaisGyne?
Olen yleensä ollut enemmän pettynyt naisgyneihin. Heissä on ties mitä militantteja ja tylyttäjiä, kun taas miesgyne on lähtökohtaisesti jo kohteliaampi naiselle. Sitäpaitsi minusta on luonnollisempaa, että mies tutkii alakertaani kuin nainen.
 
gynelläravaaja
En suosittele Maarit Laurikka-Routtia minäkään. Nainen on yksinkertaisesti outo. Kyseli asiattomia ja naureskeli, kirjoitti aivan omituisen epikriisin. Tuli melkein tunne että yrittää säikyttää minut pois, joten enpä mennytkään enää.
Suosittelen Maarit Paukkua! Asiallinen ja selittää huolellisesti esim mitä näkyy ultrassa.
 
vm59
Olen yleensä ollut enemmän pettynyt naisgyneihin. Heissä on ties mitä militantteja ja tylyttäjiä, kun taas miesgyne on lähtökohtaisesti jo kohteliaampi naiselle. Sitäpaitsi minusta on luonnollisempaa, että mies tutkii alakertaani kuin nainen.
Riippuu varmaan enemmän henkilöstä kuin sukupuolesta. Itse olen käynyt sekä miehillä että naisilla ja naista kyllä kannatan siksi, että hän on .... no, nainen kun naistentaudeista on kyse.

Hän on itse kokenut kuukautiset, raskaudet, synnytykset, samat vaivat ja käynyt läpi ne samat tutkimukset mitä juuri on toiselle tekemässä. Mies on tässä asiassa aina vain kirjanoppinut. Hän ei voi TIETÄÄ miltä tuntuu kuukautiskipu, miltä kropassa tuntuu synnytys, imetys jne. Mieluiten valitsen vielä noin suurin piirtein itseni ikäisen naisen (eli nykyään 50+), ollaan samassa jamassa hormonitoimintojemme kanssa. Joskus olen sanonutkin gynelle, että mitä itse tekisit tässä tilanteessa jos on ollut joku ongelma ja pitäisi päättää mitä tehdä. Mieluiten on hyvä käydä vielä samalla (jos hyvän löytää), ettei aina tarvitse aloittaa aasta vaan voidaan keskittyä nykyiseen "ongelmaan".
 
Viimeksi muokattu:
Petolintu
Komppaan edellistä. Ei koskaan enään Hanna Linnulle. Kysyi mm. käytänkö kasvuhormonia, koska olen lihaksikas naiseksi. Ohjeisti myös miestäni steriloitavaksi, kun kerroin ettei hormoniehkäisy sovi minulle kovinkaan hyvin. Olisi voinut myös suoraan kirjottaa lähetteen eteenpäin, mutta juoksutti takas omalle työterveyslääkärilleni eri lääkärikeskukseen. Jos vaan voit, niin vältä tätä lääkäriä. Vuositulot 2014 160 tuhatta euroa... Ei ainakaan potilasta kuuntelevalla ja auttamishaluisella asenteella tienattua rahaa...
 

Yhteistyössä