haamupluss ja verinen vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teija -76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teija -76

Vieras
Ajattelin kysäistä josko joku olisi munua viisaampi ja sanoisi, että onko aihetta paniikkiin??? testasin tänään aamulla aconin testillä himmeän plussan ja sen jälken tuli vähäistä liman sekaista verta, vuoto on kylläkin jo lakannut, pelottaa vain, että kesken menee (kp on nyt 32/26-27)

Niin, odottelu se taitaa olla ainoa ratkaisu!
Haamuplussa herkällä testillä voi valitettavasti tarkoittaa, että alkio on yrittänyt kiinnittyä, mutta sitten kuitenkin vuotanut pois. Itse testasin keväällä aluksi haamun ja muutamien päivien kuluttua hieman vahvemman viivan juuri acon 10:llä. Viiva ei kuitenkaan ollut kovin vahva ja vuoto alkoi muutaman päivän kuluttua. Lääkärin diagnoosi oli keskenmeno viikolla 5.(Tiedän, että testien paketeissa sanotaan, ettei viivan vahvuudella ole merkitystä. Viiva kuitenkin vahvistuu kun raskaushormonin määrä lisääntyy. Tämän testasin nykyisessä raskaudessani. Lopulta viiva oli vähintäänkin yhtä vahva kuin testiviiva.)

Mutta toivoa kuitenkin vielä on... Alkuraskaudessa vähäiset vuodot ovat varsin yleisiä. Olet ehkä kuullut ns. kiinnittymisvuodoista, jotka syntyvät kun alkio "porautuu" kiinni kohdun seinämään. Oliko vuotosi yhtä runsasta kuin kuukautisten aikaan? Itselläni silloin varhaisen keskenmenon yhteydessä vuoto oli lyhyempi kuin kuukautisissa, mutta erittäin runsas. Lisäksi siihen liittyi kouristuksenomaisia alavatsakipuja.

Pidän peukut pystyssä puolestasi, että pikkuinen pitäisi kovasti kiinni ja plussasi vahvistuisi!

vuoto ei ollut runsasta, vaan vähäistä limansekaista veriviirua. Hätähousuna testasin jo tänä aamuna unistepillä ja sain haamun... kyllä tämä on piinaavaa. olen pahoillani suvi79, että sinulle kävi noin ikävästi ensimmäisen kanssa, semmoista ei voi toivoa edes pahimmalle vihamiehelleen!

Kannattaa ottaa ihan rauhallisesti ja toivoa parasta. Itselläni haamuviiva on jo kaksi kertaa merkinnyt keskenmenoa. Välissä saatiin terve tyttö vahvalla viivalla ja aattona plussasin taas erittäin vahvan viivan... joten toivotaan parasta!

Mä testasin haamun ja parin päivän päästä selkeän plussan. Pari päivää selkeän plussan jälkeen alkoi kuvailemasi kaltainen vuoto ja olin ihan paniikissa, että keskenhän se meni, kun vuotohäiriöt oli olleet endon takia harmina muutenkin. Väliin tuli ihan kirkasta vertakin, mutta polilla sanoivat, että voi olla ihan normaalia ja pitää vaan koittaa levätä ja seurata tilannetta. Nyt mennään rv:lla 24 ja vuodot loppuivat kokonaan viikolla 10, siihen asti tuli vaihtelevasti erilaisia koostumuksia ja värejä ja määriä.

Niin, piinaavaa on! Ja odottavan aika on pitkä! Itselleni nyt tässä raskaudessa toi suuren helpotuksen alkuraskauden ultra viikolla 7. Jos vuoto ei lisäänny ja testit edelleen näyttävät plussaa, suosittelen ultraan menoa lämpimästi.

Sulla kyllä tilanne näyttää aika valoisalta jos vuoto kerran oli niukkaa. Se sopii mielestäni paremminkin kiinnittymisvuodoksi kuin keskenmenoksi. Mulla ainakin keskenmenon kanssa vuoto oli selkästi runsasta ja kivuliasta.

Kiitos muuten pahoitteluista! Se oli siiloin kyllä yllättävän kurjaa, vaikka en ollut edes tiennyt kauaa olevani raskaana. Nyt tuo kaikki tuntuu jo aika kaukaiselta... Uusi tulokas ja tähän asti (vko 18) hyvin edennyt raskaus täyttävät nyt mielen iloisilla ajatuksilla.

Pidän edelleen peukkuja! Käyhän kertomassa jos tilanne selkenee!

Vuotoa ei sen keskiviikkoaamun jälkeen ole enään ollut, onneksi... testailen uudestaan ens viikolla ja toivon todella, että tulos olisi plussa!!! kyllä tässä on monenlaista ajatusta ehtinyt päässä käymään ei ole paljoa jaksanu noi rästitehtävät kiinnostaa (oon opiskelija)

Yhteistyössä