H-hetki tulossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Una
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Una

Vieras
Odotan kaksosia viikolla 34 ja tiedän, että kaksoset syntyvät keskimäärin viikolla 35. Alkaa siis olla jännät paikat ja tutkiskelen itseäni tässä koko ajan mahdollisista oireista, jotka saattaisi viitata siihen, että synnytys on lähellä...

Onko siis teillä kokemusta oireita mitä olisitte/ joku olisi tuntenut ennen synnytystä, jo esim viikkoakin ennen? Tarkoitan vatsan toimintaa, väsymystä/ pirteyttä, tuntemuksia vatsassa jne. En tiedä miltä palstalta tätä tulisi kysellä, joten kokeilen täältä... :)

Kiitti!

Toisillahan on paljonkin ennakoivia oireita, juuri vatsan toiminta, selkäkipu, yms., Mutta toisillahan toiminta ""räjähtää"" suoraan päälle lapsiveden menolla tai kunnon suppareilla. Ja toisilla kaikki lähtee käyntii lähes ""oireettomasti"". Niin paljon eroja.....

Moi,

Onnea tulevaan koitokseen!

Itselläni on tänään laskettu aika, yhtä vain kyllä odottelen. Työpaikallani on kaksikin kaksosten äitiä ja todella onnellisia tuplapotistaan molemmat! Toinen tuli äidiksi hiljattain (tytöt) ja toinen jo 60-luvulla (pojat) jolloin tieto kaksosista tuli vasta synnytystilanteessa! Molempia kuunnellessa tulee sellainen olo, että kaksosista on kaksinkertainen ilo!!! Kummipoikani on kolmossarjaa ja sielläkin selvittiin urakasta.

Joten anna mahdollisten kauhistelijoiden kommenttien mennä toidsesta korvasta ulos ja luota siihen, että kaikki sujuu!

Ihan vain uteliaisuuttani kysyn että onko tarkoitus synnyttää alakautta vai onko sektio tulossa.Itse olen synnyttänyt kahdet kaksoset ensimmäiset syntyivät normaalisti alateitse viikolla 38+4 ja ennakoivia merkkejä ei ollut paljonkaan ,vaan synnytys käynnistyi lapsivesien menolla.Toiset syntyivät hätäsektiolla vk 32.

Kiitokset ihanan tukevista kommenteista. :) Yritän pitää positiivisen mielen tupliemme kanssa. Ollaan kyllä tosi innoisaan tuplapotista ainakin näin ennakkoon.

Iida, tällä hetkellä alatiesynnytys vaikuttaisi omalla kohdalla ihan mahdolliselta, koska pojat majailee päät alaspäin. Saa nähdä sitten, sairaalassa ei ole vielä ollut puhetta tuosta synnytystavasta sen enempää. Sullakin aika erilaiset nuo kaksi synnytystä sitten, jännää miten samallakin henkilöllä voi olla niin erilaisia synnytyksiä.

Mulla on aikaisempaan nähden ollut nyt vilkkaampaa tuo vatsan toiminta, eli ei ainakaan ummetusta enää. Ja sitten sellaista pientä vihlontaa tuolla jossain alhaalla. Kivuttomia suppareita mulla on ollut aika säännöllisestikin jo aika kauan, eli kuukausia. Siinä ei kummempaa muutosta. Olo on väsynyt ja alapää jotenkin hellänä. Välillä tuntuu, että toinen on jo tosi alhaalla, kun hikkakin tuntuu emättimessä. Hui. ;) Ja tällä hetkellä tuntuu vielä että olisi flunssa tulossa, tukkoinen olo ja kurkku kipeä. Kuulin kyllä eräältä työkaverilta, että flunssan tuntu saattaa olla pieni oire synnytyksen alkamisesta. Tiedä sitten.

Iida, kerro ihmeessä lisää kaksossynnytyksistäsi, ne tietty erityisesti kiinnostaa. :) Oliko viikolla 32 syntyneet vauvat kauan teholla? Miten tuo alasynnytys sujui? Minkälaista kivunlievitystä sait/ otit?

Ensimmäisten tuplien synnytys oli mielestäni helppo, lapsi a(tyttö)syntyi 3h vesien menosta ja ponnistusvaihe kesti 7min ja lapsi b(poika) tuli 3min ponnistamisen jälkeen,tyttö painoi 3210g ja poika 3450g,kivunlievitykseksi olin suunnitellut epiduraalia,mutta en ollutkaan niin kipeä että sitä olisin tarvinnut,paraservikaali puudutus laitettiin hieman ennen kuin aloin ponnistamaan tyttöä.Lapsille tuli ikäeroa 40min. Nyt tuli kiire kirjoittelen myöhemmin toisesta synytyksestä.