HAALARISSA VIILTOHAAVA POLVEN KOHDALLA! Millä kannattaa korjata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninnananna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninnananna"

Vieras
Jokusen viikon ollut haalari käytössä tytöllä ja nyt huomattiin että polvessa on siisti viilto. Millä kannattaa korjata? Mikä on kestävin tapa? Kangaskaupassa katsoin kahta eri paikka-kangasta. Toinen silitettiin kiinni ja toinen oli jollain tarrasysteemillä...onko niistä mihinkään?

Se ohut naylon tarrapaikka ehdottomasti. Ne silitettävät ei pysy koskaan kunnolla, mutta nuo tarrapaikat kestävät useamman pesunkin, pidemmässä käytössä nuhraantuvat, mutta ne voi sitten repiä irti ja laittaa uuden palasen. Se on vedenpitävää materiaalia, joten sopii hyvin kosteussuojattuihinkin vaatteisiin.

Älä silitä ettei käy kuten minulle. Vedenpitävääkangasta haalari ja suli kivasti, kun kuumalla raudalla silittelin... Jouduin sitten korjailemaan vähän isommin. :D

Kiitos kommenteista! Meinasin ostaa tuon silitettävän kun oli niin samanoloista materiaalia kuin tuo itse haalarikin. En ostanut kuitenkaan vielä mitään. Kommenttien perusteella taidan päätyä sittenkin tuohon tarralliseen systeemiin.

En suosittele kumpaakaan!!! Ne liimattavat lähtee repsottamaan reunoista muutaman mäenlaskun jälkeen. Sit ne irtoo kokonaan ja niistä jää ikävä lähmäjälki. Ompele kunnon haalarikankaasta paikka saumasta saumaan. Jos et itse osaa ja haalari on kallis vie ompelijalle, pidentää haalarin ikää huomattavasti.

Nim. kokemusta haalarihaavoista monien vuosien varrelta

En suosittele kumpaakaan!!! Ne liimattavat lähtee repsottamaan reunoista muutaman mäenlaskun jälkeen. Sit ne irtoo kokonaan ja niistä jää ikävä lähmäjälki. Ompele kunnon haalarikankaasta paikka saumasta saumaan. Jos et itse osaa ja haalari on kallis vie ompelijalle, pidentää haalarin ikää huomattavasti.

Nim. kokemusta haalarihaavoista monien vuosien varrelta

Tätä myös mietin.....pitänee pähkäillä. Maltaita haalari ei maksanut, mutta harmittaa kun juuri uusi puku ja vielä reissuun ollaan lähdössä....

Jos kyseessä pinnoitettu kangas(vedenpitävä), niin avaa vuorin saumaa pikku pätkä ja teippaa haava kiinni saumateipillä. Kestää paaaljon paremmin kun liimapaikat!

Yhteistyössä