Haalarin koon pähkäilyä, auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zussu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Zussu

Jäsen
30.09.2007
107
0
16
Vielä saisi alennusmyynneistä talvihaalareita, mutta olen ihan hukassa koon kanssa. Auttakaa!

Poika on nyt tasan 1-vuotias ja noin 76cm pitkä. Kumpi on ensi talveksi oikea koko 86cm vai 92cm? Lähinnä ajatuksissa on Jonathan tai Reima.

meil poika nyt 1v6kk ja haalari 92cm(remu) rupee käymää ahtaaks,mut nyt käytös sit 98cm reimatec ja on liianki reilu...varsinki vyötärölt,mut ei menoa haittaa!eli ottasin ehdottomasti ton 92cm =)

Mä ottaisin 86-senttisen. Haalareissa on yleensä kasvu- ja liikkumisvara jo valmiina mitoituksessa. Esim. Travallen (Remu) sivuilla on ohjeena, että haalari on sopiva kun haalarin koko vastaa lapsen pituutta. Käsittääkseni myös Reima käyttää samaa mitoitussysteemiä. Lapsi kasvaa keskimäärin 10 cm vuodessa, eli sen mukaan teillä pitäisi mahtua vielä 86-senttinen.

On edelleen reimatec ja koko 80cm! Lapsi on 1v9kk ja ainakin 86cm pitkä...ja mun mielestä haalari on edelleen juuri oikean kokoinen. Malleissa voi kait olla eroja?

Meillä 92cm 3v täyttävä poika on mennyt koko talven 86cm puvulla kun 92cm pukuun hukkui eikä pystynyt se päällä tekemään mitään

muoks. ja vuosi sitten oli 80cm haalari

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä...:
On edelleen reimatec ja koko 80cm! Lapsi on 1v9kk ja ainakin 86cm pitkä...ja mun mielestä haalari on edelleen juuri oikean kokoinen. Malleissa voi kait olla eroja?

On eroja, samoin on eroja lasten malleissa :D Siis voi olla lyhyt selkäinen ja pitkäraajainen, tai päinvastoin. Voi olla hoikka ja pitkä, tai hoikka ja lyhyt. Voi olla roteva ja pitkä, tai roteva ja lyhyt. Kaikki tuollaiset seikat vaikuttaa haalarin valintaan ja mikä koko tai malli on hyvä.

Meillä esikoiselle ei koskaan käynyt vauvamalliset haalarit, ne roikkui muodottomina säkkeinä ympärillä, kahdelle seuraavalle taas vauvamallit on olleet ihan hyviä. Esikoiselle ei ole myöskään sopinut Reiman mitoitus, kahdelle nuoremmalle taas on sopinut myös Reima. Esikoinen on aina ollut hoikka ja pienikokoinen, nuoremmat taas isompikokoisia ja rotevampaa tekoa.

Kannattaa aina jos mahdollista sovittaa haalareita lapselle, jos ei ole entuudestaan tuttu merkki :)

Veikkaisin, että 86cm on sopiva. Meillä poika nyt n. 95cm pitkä ja käyttää 92cm Jonathania. Ihmeen paljon näkee nykyään lapsia, jotka on puettu liian isoon haalariin, vaikeahan lapsen on sellaisessa leikkiä. Reilu voi toki olla, muttei yli-iso.

Meidän lapsi vuoden iässä 74 cm, nyt noin 2 v ja edelleen mahtuu hyvin 86 cm Reimatec, mitoitus on reilua. Yksilöllisesti haalarin valintaan vaikuttaa esim. pitkät kädet/jalat, pitkä selkä, ja niissä tapauksissa saattaisin päätyä isompaan. Jos kasvaa suunnilleen nollakäyrillä, ei kannata liioitella, liian iso haalari on hankala päällä ja hankautuu herkemmin rikki.

Yhteistyössä