Haaleita positiivisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taimi70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Taimi70

Uusi jäsen
08.08.2009
3
0
1
Miten nopeasti teillä on plussat vahvistuneet, jos ovat vahvistuakseen? Olin alkion siirrossa 24.7. eli nyt pp15. Tein jo pp11 tosi tosi haalean haamun, sitten eilen samanlaisella Clearbluen testillä sellainen ohuen eli ihan kapean haalean plussan? Tänään eri merkkisellä testillä normaali levyinen mutta edelleen haalea väri.

Mitä nämä nyt tarkoittaa, onko ns kemiallinen raskaus, kun viivat ei vahvistu? Vai voiko kohdunulkoinen reagoida näin vai mistä on kyse? Hermo menee, kun ei tiedä, että on nyt tärpännyt vai ei... auttakaa viisammat!

Tuliko viivasi testiajan puitteissa? Tulostahan ei saisi tulkita sen testin ohjeissa mainitun ajan jälkeen. Itselleni on tullut monesti todella haalea haamu n. puolesta tunnista tuntiin testiajan jälkeen, enkä ole ollut raskaana tai ehkä silloin on ollut kyseessä kemiallinen raskaus. Jos viivasi tuli testiajan kuluessa niin olet raskaana. Onnea! Mikäli elimistössäsi ei ole hcg eli istukkahormonia, ei viivaa kertakaikkiaan voi ilmestyä. Näin minulle klinikalla vakuuteltiin moneen kertaan, kun olin myös epävarma kuten sinä nyt. Kun itse tulin raskaaksi keväällä, tein lukuisia testejä, eikä ne viivat alussa kovin tummia olleet. Minulta testattiin sitten verikokeella hcg parin päivän päästä ja olin tukevasti raskaana. Viivan vahvuudella ei siis ole väliä. Mutta itesi rauhoittamiseksi pyydä klinikaltasi veritesti. Tiedän tuo on jännää aikaa... Oma raskauteni päätyi suureksi suruksemme keskenmenoon viikolla 9 + 4, mutta nyt olemme jo aloittamassa uutta hoitoa. Vielä kerran onnea sinulle ikätoveri!

Mulla ei ole kokemusta alkionsiirroista eikä muistakaan lapsettomuushoidoista, mutta raskauttahan yleensä testataan kun kuukautiset ovat hieman myöhässä/ hätäisimmät hieman ennen kuukautisten alkua. Kuukautisten ollessa hieman myöhässä raskaus on yleensä reilu 2vko vanha ja silloin yleensä plussa on ekaksi hailakka, mutta sanoisin että muuttuu kolmanteen viikkoon mennessä kunnon plussaksi. Eli nyt ei periaatteessa auta muu kuin odottaa joitakin päiviä. Itse olisi positiivisella mielellä tilanteessasi, koska mitä suurimmalla todennäköisyydellä testi on kohta kunnolla positiivinen (ellei tule alkuraskauden keskenmenoa).

Koska testiin tulee haalea viiva niin olet raskaana, mutta alkio voi tietysti mennä kesken :'(

Onnea odotukseen :flower:

Muoks. Ajattelin kanssa ehdottaa hcg mittausta verestä, ja pahoittelut Chloelle keskenmenosta!

Kiitos vastauksistanne! Ehkäpä tosiaan vähän hätäilen, mutta tämän on meidän 3. ivf ja ekan kerran tullut näitä haaleita plussia, niin toiveet ovat korkealla! Täytyy yrittää malttaa mieli ja pitää muutama päivä taas väliä ja testailla sitten vasta uudestaan. Meidän klinikalla ei valitettavasti taida olla verikokeen mahdollisuutta, joten pitäisi mennä jonnekin muualle. Mitä kautta verikokeeseen voisi muualla päästä, onko tietoa?

Pahoittelut sinulle Chloe70 keskenmenosta, toivottavasti uusi hoito tuo paremman lopputuloksen!

Kokenut gynekologi muuten pystyy usein jo sisätutkimuksen perusteella sanomaan oletko raskaana, koska kohdun napukka on tiukka ja ylhäällä, ja lisäksi kohtu alkaa kasvaa varsin nopeasti ei raskaana olevaan kohtuun verrattuna. Ekassa raskaudessani (joka meni kesken) olin rv 5-6 gynellä joka heti sanoi että kohtu tuntuu siltä kuin olisit raskaana (jos siirrosta on se pari viikkoa niin olet minun ymmärrykseni mukaan rv6). Ekan keskenmenon jälkeen olemme onneksi saaneet 2 ihanaa tytärtä (2 ja 5v nyt). On varmasti tosi epäreilua kun lapsen saadakseen joutuu näkemään niin paljon vaivaa kuin te (kokemusta ei ole koska meillä on aina tärpännyt muutamassa kuukaudessa, mutta sympatiat teille)!

Toivottavasti Taimilla on ihmistaimi masussa!

Kyllä minun mielestä olet raskaana. Tee varsin aamuvirtasta tai sellaisesta että olet ollut virtsaamatta pidemmän aikaa ja äläkä juo paljon nesteitä. Luulen että sitten näyttää tummempaa viivaa. Onnea positiivisesta tuloksesta. =) :heart:

Mulla jäi aina viivat hailakoikis vaikka hcg oli ihan hyvä. Aamulla olin testannut Clearbluen 50 herkkyydellä ja saanut ohuen ja hailakan viivan. Menin verikokeeseen ja tulos oli 155.
Nyt mennään rv 13+3

Onnea hirmuisesti :heart:

Siirtopäivähän on periaatteessa noin rv2 eli se hedelmöittymisajankohta. Kaksi viikkoa siirrosta on siis noin rv. 4 riippuen alkion iästä.
Itse en myöskään saanut kovin vahvoja viivoja lainkaan vaikka testasin PP17 niin silti CB:lla tuli aikas hailakka viiva. verikokeen mukaan kuitenkin raskaana olin ja nyt on rv:t jo 27+3

Bardolino

Yhteistyössä