Haamuviiva(t)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja werano
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

werano

Uusi jäsen
10.04.2016
3
1
3
33
Tervehdys!
Pitkän pohdinnan jälkeen päätin kokeilla saada "kanssaeläjien" mielipiteitä yms omaan tilanteeseeni ja tietoa onko mahdollisesti jollain toisella ollut mtn vastaavaa.

Ensinnäkin kuukautiseni ovat myöhässä kuukauden.
Minulla on ylipainoa, kilpirauhasen vajaatoiminta ja selkeää kuukautis rytmiä ei ole sinäänsä ollut vuosiin, mutta aina ne kuukautiset ovat ennen tätä tullut ennemmin tai myöhemmin (nyt jo liian myöhässä, eikä siis alkaneet!).

2015 vuoden lopulla minulle määrättiin primolut lääkettä vuotohäiriöihin, ennen tuota lääkettä kärsin aluksi pitkään TODELLA runsaista ja kivuliaista kuukautisista (kuukautiset tuolloin kestivät reilusti yli viikon runsaina ja tulivat kahden viikon välein lähes järestäin..tiputtelu vuotoakin oli paljon, kunnes lopulta kärsin kuukausista päivittäin yli kuukauden ja kivut meinasi viedä järjen..
Lopulta lääkäri otti näytteitä alakerrasta ja minulta löytyi beetahemolyyttinen streptokokki (tarkista sanan oikeinkirjoitus ) ja sain antibiootteja. Noh oletettavasti parannuin ja primolutin avulla tammikuussa kuukautiset kesti vain 7 päivää ja oli ihanaa saada olla ilman kuukautisia pitkästäaikaa 28pv putkeen!!
Helmikuussa kuukautiseni alkoivat lähes samaan aikaan kuin tammikuussa ja kestivät vain 6pv. Sittemmin ei tosin ole kuukautisia tullut.. tässä kohtaan kerron unohtaneeni syödä 10 vuorokauden primolut kuurin helmikuun loppupuolella ja jostain kumman syystä aloin ajattelemaan raskauden mahdollisuutta kuukautisten tehdessä oharit joten en sitten maaliskuunkaan kuuria uskaltanut aloittaa..

Olen nyt tehnyt raskaustestejä ja pääsääntöisesti niissä ei näy yhtään mitään etenkään iltapissasta tehtynä mutta kahdessa aamupissasta tehdyssä jotain pientä näkyi.
Yhdessä aamu tikussa näkyy vähemmälläkin sihraamisella haalea viiva (ei punerra, ei ole liila, on vain harmahtava) ja muutama päivää myöhemmin otetussa aamu tikussa näkyi hieman haaleampi harmahtava viiva..

Mitä mieltä olette, voisinko olla raskaana vai onko nuo kaksi kuudesta testistä vain jotenkin ns maanantai kappaleita? Olen miettinyt että jos olisin raskaana, voisiko minulla olla vain niin heikkoa tuo hormooni toiminta.
Ilkeältä tuntuu kun samalla toivon koko sydämestäin että olisin raskaana ja samalla tuntuu että mieli vain keppostelee (vaikka siis ystäväni ovat huomanneet nuo samat haamut tikuissa). Minulla on lähete labraan verikokeisiin raskaus epäilyn vuoksi, mutta maanantaihin on vielä aikaa ja olisi kiva kuulla teidän mielipidettä ja omia kokemuksia.

Pahoittelen pitkää stooria, koitin kertoa mahdollisimman paljon jo nyt jotta saisitte mahdollisimman laajan kuvan mikä tilanne tääl oikein on..

Mikä testi kyseessä? Onko kuvaa laittaa? Monet testit tekee viivanpaikkaa joka näkyy harmaana viivana. Tee uus testi samalla testimerkillä parin päivän kuluttua ja jos ei ole näkyvämpää edelliseen testiin verrattuna ni saattaa olla kyseessä vaan viivanpaikka.

• Tykkää
Reactions: werano
Mikä testi kyseessä? Onko kuvaa laittaa? Monet testit tekee viivanpaikkaa joka näkyy harmaana viivana. Tee uus testi samalla testimerkillä parin päivän kuluttua ja jos ei ole näkyvämpää edelliseen testiin verrattuna ni saattaa olla kyseessä vaan viivanpaikka.

Ostin kaupasta "PREGCHECK" merkkisen raskaustestiliuska pakkauksen ja heti samana päivänä illalla tein ekan testin, joka ei näyttänyt yhtään mitään viitteitä toisesta viivasta. Seuraavana aamuna tein sitten sen toisen testin, johon ei ihan heti ilmaantunut mitään, mutta odotettuani yli sen viisi minuuttia, alkoi hahmottumaan se todella haalea viiva.

Seuraavana päivänä hankein uuden testi paketin, mutta ajattelin että kokeilen toisen merkin testejä, joten seuraavat kaksi testiä oli "rfsu"n.
Tein taas samaten eka illalla ja sitten seuraavana aamuna ja näissä ei näkynyt yhtään mitään.

Odotin pari päivää ja tein "PREGCHECK"n taas illalla ja sitten aamulla ja samanlailla illalla ei näkynyt mitään, mutta aamu tikkuun muodostui haaaaaaalea harmahtava viiva kuten aiemmin, mutta se ei ole yhtä vahva kuin eka.

Ja jollen väärin muista niin olen tehnyt yhteensä kolmesti "PREGCHECK"n testit, kuitenkin vain nuilla kahdella kerralla olen vain huomannut jotain. Nyt en ole vähään aikaan koti testejä tehnyt ja koska minulla on se lähete labraan niin koitan päästä alkuviikosta käymään siellä. Luulisi sitten sata varma vastaus tulevan.
Jos jotain olisi alulle saanut, kai se jo näin pitkän ajan jälkeen pitäisi jo näkyä heikommallakin hormooni toiminnalla? . .

Pregcheckissä on aika hämäävä viivanpaikka joka saattaa näkyä jopa punertavanakin. Muuten kyllä hyvä testi ja vahvenee nopeasti mikäli sillä oikean plussan saa. Eli luulisi sinun testiviivojen jo vahventuneen mikäli normaali raskaus olisi kyseessä. Mutta hyvä kuitenkin käydä verikokeessa niin saat varmistuksen.

Pregcheckissä on aika hämäävä viivanpaikka joka saattaa näkyä jopa punertavanakin. Muuten kyllä hyvä testi ja vahvenee nopeasti mikäli sillä oikean plussan saa. Eli luulisi sinun testiviivojen jo vahventuneen mikäli normaali raskaus olisi kyseessä. Mutta hyvä kuitenkin käydä verikokeessa niin saat varmistuksen.

Vihdoin ja viimein nyt aamulla minulla on tarkoituksena lähteä sinne labraan, vaikka surkuhupaisesti jo tuntuu siltä että negatiivinen on verikokeen tulos, vaan tiedämpähän varmaksi ja voin sitten tämänkin jännäämiseen käytetyn energian suunnata perheen perustamisen suunnitteluun ja elämäntapojen remppaamiseen :)

• Tykkää
Reactions: Cisu
Pregcheckissä on aika hämäävä viivanpaikka joka saattaa näkyä jopa punertavanakin. Muuten kyllä hyvä testi ja vahvenee nopeasti mikäli sillä oikean plussan saa. Eli luulisi sinun testiviivojen jo vahventuneen mikäli normaali raskaus olisi kyseessä. Mutta hyvä kuitenkin käydä verikokeessa niin saat varmis
Vihdoin ja viimein nyt aamulla minulla on tarkoituksena lähteä sinne labraan, vaikka surkuhupaisesti jo tuntuu siltä että negatiivinen on verikokeen tulos, vaan tiedämpähän varmaksi ja voin sitten tämänkin jännäämiseen käytetyn energian suunnata perheen perustamisen suunnitteluun ja elämäntapojen remppaamiseen :)
Käy kertomassa mikä oli tulos! Tsempit!

Yhteistyössä