Hae Anna.fi-sivustolta

Haavahoitoa

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Pihkapoika, 03.06.2005.

1. Pihkapoika Vierailija

Kuusenpihkavoide auttaa vaikeisiin haavoihin. Mm. painehaavojen hoidossa sitä käytetään jo sairaaloissakin. Enemmän tietoa pihkavoiteesta annan henkilökohtaisesti:
    esko.huotari@mail.suomi.net

2. Huomio Vierailija

Täällä on kaikenlainen kaupustelu kielletty. Mikä siinä on että pitää alkaa pojittelemaan ja tytöttelemään itseään kun täyttää 50 vuotta ? Ei ole mitään oksettavampaa.

3. Pihkavoidetta ollaan vasta tutkimassa lääketieteellisesti. Siitä saadut tulokset ovat kannustavia (kannustavat tutkimaan asiaa lisää). Tutkimukset tehdään etupäässä painehaavaumien hoidossa. Voidetta ei varsinaisesti käytetä vielä hoitoon, sen käyttö on tutkimuspohjaista.
    Joten älä nyt kuuluttele liikoja, ennen kuin saadaa näyttöä.
    Voit kyllä hämmentää pihka-sianihrapuuroa ja läästiä itseesi, mutta tuollainen harhaanjohtava mainonta on asiatonta.

4. Pihkapoika Vierailija

Ei puhu jos ei tiedä! Niinhän? Satun vaan tietämään, miten on käytetty ja mitä tuloksia on saatu. Ei sitä toki lääkkeenä saa pitääkkään. Voidetta tosin KÄYTETÄÄN hoitoonkin jopa sairaaloissa. Toki lähinnä tutkimuspohjaisesti, mutta kun tuloksia on saatu niin hoitoa on käytetty ihan hoitona! Mikä oli harhaanjohtavaa? Asennoitumisesi asiaan kannattaisi myös ottaa uusiksi. Mistä olet saanut päähäsi ""pihka-sianihrapuuroa hämmentäväni"" ? Et kai vaan ole vanhakantaisen opin saanut sairaanhoitaja joka ei pysty katsomaan putkinäkönsä lävitse mitään, mitä ei oppikirjoihin ole kirjoitettu?

5. Pihkapoika Vierailija

Mistäs tiedät kuinka nuori poika olen? Ja miksi yli 50:n ei saa itseään pojaksi nimitellä, tyttöseni? En oikein miellä mainostamiseksi jos tällaiselle palstalle panen sähköpostiosoitteeni ja kerron mistä on kysymys. Mainostamisen voin tehdä sitten henkilökohtaisesti. Siksi toisakseen, en minä ruokaani tällä ""tehtailulla"" ansaitse. Minulla on muut syyt, miksi olen asiasta kiinnostunut. Miksi kukaan ei sano mainostamiseksi apteekkilääkkeestä keskusteltaessa? Se on lääke jota myydään apteekissa ja sen ilmoittaminen on jo enempi mainostaa koska jokainen tietää missä apteekki sijaitsee. Luontaistuotteen valmistajaa tai myyjää ei välttämättä löydetä vaikka tarvekin olisi. Nämä asiat minunkin mielestä pitäisi joskus puhua selviksi keskustelupalstoilla. Eihän tässä ole kysymys mistään ihmelääkebisneksestä suurine rahoineen vaan vanhan kansanperinteen esille nostamisesta.

6. Katinka-69 Vierailija

Hei! Meidän työpaikalla (tk-sairaala) on yksi potilas meidän, ja yksi toiselta osastolta saamassa tätä hoitoa! Toki se on kokeilupohjaista, eli seuranta kestää kaksi vuotta. Mutta siitä on todellakin saatu jo näyttöä, että hoito tepsii! Ja tuoksuu muuten ihanalta =) Tällä meidän potilaalla näyttäisi tämä hoito tehoavan, mutta vielä on liian aikaista sanoa aivan varmaa. Että näin meillä ainakin.

7. On toki harhaanjohtavaa, väittää, että hoitoa auttaa ja sitä käytetään sairaaloissa. Jos todellisuudessa hoito on täysin tutkimusluentoista.
    Yksittäiset tulokset ovat kannustavia. Mutta tieteellistä nättöä voiteen tehosta ei vielä ole, tätä painottaa voidetta tutkivat lääkäritkin. Mielenkiintoistä tosiaan nähdä raportit. Mutta on tosiaan harhaanjohtavaa mainostaa suurella äänellä joka palstalla, ennen kuin näyttöä on, vaikka miten olisi omat pennit liossa.
    Toki minäkin toivon, että tästä edullisesta hoidosta apu löytyisi.

8. Pihkapoika Vierailija

Minä en kylläkään en ole niin hölmö, että olisin kaikki roposeni tähän hommaan pannut. Enempi harrastemielellä olen liikkeellä ainakin vielä.
    Suurin pelkoni onkin tieteellisen näytön valmistuttua, että suuret lääkefirmat tekevät siitä bisneksen. Bisneksen, jossa voiteen valmistus- ja myyntioikeuden saa vain lääketehtaat ja apteekit. Ja, että tehtaat lähtevät hakemaan jotakin synteettistä valmistetta korvaamaan aidon luonnontuotteen. Näinhän yleensä käy.
    Samaa asiaa minäkin olen painottanut, ettei lääkettä ole vielä koululääketieteen oppien mukaan tutkittu, mutta tutkimus on tietääkseni jo käynnissä.
    Ota jo hyvä ihminen se putkilinssi pois silmiltäsi ja katso ympärillesi, ohi kouluoppikirjojen. Niillä kirjoilla vaan pönkitetään lääketieteen erikoisosaamista. Niillä pönkitetään myös sukupolvesta toiseen luonnonvastaisen hoidon paremmuutta. On hyvä, että on pitkälle kehittynyt opinala ihmisen terveyden hyväksi. Ihmetyttää vain, miksi se toimii salaseuran tavoin, johon on ei-jäsenien ajatuksetkin kielletty.

9. Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on käydä sotaa lääketiedettä vastaan. Luuletko tosissasi, että jos lääketiede olisi esim. tuota pihkavoidetta vastaan, että sitä tutkittaisiin sairaaloissa. Lääketiede vain vaatii metodeista näyttöä (mikäli suinkin mahdollista) ennen kuin ne otetaan vakiintuneeseen käyttöön.
    Kyllä tuo pihkavoiteen tutkimuksellisen käytön salliminen on juuri sitä avoimuutta uusille metodeille. Vai mitä mieltä olet, putkiaivo;)

10. Katinka-69 Vierailija

""ei vielä näyttöä""; tarkoititko kenties että on turhaa ja/tai harhaanjohtavaa väittää että ko. voidetta ei käytettäisi sairaaloissa? Jos niin tarkoitit, niin sinähän se melkoinen putkiaivo olet =) Aivan niin tomppeli en ole ettenkö tietäisi sitä meidän sairaalassa käytettävän!? Minulla ei ole hnkilökohtaista tunnelatausta tätä ko. tuotetta kohtaan, eikä ole ollut minun ansiotani ollenkaan että siihen kokeiluun on meillä ryhdytty. Tutkimus (kokeilu) on ollut meidän tk-sairaalassa nyt noin kuukauden käynnissä, ja tämän potilaan painehaavauma on vähentänyt erittämistä. Muuta tehoa ei ole vielä näkyvissä, eikä kuulemma ole odotettavissakaan aivan hoidon alussa. Tämä on siitä jännä voide, että sitä ei saa laittaa terveelle iholle, vaan voidetta laitetaan sidetaitoksen sisälle, taitos leikataan haavauman muotoiseksi ja kokoiseksi ja asetetaan haavan päälle. Ja todellakin; tuo tökötti tuoksuu aivan ihanalle =)

11. edellinen Vierailija

..Oli tarkoitus kirjoittaa tuossa alussa että ""tarkoititko, että olisi harhaanjohtavaa väittää, että ko. voidetta käytettäisiin sairaaloissa"".. Lauseen merkitys kääntyi päälaelleen ;)

12. Jos todetaan ilman täsmennyksiä, että jokin aine on käytössä sairaaloissa, niin silloin väistämättä tulee mielikuva muusta kuin pelkästä tutkimuskäytöstä.
    Se niistä putkiaivoista;)

13. hoitaja Vierailija

Parin säärihaavan olen nähnyt paranevan pihkasalvalla,en osaa sanoa onko vain sattumaa:molemmilla asiakkailla oli sokeritauti ja hoidettiin kuukausia kalliilla tuotteilla Duoderm ja aquacel ja vaikka mitä.Pihkasalvaa käytettiin muutama viikko ja haava umpeutui:itse uskon kovasti tuohon tuotteeseen

14. huava Vierailija

Resepti:

kuusenpihkaa ja ruokaöljyä lämmitetään suhteessa 60/40,
    eipä tarvita mainoksia tämän enempää...

15. Häh ? Vierailija

Nyt taidatte käydä ylikierroksilla. En minä mitään sotaa ole lääketiedettä vastaan havainnut. Mistähän tuonkin vedit ?

16. manta Vierailija

Elizabeth Ardeninin Eight Hour Cream Skin Protectant (laivalla 19,90e) tuoksuu voimakkaasti pihkalle ja uskon että siinä onkin sitä. Se on ihan loistava tuote. Sillä hoituu vaikka kuinka rohtuneet huulet ja nenä ja muuta ihon ärsytykset kuntoon.
    Äitini on joskus tehnyt sitä ihra-pihka voidetta ja sillä parani tulehtunut napa (renkaan takia) tosi nopeasti.

17. Sh. Vierailija

Tuon halusin kuulla.Teen itse töitä kotihoidossa pitkäaikaisten haavojen parissa ja eräs asiakkaani haluaa kokeilla pihkavoidetta luettuaan siitä lehdestä. Kiitos!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri