Hääjuhlan menuu, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miirikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miirikki

Aktiivinen jäsen
19.05.2009
1 963
0
36
Helsinki
Eli meillä on rennot hääjuhlat ja kylmäbuffet, ruuiksi meinattiin näitä:

*Vihersalaatti (sis.melonia) ja mansikkavinaigrette
*Peruna-rucola-salaatti
*Salami-pasta-salaatti
*Italialaiset frikadellit (keitettyjä mausteisia lihapullia)
*Parmankinkkupiirakka
*Parmesan-kasvis-piirakka
*Hunaja-rosmariini focaccia + levite

*Hääkakku on lemoncurd-mascarpone ja lisäksi suklaakuivakakkua ja konvehteja

*Iltaruuaksi salaatteja + joku suolainen pasteija tms. sitä ei olla vielä päätetty

Pitäisikö olla jotain lisää? Apuja kiitos =)

Hyvältä kuulostaa. Iltaruuaksi/iltapalaksi laittaisin kyllä salaattien kanssa vaikka kinkkukiusausta tai janssoninkiusausta. Vois myös ajatella jotain makkarangrillausta jos on siihen mahdollisuus. :)

Ongelmana on juuri tuo ettei haluttais lämmintä ruokaa tarjoilla, kun juhlatilassa ei ole uunia/lämmitysmahdollisuutta... Makkaran grillaus olis kiva, mutta juhlat on syyskuussa ja hiukan pelottaa sateen uhka.

Mä ehdottaisin tuohon vielä jotain hedelmiä naposteltaviksi.. vastikään olin häissä joissa oli mm. ananasta viipaleina, ja oli todella ihanan raikkaita naposteltavia ohjelman lomassa

Tulevatko vieraanne kaukaa??? Itse en henk.koht. tykkää, jos häissä ei saa ns. lämmintä ruokaa, jos ajaa monta sataa kilometriä häiden vuoksi. Eikö iltapalalla vois olla jotain lämmintä ja tuhdimpaa??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Maistuis mulle. Jos et tarkoita iltaruuan salaateilla päivältä jääneitä jämiä.

Ajattelin sellasta salaattia iltaruuaksi missä olis:
-tuoretta tomaattia
-aurinkokuivattua tomaattia
-pastaa
-fetajuustoa
-pestoa

Se olisi aika ruokaisaa ja sit jos lisänä olis joku kinkku-piirakka tai pasteijatyylinen juttu? Vai olisko valkosipulinen itsetehty leipä+ levite parempi? Ja tietty niitä konvehteja ja kuivakakkuja mitä jää yli.

hyvälle kuulostaa, illalle ehkäpä täytettyjä kolmioleipiä? ne saa pakattua kivasti niihin voipaperileipäpusseihin...tai pienenpieniä tuulihattuja kylmällä suolaisella täytteellä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Tulevatko vieraanne kaukaa??? Itse en henk.koht. tykkää, jos häissä ei saa ns. lämmintä ruokaa, jos ajaa monta sataa kilometriä häiden vuoksi. Eikö iltapalalla vois olla jotain lämmintä ja tuhdimpaa??

Kaikki vieraat tulee pk-seudulta ja juhlat on Espoossa.

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Mä ehdottaisin tuohon vielä jotain hedelmiä naposteltaviksi.. vastikään olin häissä joissa oli mm. ananasta viipaleina, ja oli todella ihanan raikkaita naposteltavia ohjelman lomassa

Kiitos, ihana idea! Jos olis ananasta ja rypäleitä?

kuulostaa hyvältä!! Myös vesimeloni vois käydä, kurkku/porkkana/paprika/ parsa viipaleet.

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Minä laittaisin ehkä vielä noiden frikadellien oheen jotain perunaa tms. mitä niiden kanssa nyt normaalisti syödään.

Ajattelin että se peruna-rucola-salaatti riittäis? Siihen tulee siis keitettyjä perunoita, rucolaa ja paahdettuja pinjansiemeniä.

Miksi aina pitää olla 'lämmintä ruokaa'...eikös tollasesta menuusta vatsaansa täyteen saa?????

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Maistuis mulle. Jos et tarkoita iltaruuan salaateilla päivältä jääneitä jämiä.

Ajattelin sellasta salaattia iltaruuaksi missä olis:
-tuoretta tomaattia
-aurinkokuivattua tomaattia
-pastaa
-fetajuustoa
-pestoa

Se olisi aika ruokaisaa ja sit jos lisänä olis joku kinkku-piirakka tai pasteijatyylinen juttu? Vai olisko valkosipulinen itsetehty leipä+ levite parempi? Ja tietty niitä konvehteja ja kuivakakkuja mitä jää yli.

No mulle ei tuosta iltaruuasta maistuisi muu kuin tomaatit... Mutta mua ei olekaan kutsuttu =)

Mä laittaisin useampaa tarjolle juuri siksi, että kaikki ei tykkää kaikesta.

Kaikki vieraat tulee pk-seudulta ja juhlat on Espoossa.

Villa Rullund?

No en kyllä ihan hirveästi tykännyt menusta. Ei olisi mulle oikein mitään syötävää tuossa. Harmi ettette pysty lämmintä ruokaa tarjoilemaan, sitä yleensä häissä kuitenkin odotetaan.

Menua muuttaisin ehkä siten, että laittaisin lisää ruokaisia salaatteja. Esim. kinkku-pastasalaatin (salamin tilalle kinkku), kana-riisisalaatin ja katkarapusalaatin. Savustettua lohta voisi olla ihan kylmänäkin?
Iltapalaksi cocktailpiirakoita ja munavoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Minä laittaisin ehkä vielä noiden frikadellien oheen jotain perunaa tms. mitä niiden kanssa nyt normaalisti syödään.

Ajattelin että se peruna-rucola-salaatti riittäis? Siihen tulee siis keitettyjä perunoita, rucolaa ja paahdettuja pinjansiemeniä.

riittää oikein hyvin! mahtava meny!

Yhteistyössä