Häätö edessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ongelma seuraavanlainen. Jouduin aikamoisiin rahavaikeuksiin viime vuoden puolella, ja yksi vuokra jäi silloin maksamatta. Tämä oli marraskuussa. Noin kuukausi sitten tuli asiasta virallinen ilmoitus, siis Käräjäoikeuden paperit, jossa velkaa vaadittiin maksettavaksi ja samassa sanottiin, että minulle vaaditaan häätöilmoitusta riippumatta siitä maksanko velan vai en. Tuohon mennessä olin saanut raha-asiani kuntoon, ja olinkin jo soittamassa vuokranantajalle, että maksan rästiin jääneen vuokran korkoineen, mutta kun se ei kerran häätöön olisi vaikuttanut, jätin sen tekemättä. Tai en olisi edes ihan kerralla saanut vuokraa maksettua, mutta parin kuukauden sisällä kuitenkin.

Nyt ovesta tipahti vireilletuloilmoitus, jossa lukee, että minun olisi muutettava 4.3 mennessä. Voidaanko minut tosiaan häätää noin nopeasti, vai onko minulla se 6kk:n irtisanomisaika, joka kai huoneenvuokralain mukaan ihmisellä on? Enhän nyt mitenkään vajaassa kuukaudessa saa hommattua uutta asuntoa. :/ Joulu-, tammi- ja helmikuun vuokran olen maksanut normaalisti. Tässä sanotaan, että häädettävälle varataan oikeus tulla kuulluksi asiassa, ja esittää perusteluja sille, miksi muuttopäivää tulisi mahdollisesti siirtää.

Mitä mä teen. :(

Oijoijoi..Olis kannattanu vaan soittaa vuokranantajalle, noi nimittäin pystyy vielä käräjäoikeuden päätöksen jälkeen sopimaan jos vaan maksaa vuokran...Nyt ei auta kun alkaa pakkaamaan, mun käsityksen mukaan tuohon ei pysty vaikuttaa(siis sillei et ne sun antais puolta vuotta siinä asua...kk ehkä siirtää.. ) ja hei hei luottotiedot... :hug:

paikkakuntasi sosiaalitoimistoon sen lapun kanssa. Jospa sieltä osoitettaisiin sulle asunto. Käsittääkseni kunnilla on aina muutama kriisiasunto. (siis tetenkin jos et itse saa hommattua asuntoa näin lyhyellä varoitusajalla).

Onko sulla lapsia? Jos on niin kohta saat yhteydenoton myös lastensuojelusta.

Jos ulosottomiehen tiedossa on, että ulosottoperusteessa tarkoitetuissa tiloissa asuu lapsia, joiden asumisen järjestyminen on epäselvää, tai välittömän huolenpidon tarpeessa olevia henkilöitä, häätöasian vireille tulosta ja siinä ilmenneistä olosuhteista on salassapitosäännösten estämättä mahdollisimman pian ilmoitettava paikkakunnan asunto- ja sosiaaliviranomaisille."

Kaiken saa sovittua, vuokralle saa maksuaikaa mutta silloin pitää ihan itse ottaa yhteyttä ja kertoa asioista. Valitan mutta oma mokasi. Uuden asunnon saaminen voi olla vaikeaa koska sinut on häädetty.

Yhteistyössä