Häämenu, ideoita ja mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "morsmaikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"morsmaikku"

Vieras
Loppukesällä on häät ja mietin tässä tarjottavia häihin. Budjetti on hyvin rajallinen, joten ajattelimme tehdä ruuat itse (anopin ja äidin avulla) ja hankkia vain tarjoiluhenkilökunnan tilaisuuteen. Mitkä ruuat olisi helppoja ja edullisia tehdä suurelle väelle.
Nyt on suunniteltu; Lohta, keitettyjä perunoita, vihreä salaatti, kasvispiirakka, hääkakku, pikkuleivät, pulla. Mitä muuta? etenkin lämmin ruoka mietityttää.

[QUOTE="Tanjuska";25889336]Oisko joku lihavaihtoehto mahdollinen sovittaa budjettiin? Kun moni ei tykkää kalasta.[/QUOTE]

Jos ei tykkää niin sit ei voi mitään, mutta ainakin meidän tuttavapiirissä on useampi kala-allergikko siksi laittaisin vaihtoehdon

[QUOTE="morsmaikku";25889359]Juu, kyllä varmaan joku lihahommakin pitäisi olla, mikähän olisi fiksu, ei kuitenkaan ihan mitään sisäfilettä :P ?[/QUOTE]

Possunfilee on ihan kohtuuhintaista ja monesti pitopöydässä tarjoiltu liha

Tehkää liharuuaksi ihan perinteinen karjalanpaisti :)
Perunat, kasvikset ja salaatit kerta jo on.

Leipää tuossa listassa ei ole. Onko tarkoitus, ettei sitä olekaan? Mites, jos teette karjalanpiirakoita itse? Ei tule kalliiksi ja voitte tehdä ajoissa valmiiksi pakkaseen :)

Ja jättäkää pulla pois, tuskin kukaan sitä syö. Kakku ja keksit riittää :)

Joku pastasalaatti olis ruokaisa ja edullinen toteuttaa.
Ja lihapullat sopis hyvin noutopöytään. Niitäkin voi tehdä etukäteen pakkaseen, paistaa uuninpellillä isoja satseja kerralla.

lisäksi halvemmaksi tulisi jos tekisitte lihapullia ja kastiketta ja kasvisvahtoehdoksi kasvipyöryköitä. Lohikaan ei mitään kovin halpaa ole. Siihen hyvät keittoperunat ja muutama lisukesalaatti niin taatusti maistuu vauvasta vaariin :)

Meillä on myös itse tehty menu, ja kutakuinkin tällänen: Uudet perunat, vihreä salaatti, raejuustoa, fetaa, uunilohta, lihapullat, kermakastike, ruisleipää, patonkia, levitteitä.
Helppo valmistaa edellisiltana ja hääpäivänä vaan lämmittää uunissa :)

suunnittele siten, että et ole köökissä koko edellistä yötä. Ja varmista, että tarjoilijat lämmittävät ruoat ja tekevät esillepanon, jotta voit keskittyä itse olennaiseen. Meillä oli ruoka tilattu, mutta iltapala tehtiin talkoovoimin itse. Ja kova tekeminen siinä oli + niiden esillelaittoonkin meni aikaa.

Yhteistyössä