Gynekologinen ongelma, onko muilla ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaana

Vieras
Mulla on alapäässä kutinaa, ei emättimessä vaan vähän ylempänä. Hiivatulehdus se ei oo, kävin vasta lääkärillä. Lääkäri ei ottanut mitään kantaa kutinaan. Myös alavatsakipuja on ollut jo pitemmän aikaa, niiden vuoksi lääkärillä kävin. Mitä tää kutina ja mahakipu vois olla??

Pyydä sh:lta lähete, käy antamassa labraan pissinäyte, vain tunti pari pissaamatta riittää ja ilman pesuja. Saat pian tietää onko klamydia vai ei.

Ei lääkärit aina ymmärrä ehdottaa näitä.

En usko et se mitään klamydiaa on, ette varmaan usko kun sanon, mut tiedän että mun mies ei petä ja itse en myöskään ole pettänyt. Ollaan oltu yhdessä 5 vuotta, voiko se olla noin kauan oireettomana?

Luin sitäpaitsi netistä klamydian oireista ja ei ne kyl ihan täsmää. Ja niinkuin sanoin, niin että ette varmaan usko että mieheni ei 100% varmuudella ole pettänyt, mut pääasia että tiedän sen itse. Itse olen epäillyt että mahakipu johtuisi stressistä (on ollu joskus vuosia sitten samantyyppistä mahakipua ja silloin johtui stressistä), mut tuo kutina kiusaa..Mulla on myös välillä sellasta kokkareista valkovuotoa

Omasta mielestäni oireet ovat juuri niinkuin hiivatulehduksessa, mutta lääkärin mukaan hiivatulehdusta ei ollut. Selkäkipujakin on välillä, mutta harvemmin. Verikokeita otettiin, tulehdusarvo ja pieni verenkuva norm., raskaana en ole.

Otettiinko papa?
Se kannattaa ottaa, sp-taudit kannattaa myös testata, sillä joskus se mies joka ei petä voi silti pettää, ja asia selviää vaimolle näinkin kurjalla tavalla.

No etkö halua varmuuden vuoksi ottaa tuota helppoa näytettä ja saada klamydian suljettua pois (on todella yleinen nykyään)? Se aiheuttaa hoitamattomana lapsettomuutta!

Mikä tulehdus sulla sitten onkin, vatsakipu kertoo että se parasta aikaa etenee munanjohtimiin ja kohtuun ja vatsan limakalvoille.

Pyydä nippu lähetteitä ja tutkituta onko bakteeri vai virus.

Pissapurkin jo sainkin mukaani, vien sen labraan pääsiäisen jälkeen. En tiedä näkeekö siitä, että onko klamydiaa. Mutta voin kyllä sanoa että en todellakaan usko että voisi olla. Olemme sitäpaitsi käyttäneet ehkäisynä kondomia viime aikoina. Lääkäri meinasi, että ne mahakivut voi liittyä myös siihen,että olen synnyttänyt jokin aika sitten (viime elokuussa) ja kuulemma synnytyksen jälkeen munasarjat jonkin verran "elävät" ja voi olla koviakin mahakipuja. Mulla tuo mahakipu on sellasta kohtauksittaista, eli ei ole koko aikaa, kutinaa on ollut vasta pari päivää.

Papaan aion mennäkkin, jos ei mitään oo tuossa pissanäytteessä. Mulla on puhelinaika lääkärille sitten ku sen pissanäytteen tulokset on tullu. Nyt viimeksi teki sisätutkimuksen, siinä paikat näytti siistiltä. Papassa tietenki näkee sit paremmin et onko mitään

Pissanäytteitä on erilaisia - plv eli puhtaasti laskettu keskivirtsa, aamupissistä yleensä... Tuo klamydianäyte taas ilman peruja heti alusta 1-2h rakossa ollut pisu purkkiin. Mutta sait varmaan ohjeet ja tiedät mitä näytteestä tutkitaan. Eihän yhdestä näytteestä kovin montaa asiaa kerralla katsota

Terveisin kolme pissinäytettä, solunäytteen ja 3 putkea verta viikon sisällä antanut saman tyyppisten oireiden takia

Alkuperäinen kirjoittaja aloittajalle:
Pissanäytteitä on erilaisia - plv eli puhtaasti laskettu keskivirtsa, aamupissistä yleensä... Tuo klamydianäyte taas ilman peruja heti alusta 1-2h rakossa ollut pisu purkkiin. Mutta sait varmaan ohjeet ja tiedät mitä näytteestä tutkitaan. Eihän yhdestä näytteestä kovin montaa asiaa kerralla katsota

Terveisin kolme pissinäytettä, solunäytteen ja 3 putkea verta viikon sisällä antanut saman tyyppisten oireiden takia

Mulla on toi keskivirtsa, ilmeisesti tutkitaan että onko mitään pissatulehdusta, vaikka ei sellaisesta oireita olekkaan. Saanko kysyä että millasia oireita sulla on? ja onko selvinnyt mitään?

Epäilen itselläni klamydiaa, tai paremmin sanottuna pelkään että olen sen saanut yhdenillanjutusta. Mies kyllä sanoi ettei hänellä ole mitään oireita ollut koskaan, mutta voihan se olla oireettomanakin pitkään? Luulisi että hänellä se olisi jo siirtynyt kiveksiin jos kauan olisi sairastanut.

Oireita ei minullakaan ole, mutta koko ajan kuulostelen itseäni, että nyt on vähän maha kipeänä ja vuotokin on omituista :-/

Olen naimisissa joten olisi todella karmeata jos nyt olenkin saanut klamydian! Työskentelen terveysasemalla, eli en todellakaan aijo mennä sinne viemään klamydiapissoja, ettei tämä syrjähyppyni paljastuisi. Täytyy turvautua yksityiseen lääkäriasemaan. Paljonkohan siellä klamydianäytteenotto maksaa? Täällä meidän pikkukaupungissa ei ole ilmaisia sukupuolitautiklinikoita :-/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Omasta mielestäni oireet ovat juuri niinkuin hiivatulehduksessa, mutta lääkärin mukaan hiivatulehdusta ei ollut. Selkäkipujakin on välillä, mutta harvemmin. Verikokeita otettiin, tulehdusarvo ja pieni verenkuva norm., raskaana en ole.

mulla täydellisesti samat oireet! onko kipu alaselässä?
ensi viikolla meen papaan

Mä olen käynyt klamydia testissä, vaikka tiedän, ettei mies petä. Ihan vaan, kun oli semmosia oireita, pissatti ja kirveli (vaikka taisikin olla flunssa vaan). Kun toisen puolesta ei voi ikinä tietää.

Yhteistyössä