H&M NAISTEN farkkujen koot? Tuumat, heitteleekö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mittasin vyötärönympäryksen ja sain mitaksi 66-67cm. Sehän tarkoittasi tuumaan 26 tai 27. Muistaakseni kokeilin kuitenkin liikkeessä farkkuja 27/32 ja silloin ne mahtuivat juuri ja juuri (liian tiukat kuitenkin)??? 26 ei olisi mahtunut päälle. Heittääkö nää H&M tuumakoot oikeesti? Kokemuksia? Ja mitkä mitat teillä vyötärössä ja sitten tuumassa H&M farkuissa?

Mun mielestä koot vastaa hyvin niitä ilmoitettuja. Käytän normaalisti 29" farkkuja,tilasin hennesiltä varmuudeksi 30" jos kirraa vyötäröstä,mutta isot oli..

Itse asiassa H&M:llä vaatteiden koot vaihtelevat, vaikka kyseessä olisi sama vaate. Eli jos esim. 38:n paita on sopiva, niin osta sovittamasi paita äläkä vaihda toiseen samanlaiseen.

[QUOTE="vieras";23387214]H&M:n vaatteet voivat heitellä ihan mihin vaan. Yhdestä vaatteesta sama koko voi olla aivan liian pieni ja toisessa samainen aivan liian iso.[/QUOTE]

Hankala juttu sillä tuntuu tyhmältä tilata turhaan mone erit farkut ja vielä eri kokoja... :/

Musta h&m:n farkut vastaa hyvin kokoaan tai on jopa vähän reiluja. Ite oon normaalisti kokoa 28", mut h&m:llä sopii 27" farkutkin. Mielestäni vyötärönympärys ei ole tärkein mitta housuja valitetessa, vaan lantio, koska yleensä housut ei ylety vyötärölle. Lisäksi housujen sopivuus riippuu paljon reisien paksuudestakin ja siitä kuinka paljon "tavaraa" on perseessä joten vain kokeilemalla löytää sopivat.

Mun mielestä kanssa H&M:n farkut vastaa hyvin kokoaan. Ostaisin sen kokoiset, mitkä normaalistikin, en vyötärönympäryksen perusteella (eihän ne farkut edes tule vyötärölle asti?)

Mä tilasin joku aika sitten äitiyshousut kokoa 40, ja tilasin toiset samanlaiset/samankokoiset ja hupskummaa niissä oli yli 10cm kokoero vyötärössä kun mittasin. Eli kyllä, kokoeroja on.

Ethän sä voi farkkuja vyötärön ympäryksen mitalla tilata vaan tietysti lantion mitalla. Eihän housut edes nouse vyötärölle, ellei ole joku erityinen vyötärömalli ja se tuumakoko on aina lantiolta, vaikka olisikin kyse vyötärölle nousevista housuista.

Mun kokemuksen mukaan henkan farkut kannattaa ostaa yhtä kokoa isommat kuin normaalisti. Mulla on 27 tuumakoko ja lähes poikkeuksetta henkan housuista otan 28.

Tosin, taannoin alkuraskaudessa meinas itku tulla kun sovitin äitiyssammareita - olen siis kokoa 36 eikä noista housuista mennyt edes koko 40 reidestä ylös. Eikä mulla tuossa vaiheessa ollut edes kiloja tullut vielä juuri yhtään... Ne vaan oli niin hemmetin kapeeta mallia. Eipä olis loppuraskaudesta saanut niillä housuilla kun varpaansa peittoon.

Mun kokemuksen mukaan henkan farkut kannattaa ostaa yhtä kokoa isommat kuin normaalisti. Mulla on 27 tuumakoko ja lähes poikkeuksetta henkan housuista otan 28.

Tosin, taannoin alkuraskaudessa meinas itku tulla kun sovitin äitiyssammareita - olen siis kokoa 36 eikä noista housuista mennyt edes koko 40 reidestä ylös. Eikä mulla tuossa vaiheessa ollut edes kiloja tullut vielä juuri yhtään... Ne vaan oli niin hemmetin kapeeta mallia. Eipä olis loppuraskaudesta saanut niillä housuilla kun varpaansa peittoon.

Mulla taas on just päinvastoin, että H&M:n farkuista mahtuu 26" kun esim. Onlyn farkuissa ihan turha yrittää 27" pienempää kokoa, yleensä 28" on hyvä. Aika hämärää, kun luulis että tuumakoon farkut olis aina samankokoiset kaikkialla.

Yhteistyössä