Häät?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

morsian

Vieras
Miten olette tehneet kun olette menneet naimisiin...niin kuka on maksanut häät? Vai otitteko lainaa? Olitteko molemmat vakitöissä siis jos otitte lainaa? Paljonko maksoi häät?

Ollaan itse suunnittelemassa häitä..siksi kyselen!

ei otettu lainaa, säästettiin, molemmilla vakityö mutta mä olen osa-aikaisena ja sillä hetkellä olin vanhempainvapaalla ja hoitovapaalla.
Meillä vieraita n.85 ja häät tuli maksamaan joku 5200-5500?.

Ei otettu lainaa.
Mutta saatiin esim.kukat tätini kautta, kuten myös puvun sain sitä kautta.
Äitini ja appivanhempani osallistui ruokamaksuihin pienellä summalla.
Muut maksettiin visalla :D

Vanhemmat maksoi puoliksi ruoan, muut kustannukset maksettiin itse. Mä en kaikista kustannuksista tiedä enkä enää muistakaan, mut hääpaikka ruokineen oli joku 2500 e, vieraita oli n. 90 (aikuiset ja lapset).

Alkuperäinen kirjoittaja morsian:
Mistä te otitte hääpuvut?

Ostin liikkeestä edellisen vuoden poiston... tai kun kaupat tein niin oli vielä sen vuoden.
Tää puku itseasiassa oli ollu kerran vuokralla, teetin pikkusen muutoksia, masoin siitä kaikkineen jotain 550?

Menittekö vanhempien tai appivanhempien luo ja sanoitte että mennään naimisiin kai te maksatte vai kuinka?

Mä soitin isälleni et nyt mennään naimisiin, maksatko...se sano et vissiin sitten :D oltiin kyllä aiemmin puhuttu ja mun vanhemmat olivat silloin jo sanoneet että maksavat.
Ja kun kerrottiin appivanhemmille tulevista häistä ja kysyivät et millä maksetaan ja kun kerrottiin et mun vanhemmat maksaa, niin halusivat myös osallistua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Menittekö vanhempien tai appivanhempien luo ja sanoitte että mennään naimisiin kai te maksatte vai kuinka?

Mä soitin isälleni et nyt mennään naimisiin, maksatko...se sano et vissiin sitten :D oltiin kyllä aiemmin puhuttu ja mun vanhemmat olivat silloin jo sanoneet että maksavat.
Ja kun kerrottiin appivanhemmille tulevista häistä ja kysyivät et millä maksetaan ja kun kerrottiin et mun vanhemmat maksaa, niin halusivat myös osallistua.

Hitsi, kävisköhän meilläkin noi hyvä tuuri ;)

Appivanhemmat maksoivat sellaiset vieraat, jotka he halusivat paikalle ja jotka me olisimme budjetin vuoksi muuten karsineet listalta, äitini maksoi häälahjana orkesterin ja hääkimpun+alttarikukat ja loput itse. About 4000 euroa. Puku 1200 euroa, ihan alan liikkeestä. Vieraita noin 110.

Toivottavasti :D

Tuleeko silloin kun vanhemmat/appivanhemmat maksaa koko häät, niin sellainen olo ettei kehtaa toteuttaa jotain ideaa mikä maksaisi ekstraa? Että kaikki "pakolliset" jutut hommaa vaan? Mietin vaan, että ite ei kehtais suunnitella mitään isoja kemuja jos maksajana ois joku muu.

Toivottavasti :D

Juu,toivoa sopii:D

Yhteistyössä