häämatkalle kaksin ja 1,6v lapsi viikoksi hoitoon tutulle???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naimisiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naimisiin

Vieras
emme haluaisi siirtää häämatkaa sinne asti että lapsi olisi 2v tai mielummin yli sen.
kaksin tahdomme reissuun lähteä viikoksi. lapsella 4v sisarus, menisi

täällä tod.näköisesti jollain on kokemusta aiheesta?
tai jotain ajatuksia?

mä en raaskisi laittaa, mutta yhden tuttavani lapsi (1v) oli vajaa viikon hoidossa kun olivat itse lomalla. hyvin oli pärjännyt, mutta vanhempien palatessa oli tiukasti äidissä kiinni..

Mun mielestä riippuu hirveesti lapsesta. En hentois ehkä jättää jos tietäis että itkee kovin perään. Me jätettiin tuon ikäinen kerran kolmeks yöksi mummuille hoitoon, eikä itkeskellyt perään, mutta äidille teki tiukkaa olla erossa! Kaks vuotiasta ollaan jätetty neljäksi yöksi kerran ja sekin tuntui pitkältä ajalta. Hyvin oli mennyt, mutta mulla oli niin kova ikävä että itkeskelin perään. :(

Eli mun mielestä voi jättää jos ite selviää viikosta. Itselle se varmaan tiukempaa tekee kuin lapselle jos vaan on mieluisessa hoitopaikassa.
Suositushan on kai jotain sitä luokkaa, että yö per ikä vuosi voisi jättää hoitoon. Mutta nehän on vaan suosituksia. Jokainen tekee tyylillään.

Niin, sitä piti vielä ehdottaa, että saisitteko jonkun hoitajan mukaan jos lähtisittekin koko perhe? Voisitte olla ainakin osan ajasta kaksin kun häämatkalla kerran olette? =)

Meillä oli tutun 2-vuotias pari päivää hoidossa kun äitinsä joutui äkillisesti sairaalaan ja lapsi kyllä näennäisesti pärjäsi; söi ja nukkui hyvin, mutta oli tosi "hukassa" koko ajan, tilanne selvästi stressasi paljon. Eihän pieni lapsi ymmärrä tilannetta vaikka miten selittäisi vaan kokee sen hylkäämisenä ja ihmettelee näkeekö enää ikinä vanhempiaan vai ei. Itse en ikinä jättäis omia lapsia kuin pakon edessä pitemmäksi aikaa ja häämatka ei mun mielestä mene lapsen edun edelle, sen olis voinut tehdä kaikessa rauhassa ennen kuin alkaa lapsia hankkimaan tai sitten kun lapset on jo isompia.