Haava emättimessä - herpes?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei seksiä, silti vaivoja..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei seksiä, silti vaivoja..

Vieras
Minulla on ollut pieni, mutta kipeä haavauma emättimen suulla jo kuukausia. Osaako kukaan sanoa, mistä se voisi johtua ja mitä se voisi olla? Pari kuukautta sitten tapailin kuukauden verran miestä, jolta ilmeisesti sain sukupuoliherpeksen. Se parani parissa viikossa (nyt toivon ettei aktivoidu taas...). Silloin herpeksen puhkeamisen aikaan sain pahan haavan emättimen suuhun. Gyne arveli, että se oli repeämä johtuen liian voimmakkaasta ja kuivasta yhdynnästä. Mutta haava ei ole parantunut vaikken ole kuukausiin harrastanut seksiä. Voiko herpes oireilla myös haavana? Jos sinulla on tietoa tai kokemusta, olisin kiitollinen vastauksesta!

Osta aptekista Ovestin-voidetta ja käytä viikon ajan siihen haavaan, sen jalkeen jotain perusvoidetta. Pieni tuubi maksaa yli 10 e.Jos ei parane,hanki lähete labraan.Toimi näin ihan iästä huolimata. Ei aina pahin ole kyseessä, mutta välttele hetki kaksilahkeisia.

Tartuntakohtaan, tavallisimmin siittimeen, häpyhuuliin, emättimeen, peräaukon tienooseen tai suun limakalvolle, harvoin peräsuoleen tai ihoon ilmestyy 10 päivästä 3 kuukauteen kuluttua tartunnasta kovareunainen haava, joka ei juuri arista. Haava parantuu itsekseen muutamassa viikossa.

Jaa..haava paranee parissa viikossa, ei siis kuppaakaan. Ihan oikeasti, miksi ihmeessä sinä sitä haavaasi täällä ihmettelet. Lopeta arvailut ja mene lääkäriin.

Kiitos vastauksista! Olin tosiaan jo kerran lääkärissä ja sain herpeslääkityksen, koska silloin oli myös rakkuloita ja positiivinen herpestulos. Mutta haavan gyne arveli johtuvan repeämästä. Rakkulat paranivat nopeasti, mutta haava ei täysin. Paras varmasti mennä uudestaan lääkäriin.

Minullakin oli joskus joku patti/haava, sellainen itseasiassa valtavan, tulehtuneen, finnin tapainen, emättimen suun lähellä, ihon ja limakalvon rajalla. Menin YTHSn gynelle jostain muusta syystä, ja se katsoi ja sanoi että se on herpes ja antoi voidereseptin. Se otatti kuitenkin vielä sellasen pumpulipuikkotestin siitä haavasta. Tulos oli negatiivinen, samalla otettiin kaikki muutkin tautitestit, kaikki negatiivisia. Olen tullut siihen tulokseen, että se oli valtava, tulehtunut finni.

Mä menin 14 vuotiaana lääkärille alapään kutinan ja mahd.hiivasienen takia, mutta lääkäri sanoi,että se on herpes.
En ollu kertaakaan harrastanu seksiä, mutta niin se lääkäri sanoi- herpes. Mut lähetettiin sitten viljelyyn, minkä tulos oli negatiivinen, mutta lääkäri sanoi,että se on silti herpestä. No otin sitten herpeslääkityksen ja söin kuurin ja se katos, kunnes pari päivää sitten havaitsin samat oireet: alapään kutina ja vähän "piilossa" ulommissa häpyhuulissa 2 ei mitenkään paisemaista kovettumannäköistä valkoista aluetta, jota olin pitänyt haavana.
No mä menin sitten tänään lääkärille ja sanoin,että mulla on uusiutuva herpes ja nyt kun oli eri lääläri niin antoi vaan reseptittömän voiteen nimen ja kun menin apteekkiin niin tajusin,että sehän on huuliherpeksen hoitoon. Eihän mulla voi olla sukupuoliherpestä. Mistä olisin sen muka saanut wc-pytystä!!??? No nyt ei kyllä yhtään auta. ostin bepanthenia ja huuliherpes voidetta ja käytin niitä HUULIHERPES VOIDETTA sukupuoliherpekseen- toimiikohan se? Huomenna varmaan koitan sitten gynelle. Mutta kyllä mua nyt surettaa tosi paljon jos mulla on HERPES! ja kun olin pienempi niin se lääkäri vaan oli etää joo sulla on herpes. ei mitään muuta nyt kun oon lukenu näitä juttuja tänään netistä niin tunnen oloni helvetin kusetetuksia!se lääkäri ei sanonu mitään mitä haittoja siitä on tai,että se uusiutuu tai että se on mulla koko mun elämän ja tuun tartuttamaan ihmisiä, joiden kanssa olen vaan "sulla on herpes"

mutta näyttääkö herpes edes siltä? valkoinen/harmaa? ei mitenkään rakkulamainen

Minulla todettiin puoli vuotta sitten että minulla olisi klamydia. kävin gynellä ja siellä kerrottiin ettei sitä enää ole. Nyt seurustelen ja aina yhdynnän jälkeen alkaa kirvelemään ja sattuu virtsatessa. ja nyt emättimeeni on tullut jonkinlainen haava ja siihen sattuu..Yleensä minulla sattuu yhdynnän aikana emättimen alaosaan ja se on todella arka. Mitä pitäisi tehdä että kirvely lähtee ja haava olisi poissa? se ärsyttää kun muuhun on vaikea enää keskittyä kun kipu tuntuu koko ajan.