Häävalssista ei tule kyllä mitään, parempi jättää pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinpä niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niinpä niin

Vieras
Näyttää tanssi varmaan niin kamalalta kuin olla ja voi. Ollaan käyty tunneilla opettelemassa, mutta silti ollaan kahdestaan tanssiessa "täh-mitäh-häh?"-tilanteessa. Itsestä vain tuntuu, että yksikin tanssin perään kyselevä vieras pilaa minun mielen juhlassa. Odotin, että oltas sentään opittu, mutta ei, alkaa käydä mielessä että ollaan normaalia juntimpia. Ja vielä, kun olen sanonut vieraille, että häävalssi tulee, että mennään vaikka tunneille opettelemaan. Olipa hieman ennenaikaista lupailua kyllä. :(

Tosi apea mieli. Olisin halunnu tanssia, mutta kun tyhmä ei opi niin ei opi! Pettynyt itseen ja mieheenkin siinä samalla....

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;22041316:
Näyttää tanssi varmaan niin kamalalta kuin olla ja voi. Ollaan käyty tunneilla opettelemassa, mutta silti ollaan kahdestaan tanssiessa "täh-mitäh-häh?"-tilanteessa. Itsestä vain tuntuu, että yksikin tanssin perään kyselevä vieras pilaa minun mielen juhlassa. Odotin, että oltas sentään opittu, mutta ei, alkaa käydä mielessä että ollaan normaalia juntimpia. Ja vielä, kun olen sanonut vieraille, että häävalssi tulee, että mennään vaikka tunneille opettelemaan. Olipa hieman ennenaikaista lupailua kyllä. :(

Tosi apea mieli. Olisin halunnu tanssia, mutta kun tyhmä ei opi niin ei opi! Pettynyt itseen ja mieheenkin siinä samalla....

voittehan vaan keinua ja tanssia kuten hitaita!

jättäkää perinteiset tanssit kokonaan pois ja tanssikaa vaikka "Häähidas" ja tai sitte joku oikeen groovy vapaamuotonen tanssi.=)
noi häävalssit usein tuppaakin olee vähän paskanjäykkiä pakkojuttuja kun se vaan on "pakko" tehä vaikka ei osata eikä ees niin haluttaskaan-

Mitäs ihmeen väliä sillä on miten te sen tanssinne tanssitte, hyvin taikka huonosti niin se on teidän tanssi ja lopun aikaa voi hääväki sitten jorata. Mitä sillä päiväänsä pilaamaan jos ei tanssit näitä joltain koreografin duunaamilta jutuilta.

Jos sulla on ns. normaali hääpuku eli leveä helma, sen kanssa on vaikea tanssia joka tapauksessa kunnolla. Aika sipsutteluksi menee joka tapauksessa. Riittää siis, että menee sinne päin. Kunhan kolmijakoinen rytmi pysyy, kukaan ei edes näe morsiamen jalkoja. Kun ette kompastele toisiinne tai kaadu ja liikutte edes jokseenkin rytmissä, niin tuskin kukaan kiinnittää mitään huomiota. Ja jos liikutte ihan miten sattuu, sekin menee yleensä sen piikkiin, että miehet nyt on rytmitajuttomia puujalkoja ja se on ihmisistä yleensä vain herttaista.

Jos onnistutte kamppaamaan toisenne ja päädytte rähmällenne parkettiin, ainakin kaikki takuulla muistavat häävalssinne ja tulee kerrottavaa lapsen lapsille.

Helma voi olla pieni ongelma, mutta sen uskoisin kyllä hoituvan alta pois.
Ongelma ehkä on siinä, että itse "osaan" tanssia, jos parina sellainen henkilö joka osaa viedä. Tanssitunneilla tanssin vanhempien miesten kanssa, ja heidän kanssaan sitä meni kyllä. Mutta sulho sitten on kauhean epävarma koko ajan, eikä aio tanssia kuin niillä perusaskelilla (näyttää kävelyltä). Semmoista huopaamista ja soutamista siis olisi, kun minä en tiedä minne päin mennä ja ei se tiedä mieskään kyllä. Joudun koko ajan tunnustelemaan, että mihin se nyt jalkansa pistää, ja yritän muistuttaa oikeasta tanssiasennosta. :(
En usko, että sulho suotuu mitään muuta tanssia tanssimaan. Inhoaa tanssia, ja sen valitettavasti näkee hänen olemuksesta vaikka tunneilla on kyllä yrittänyt opetella.

Itse en siinä kompuroinnissa näe mitään herttaista, itku varmaan pääsisi. Nuttura on kireällä, aivan sama mitä tekisi. Tanssin onnistuminen vain miellyttäisi, joten tuntuu ettei hommassa ole ratkaisua...

Jos miehesi inhoaa tanssia, niin miksi hänen pitäisi tanssia omissa häissään? Unohtakaa koko tanssi, ei kaikkea ole pakko tehdä koska "niin kuuluu tehdä". Sitä paitsi, mikään ei ole niin myötähäpeää aiheuttavaa kuin kömpelö häävalssi.

Yhteistyössä