Häälahjaksi rahaa paljonko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kitty"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kitty"

Vieras
Meille tuli kutsu häihin jossa toivotaan häämatkaa varten rahaa niin mikä olisi hyvä summa,kun ei ole tullut käytyä häissä missä on rahaa annettu.Minä olen morsiamen kaveri monelta vuodelta ihan lapsuudesta asti.

Ja toinen kysymys sitten että viedäänkö sitten sinne jotain kukkaa tai muuta kun nyt ei ole sitä lahjaa viemiseksi kun raha on laitettu tilille?

Laita sen verran mikä hyvältä tuntuu ja mitä talous antaa periksi. Kukkia kannattaa viedä :)
hqtCI0

YIjJ7u

Mä mietin ihan samaa, kun tuli vastaava kutsu, ja muutenkin tilanne on sama. Ajattelin, että 50 - 100 e, riippuu vähän. Kukkia en ajatellu viedä. Niitä niillä on jo omasta takaa, jos säilyttää hääkimpun ja koristeet.

[QUOTE="Kitty";24047197]Ai niin unohdin ihan kortin =) Meiltä on kutsuttu koko perhe eli 4 henkeä,2 aikuista ja 2 lasta.Mietin itse että 50€ voisi olla mut onko se liian "vähän"?[/QUOTE]

Riippuu myös lapsista kuinka vanhoja on. Jos ovat ihan nuoria, niin ei tarvi kamalasti niitä miettiä omana osuutena rahasta, mutta jos ovat vanhempia niin sit tietysti voi antaa hieman enemmän suhteessa.

Sitä on turhaa miettiä paljonko hääparilla menee rahaa juhlien järjestämiseen. Ruuat kun voi saada 17e tai voi mennä 40e/henki. Juhlapaikka voi olla palatsi 5000e tai sitten peruspaikka 400e jne. Ja hääpari itse päättää miten menee naimisiin.

Minusta minimi on about 20e/aikuinen, pieni lapsi 10e (yli 12v saman kuin aikuinen). Yleensä 50e kahdelta. Aina tietysti voi antaa enemmänkin :)

Kyllä minä ymmärrän että haluavat mielummin häämatkaan ne rahat kun se että pitäisi keksiä mitä tavaraa lahjalistaan kun kuitenkin heilläkin on kaikkea,joten pitä sitten pyytäisivät? Kiitos kaikille vastauksista tämä selvensi jo kovasti.

Riippuu myös lapsista kuinka vanhoja on. Jos ovat ihan nuoria, niin ei tarvi kamalasti niitä miettiä omana osuutena rahasta, mutta jos ovat vanhempia niin sit tietysti voi antaa hieman enemmän suhteessa.

Sitä on turhaa miettiä paljonko hääparilla menee rahaa juhlien järjestämiseen. Ruuat kun voi saada 17e tai voi mennä 40e/henki. Juhlapaikka voi olla palatsi 5000e tai sitten peruspaikka 400e jne. Ja hääpari itse päättää miten menee naimisiin.

Minusta minimi on about 20e/aikuinen, pieni lapsi 10e (yli 12v saman kuin aikuinen). Yleensä 50e kahdelta. Aina tietysti voi antaa enemmänkin :)

Lapset on 5v ja 7v..

[QUOTE="Kitty";24047271]Kyllä minä ymmärrän että haluavat mielummin häämatkaan ne rahat kun se että pitäisi keksiä mitä tavaraa lahjalistaan kun kuitenkin heilläkin on kaikkea,joten pitä sitten pyytäisivät? Kiitos kaikille vastauksista tämä selvensi jo kovasti.[/QUOTE]

Mitään ei kuulu pyytää. He ovat vain kutsuneet teidät juhlistamaan päiväänsä kanssaan, ja jos haluaa heitä muistaa jollain, niin se on täysin vapaaehtoista. Vai onko tällä joku rahatustarkoitus? Kai siitä pitäisi verottajallekin ilmoittaa?

Kannattaa ensin tsekata onko ruokaa tarjolla vai jotain nälkäkuuri keittoa sen mukaan sitten rahakin. Tokihan se harmittaa jos 60egee maksatte ja saatte keittolautasen eteenne, hääpari syö jopa joulunakin paremmin kuin omissa häissään.

Minä ajattelen, että pariskunnalta minimi on 50 euroa. Teiltä perheenä itse veisin ehkä jonkun 60-80 euroa, mutta 50 euroakin "riittää" jos se on se mitä teidän talous antaa myöden.

Niin ja ei missään tapauksessa koskaan kukkia häihin! Se on paitsi etiketti virhe myös todella turhaa kun hääpari on jo itse laittanut jopa satoja euroja hääkukkiinsa. Rahalahjan yhteydessä pelkkä kortti riittää. Tai halutessaan voit viedä lisänä jonkin pienen muistamisen, esim. pienen kirjan tai koriste-esineen tms.

Kannattaa ensin tsekata onko ruokaa tarjolla vai jotain nälkäkuuri keittoa sen mukaan sitten rahakin. Tokihan se harmittaa jos 60egee maksatte ja saatte keittolautasen eteenne, hääpari syö jopa joulunakin paremmin kuin omissa häissään.

No itse en katsoisi tätä tältäkään kantilta. Hääpari tekee omanlaisensa häät ja häävieraan tarkoitus on antaa lahja VIHKIMISESTÄ ei siitä kuinka kivat kekkerit hääpari järjestää. Eli min. 60 egee isoista juhlista vaikka sitten vain kahvi tarjoilussa kuin sitten isoissa prinsessa häissäkin.

Mietin täs itsekin...... Kaveri jonka häihin ollaan saatu kutsun Laitto et "emme todella odota lahjojo, pääasia meille on että tulette, mut jos haluatte jotain laittaa on toiveena selkesti raha" " et pääasia in että pääsette tulemaan. lahjojen takia emme juhlia pidä :)" ...
Täs sit mietin et riittäkö 2:lta 50e, ollaan ns pienitulosia ku toinen opiskelee ja pääsääntöisesti eletään yhden tuloilla.....

Mäkin oon menossa häihin jossa toivotaan rahaa häämatkaan (ei kai vaan olla menossa samoihin häihin :D). Ajateltiin laittaa 50 e jos ei keksitä mitään lahjaa. Laitettaisiin ehkä enemmänkin jos ois parempi rahatilanne.

Yhteistyössä