häät&ristiäiset samass juhlassa!!!???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaaso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaaso

Vieras
olen kaasona yhdessä tuplajuhlissa ja nyt tarvin apua,morsian antoi että keksisin juttuja ja haluan kuulla mitä mieltä olette ennenkuin sanon mitään.

ristiäiset tapahtuu ensin sitten häät:

-ehdottaisin että he kävelisivät yhdessä ulos kirkosta,kun tavallinen hääpari ja kummi pitäis vauvaa sylissä.kirkkoväki tulisi ulos perässä.
riisiä heitettäisiin parin ulos tullessa.

-samppanjaa kilistellään kun saavutaan heidän kotiin (siellä on ruoka/kahvitarjoilu)

-kakku on ristiäiskakku,tossu tulee päälle esineenä mutta morsiuspari he ovat myös hankkineet,tulee kakun viereen pöydälle mutta jännitystä kaikille hääpari leikkaisi kakun yhdessä.

kertokaa mitä mieltä??

yksi pari (ulkomailta tulossa) tietää että tulee yllätyksenä häät mutta kutsussa lukee vain ristiäiset,he kyselivät minulta pitääkö ostaa lahja myös hääparille vai vain vauvalle kastelahja??vastasin en tiedä,miten on???

Olen ollut yksissä tälläisissä juhlissa, kutsussa oli maininta vain kastejuhlasta, mutta koska tapahtumapaikkana oli kirkko (pieni "kyläkirkko") epäilin itse henk.kohtaisesti että myös häät voisivat olla kyseessä :D
Pari vihittiin ensin, morsian käveli perinteisesti isän käsipuolessa alttarille, lapsi kastettiin vihkimisen jälkeen. Paria onniteltiin seremonian jälkeen, riisiä ei heitelty.
Juhlat vietettiin parin kotona, kakkuna oli ristiäiskakku, mitään häihin viittavaa ei kakkuun liittyen ollut. Jos oikein muistan, parille nostettiin onnitelumalja.
Erittäin mukavat, rennot, konstailettomat juhlat :D.
Niin ja lahjoja sai vain lapsi, koska todellakaan ilmeisesti kukaan vieraista ei tiennyt vihkimisestä etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
mä en ihan ymmärtänyt? häätkö on yllätys kaikille muille paitsi sille ulkomailta tulevalle parille?

on yllätys paitsi mulle ja ulkomailta tuleva pari,he eivät tulisi vain ristiäisiin jos eivät tietäisi että on myös häät samassa,morsiamen serkku!!!

Yhteistyössä