Haaveissa vauva, elokuun haaveilut

  • Viestiketjun aloittaja Vilukisu
  • Ensimmäinen viesti
RamonaR.
Heh...joo,mä alan itkee jos JOUDUN kuuntelemaan virsiä! xD
Juu ja BB uppoo kyllä, yleensä vaan en saa kattoo sitä kun isäntä inhoo ;)

Täytyy jossahin vaiheessa kertoo "oireita" mut nyt pitää olla hätänen ettei ukko nää missä mä olen! :D
 
Vilukisu
Toi oli hyvä huomio Ramona! ;) Että lyhyestä virsi kaunis vai miten se nyt menikään;)

Mun kulta on kans inhoovinaan BB:ta, mutta sivusilmällä sitä kuitenkin töllää ja jaksaa kommentoida. Jopa kutsuu mut sitä katsomaan jos oon jäänyt jonnekkin kuppailemaan, tyyliin: "tää SUN ohjelmas menee täällä..." Miehet on kyl niin hassuja ja läpinäkyviä! ;)
 
Liljanne
Tervetuloa Outik takaisin! Ja toistoa taas: pahoittelut tädistä ja ihan kauhea toi koiranpentu-jutska :( Mä meinasin kerran väkisin raahata yhen kulkukisun (ihan pentu vielä) matkaltani kotiin, mutta onneksi mies sitten sai mulle puhuttua hiukan järkeä päähän.. Kävin kyllä koko reissun ajan sitä moikkailemassa, kun asusteli siinä hotellin lähistöllä (mitä nyt yli puolen tunnin kävelymatka, mutta kun oli niin, niin uskomaton tapaus, että aina jotenkin reitti kulki sitä kautta..). Noille kulkueläimille kyllä pitäis jotain voida tehdä, mutta valitettavasti me ei kovinkaan siihen asiaan voida vaikuttaa.

Juuli ja Viluski ei vissiin jaksa elätellä toiveita plussasta.. :( No onneksi meillä on Kolkki (yritä nyt päästä koneelle meitä infoomaan, kun on jännäys meneillää!!), Minnuli ja Ramona (ehkäpä se ei-pakko-seksi on jo tuottanut tulosta ;) ) sitten jännättävänä.. Mä pääsen "jännäämään" aikasintaan ens kuun lopulla :( En kyllä usko, että sillonkaan tosissaan. Mä oon jopa vakavasti pohtinu josko hetkeksi jonkun ehkäsyn alottaisin. Mulla vaan se ongelma, et noiden hormonaalisten ehkäsymenetelmien teho taitaa perustua siihen, ettei sitä seksiä sitten harrasta ollenkaan (ei vaan niin tee mieli!!).

Täällä sataa ja mä oon ihan litimärkä :( Ei siis sisällä, vaan tossa ulkona pomppisin monta tuntia. Mä en tajua mikä mua vaivaa, kun en aurinkoisina päivinä saa mitään tehdyksi, mutta sateella on sitten pakko rämpiä tuolla mudassa..

Minnuli.. Taisin kirjottaa vähän hassusti tosta pettämisestä. Voisin "antaa anteeksi ja jäädä, mutten unohtaa" tarkoittaa varmaan mulle kuitenkin aika pitkälti sitä, että joka ikisessä riidassa ym asia nousisi esille (ja sinäkin s*tana silloin minua petit..). Eli en sitten tiedä onko se nyt kuitenkaan täysin mitään anteeksi antamista. Jäämistä harkitsisin vain pitkässä suhteessa, jossa lapsia ja kaikkea, esimerkiksi nyt tuskin kävisi edes mielessä..

Myy oli vissiin lomailemassa, mutta oliko Puhis kanssa?? Multa menny taas niin ohi.. Mitenkäs on kaikilla masut kasvanut? :) Calliekaan ei oo yhtään mitään meille masuasukista kertoillut, vaikka onkin kirjoitellut.. Onkos Tylleröinen ja Kauris jo selvinnyt "alkujärkytyksestä"? Vieläkös ootte juttuja lueskellu, vai ootteko siirtynyt odotuspuolelle (yritin vaklailla, mutten löytänyt..).

Väsyttää niin paljon, ettei taida tulla mitään järkevää tekstiä.. ).( Mulla ollu ihan jäätävää viiltelykipua alamasussa koko aamupäivän, teki pahaa niin seistä, kuin istua.. :( Muutenkin ollu ihan hassuja nippailuja koko kierto, vuorotellen munasarjojen kohdilla. Ovis tais mennä tai on tuloillaan (en oo yhtään laskenu päiviä), jos meni niin kumma kyllä en tuntenut.. Onneksi ei oo mahiksia, oisin varmaan muuten tullu ihan hulluks jo :) Pitäis kyllä alkaa pitää jotain oirepäiväkirjaa. Sitten vois joka kerta palautella itteään nopsaan maan pinnalle, kun selailis, että sama juttu oli tossa pari kuukautta sitten..

Galluppi: Kuinka usein gynellä ja ootteko käyny "yrityksen alkamis"-tarkistuksessa (oon kuullu, että joillain tapana)? Ite säännöllisen epäsäännöllisesti :) Enkä oo missään yritys-tarkastuksessa ollu, mutta viime kerralla tehtiin aika perusteellinen tutkimus ultrineen kaikkinen (noita menkkakipuja kun kummasteltiin).. Hassua muuten miten voi eri gynet reagoida tähän munkin tilanteeseen (ei ehkäsyä, ei yritystä). Eka gyne huus melkeen naama punasena, että kyllä on pakko joku ehkäsy hankkia! Yritä siinä sitten kertoa, että aikuisia tässä ollaan, eikä se nyt mikään katastrofi olisi.. Ei tuntunut ymmärtävän. Toinen toivotteli hymyillen onnea raskautumiselle ja taas yrittää selitellä, että kun ei me nyt ihan sillee yritetä.. Eikä ymmärtänyt :) Mutta siis noista kahdesta ehdottomasti aion suosia tota jälkimmäistä seuraavaksikin, oli muuten tosi mukava ja pätevä. Käyn yksityisellä, kun en pahemmin joudu maksamaan niistä, työsuhde-etuja (ainoa laatuaan!!!) :)

Tulipas taas tekstiä, vaikkei mitään asiaakaan ollu :)

Liljanne
 
Liljanne
Niin ja BB.. Ei kyllä uppoo. En noitä mitään reality-sarjoja kykene seuraamaan, eikä onneksi mieskään. Viluskin mies kyllä ovela, ei tartte sitten tunnustaa, kun voi vierittää syyn sun niskoille :) Miehet!

Mä seuraan vaan poliisisarjoja :)
 
Apila85
Minä olin töissä niin hätäinen, etten muka ehtinyt kommentoida Outikin kotiinpaluuta.. mutta onneksi nuo muut ovat jo älynneet!! Joka tapauksessa, tervetuloa taas kehiin. Täti on harmistuttanut joitakin meistä läsnäolollaan siellä ja täällä, mutta toivotaan että täti eksyi vaikka lentokentälle :D Koiranpentujuttu kuulosti aivan hirveältä, siis kuinka joku voi tehdä niin... oli pakko rutistaa omaa koiraa heti, kun tulin töistä kotiin!

Meillä ei katsota telkkarista mitään, kun meillä ei ole telkkua. Joskus mies vonkuu playstationin perään (!) mutta ei meillä ole ollut oikeastaan puhettakaan telkkarin hankinnasta... siispä olen ihan pihalla kaikista televisio-ohjelmista.

Ramonalla on sitten tosi jännät paikat esissä! Me kaikki läkähdymme taas uteliaisuudesta, joten alahan jo vähitellen hankkimaan testiä... :) Kuinka minäkin haluaisin päästä taas siihen vaiheeseen kiertoa, että voisi edes jännätä! Juulilla on kovasti jalat maassa tämän kierron suhteen, mutta anna itsellesi edes lupa aivan pieneen jännäykseen! Koska eihän sitä koskaan tiedä... itse katselin netistä ovulaatiotestejä, mutta päätin olla ostamatta muutamaan kuukauteen. Ja tietysti toivoisin, etten niitä tarvitsisikaan....
 
Apila85
Nyt Liljanne ehti minun väliin.. :)

Olen käynyt gynellä kerran vuodessa tai harvemmin, mutta nyt kävin heinäkuussa kun menkat oli olleet 3kk poissa pillereiden lopettamisen jälkeen. Silloin kävin gynellä ja se tutki ultrallakin, kerroin sille raskautumishaaveistani. Kaiken piti olla kunnossa ja setä (!) käski tulla uudestaan, jos en 6kk terolut-kuurista huolimatta ole raskautunut.
 
kauris 55
Outikille tervetuloa takaisin.Ikavasti vaan flunssan kera.Toivottavsti oli kiva loma muuten paitsi sen koirajutun kanssa.
Ja,Ramonalla jannayspaivat edessa.toivottavasti tarppaa nyt,kauanko meinaatpitaa meita jannityksessa.

Ma en oo kanssa kaynyt gynella sen jalkeen kun menkat heitteli tosipahasti .Tulivat kaksikertaa kuussa yli viikon pituisina.Se oli just silloin kun lopetin ehkaisy pistost
en oton .Sen jalkeen ei oo tarvinnut kayda .on siita varmaan pari vuotta.

Joo,ma kayn lukemassa paivittain naita teidan juttuja tietenkin vaikka en itse ole
nyt kirjoitellutkaan.Tilasin ajan nyt ensi tiistaiksi neuvolaan.Toivottavasti paasen myos pian sinne verikokeeseen niin saan ainakin tietaa ,jos veriarvot on hyvat.Toivottavasti.Eli taalla ihan tyyni fiilis meneillaan.Iloita en viela kuitenkaan uskalla ennen kuin paastaan vahan pitemmalle kuulle.

Nyt Ramona, kertoilemaan meille ne hyvat plussa uutiset . Niin olikohan muitakin jotka jannailee nyt lahiaikoina .plussa tuulia++++++++
 
minnuli
tuohon pettämisasiaan että se on niin yksilöllistä miten jokainen voi/ei voi antaa anteeksi. itseäni se jäisi niin kovin v*tuttamaan etten vaan pystyisi vaikka pahaa tekisikin erota. toivon ettei mulle koskaan tule niin enää käymään.

gynellä olen käynyt kerran 1-2vuodessa. aina on ollut kaikki kunnossa, joten en ole käynyt siitä syystä että yritys alkaisi. tosin kävin minä gynellä kun pillerit olin lopettanut, noin kuukausi sen jälkeen,ja meillä yritys alkanut vasta nyt, niin ei ne asiat olleet tekemisissä toistensa kanssa :D

mutta mutta. olen tällä hetkellä ihan hurjan onnellinen. mies on alkanut olemaan todella innoissaan vauvasta, toisinaan jopa innokkaampi kuin minä :) jotenkin sitä vain herkistyy ihan toden teolla, kun tajuaa että tuo ihana mies haluaa vauvan kanssani!

Liljanne: olen kokenut muutama vuosi sitten samanlaista gynellä, ensimmäinen gyne ihmetteli miksen jo lopeta ehkäisyä ja ala saamaan vauvoja :D ja toinen sitten taas nirsoili niistä vauvoista kun satuin kyselemään silloisesta tilanteesta lopettaa pillerit ja että mitä se tekee kropalleni. tokaisi vaan että syö nyt niitä pillereitä vaan :D

BBtä tulee seurattua kyllä.. en tiedä mikä siinä kiehtoo olevinaan, mutta jokaisen kauden kun on katsonut niin miksei nyt sitten tätäkin. ja mies on samoilla linjoilla kun täällä oli jonkun muunkin mies (anteeksi, en muista nyt kuka kirjoitti kun oli tullut niin paljon tekstiä), että huutelee mulle että tämä SUN ohjelmasi tulee nyt :))
 
Vilukisu
Huomenia!

Mä ramppaan gynellä kerran vuodessa. Pakko käydä otattamassa Papa-koe. Kuulun valitettavasti kohdunkaulansyövän riskiryhmään nuoruuden hölmöilyistä saadun sp-taudin takia. (jota ei siis ole ollut enää n.10 vuoteen, mutta käsittääkseni se voi jotenkin uusia omia aikojaan ja hoitamattomana vaikuttaa tuohon. ) Sen siitä saa ku penskana ei tajua omaa parastaan...
Siskoltani on myös poistettu joku kysta alakerrasta, joten käsittääkseni sekin vaikuttaa. Siis että on jotenkin perinnöllistä taipumusta niihin? Korjatkaa jos oon ihan metässä.
Mutta niin tai näin, olen oman mielenrauhani takia katsonut parhaaksi käydä vuosittain tavaran tsekkauttamassa. :)

Mun gyne, joka on siis ihan tk-lääkärini, on muuten huippu tyyppi. Oli tosi empaattinen ja kannustava km-aikaan, laittoi myös aikanaan lähetteen niihin tutkimuksiin. (ennen raskautta) Silti oon ajatellut jatkossa etsiä hyvän yksityisen gynen. Koska kotikunnassani (ei, en ole ihan eteläsuomesta) omalääkärit on jaettu alueittain, joten jos muuttaa, lääkärikin vaihtuu. :( Haluaisin löytää jonkun ihanan gynen, jonka kanssa pystyis solmimaan vuosien potilassuhteen, niin että hän tietäisi taustani ilman että aina pitäis selostaa alusta alkaen kaikki. (sitähän se tk:ssa aina on, yksi käsi ei tiedä mitä toinen on tehnyt)

Liljanne: Siis miks sulla ei oo ees mahiksia jos ovis olis vaikka vasta tulossa? Joko teillä on joku ehkäisy käytössä? Mä en muuten suosittelis aloittamaan mitään hormonaalista ehkäisyä tilapäiseen käyttöön, siis jos kyse on kk:sta tai parista. En ainakaan itse kestäis niitä hormoniheilahteluja, eka keho totuttautuis taas pillereihin, ja taas niistä pois. EIEIEIEI! Ja mieheni olis varmasti samaa mieltä, niin järkkyjä itkupotkuraivareita sain viimeksi kun pillereistä luovuin.
Että kumit vaan kunniaan jos jotain on käytettävä. Se paketti ainakin loppuu joskus, ja uuden ostamisen voi sit aina unohtaa... ;)

Terv Viluski, joka lenkkeili taas reippaasti illalla. Vaakatasossa! ;D
 
kolkki
kolkki edelleen työkoneelta (prkl!!!)
saatiin kyllä jokin lainakone tiistaina mutta netti ei toimi!?!?!
HERMOT MENEE!

pahoittelut eka tädin yllätäneille ja samaan syssyyn peukutukset ramonalle =)

pettämisestä, niin en voisi antaa anteeksi. tai ehkä sen - siis EHKÄ - mutta unohtaa en ikinä ja luottamus kun olisi mennyt niin ei tulisi mitään yhteiselosta enää.
ja bb en ole suunnittelut katsovani, mutta saas nähdä kuinka koukuttaa ;)

omaa napaa että täällä jo kp34, mutta ovista en ole siis bongannut ollenkaan kun sen olen ennen tosi varmasti huomannut.
tosin lämmöt oli maanantaina kohonneet että saa sitten nähdä.
mutta plussaa en tästä kierrosta odota vaan odotan nyt tätiä, jotta päästäis tulevaa kiertoa hyödyntymään JOS ovis päättää silloin ilmestyä =)

ihanaa loppuviikkoa kaikille.
meillä tiedossa tyttären synttärit joten kämpän joutuu/saa siivottua pitkästää aikaa taas kunnolla ja herkkuja tiedossa
 
RamonaR.
No niin, nyt pääsin kaikessa rauhassa koneelle... ;)

Gynestä sen verran että Viluskin kanssa ollaan aikalailla "samiksia"
Tosin mä jouduin hetken käymään puolen vuoden välein (papa oli luokkaa 3 :( koskaan sille ei tehty mitään,tutkittiin vaan usein.) mutta nyt on sit rauhottunu tilanne ja vuoden välein seurataan. Se näytteenotto tuntuu kyllä niin ikävältä että....
Mut ei siitä sen enempää! :)

Niitä oirehia piti listata :D
-Mun täytyy koko ajan ravata vessassa ja vähän pissatulehduksen oireita oli ilmassa, hain siihen heti lääkkeet kun en viitti kärvistellä sen kanssa yhtään. Lääkäri kysy että olenko raskaana ja kerroin sille että yritetty on kyllä mut nyt en osaa sanoa tässä vaiheessa onko tärpänny vai ei... Se meinas että joillain naisilla alkuraskaudessa tulee vastaavia oireita kun pissatulehduksessa! No, mä kysyin tietty että haittaako noi antibiootit jos näin on ja niistä ei kuulemma ole haittaa.. Pari päivää olen niitä popsinu (viiden päivän kuuri). Pistää vaan miettimään... ;)
(Tulipas pitkä sepustus yhdestä oireesta :D )
-Sit seuraavana alavatsan vihlasut.. ennen menkkoja alavatsa kyllä usein särkee mut ei koskaan oo tehny tommosia repäseviä kipuja...
-Tissikivut! Ihan järkyttävää, kun tuntuu ettei ne oo missään hyvin (tää voi olla ihan menkkaoirekin..) ja nännipihat on ainakin ukon mielestä tummuneet... :) ja tissit tuntuu tosi isoilta. :D
-Eilisiltana sain oikein kunnon lenkityksen! :D ..Aina aikasemmin jos ollaan lenkkeilty just ennen menkkoja niin ne on alkanu heti session jälkeen mut eilisen jäljiltä ei mitään!! Varoks pidin yön sidettä kun olin aivan varma että sekstailu kyllä laukasee ne menkat mut ei :)
-Tuntuu että kaikki itkettää :D
-ja se väsymys!! Voisin vaan nukkua ja nukkua, loputtomiin!
ja ties mitä muuta.... ;)

Siinä kai suuremmat :D

Meillä muuten ukkosti ja satoi ihan koko yön,ei taida tarvita tänään nurmikkoo ajaa...
Oli kyllä hienoo katsella niitä välähdyksiä ja kuunnella jyrinää :)
 
Callie ejk.
Noi Ramonan oireet on kyllä mehukkaat. Ja kaikkihan sanoo, että, kun lopettaa yrityksen, niin silloin napsahtaa. En nyt halua luoda mitään pilvilinnoja, mutta mun mielestä sulla on enemmän oireita kuin mulla oli silloin, kun plussasin. Mikä kp sulla on menossa? Meinaan vaan sitä testiä, että kuinka kauan me jännätään täällä (minähän kun tunnetusti ole itse kovin herkkä testaamaan)...

Liljanne kyseli masukin kuulumisia. Ei tässä kummempaa, neuvolassa on käyty ja nyt ootetaan, että päästään ultraan ja jos (JOS) kaikki on kunnossa, niin sitten aletaan julistamaan ilosanomaa kaikille. Jotenkin vaan on epävarmempi olo tässä toisessa raskaudessa. Mieskin on jo ihan kypsä, kun harvase ilta sille puhun, et onkohan kaikki ok. Mut toivottavasti ultrassa sitten varmentuu. Sitä odotellessa.

BB ei oikein ole mun makuun. En voi sanoa sitä inhoavani, mutta en kyllä seuraakaan. Yksi syy on, kun ainakin aikaisempina vuosina se alkoi kymmeneltä arki-iltaisin, niin johan mä olen siihen aikaan niin väsynyt, että mulla on vaan sänky mielessä. ;oP Viikonloppuisin (jos ei tule muuta) olen joskus jonkun jakson katsonut. Meillä mies on samalla asenteella.

Apila, saanko olla utelias? Kysyn kyllä ennen kuin vastaat, mutta jätä sitten vastaamatta, jos et halua. :eek:) Jäi vaan kiinnostamaan tuo, kun sanoit, ettei teillä ole telkkaria, niin onko se joku taloudellinen/uskonnollinen juttu? Vai ette vaan ole niin paljoa kotona, että haluaisitte semmoista hankkia? Anteeksi uteliaisuuteni.

Minnuli, ihana kuula, että olet noin onnellinen! Sitä kummiskin tulee niin harvoin sanottua ääneen (mä siis kuulin, kun sä sen sanoit ;o) ).

Ja mä kans jättäisin kokonaan harkitematta hormonaalista ehkäisyä, jos ei kyse ole pidemmästä ajanjaksosta. Kuten Viluski, mäkin olen saanut tarpeekseni niistä. Ei meillä kyllä miehellekään enää sopisi, että niitä popsisin. Tosin ystäväni, joka on terveydenhuoltoalan ammattilainen, on kehunut kovasti ehkäisylaastaria. Itse en ole kokeillut, mutta hormooneihinhan sekin perustuu.

Kolkille herkullisia synttäreitä! Ajattelitko itse leipoa vai ostatko valmiina? Jos meinaat itse, niin mitä ajattelit tehdä?

Callie
 
RamonaR.
Eiköhän Callie sun masukilla oo kaikki hyvin, ja pääsette kohta jakeleen salaisuutta... :D
Mäkin näin muuten viime yönä unta että jouluna kerrottiin vanhemmille ja isovanhemmille raskaudesta! olispa enneuni *kädet kyynärpäitä myöten ristissä!*

Voi voi, kyllä mä olen ne pilvilinnani jo valmiiks rakentanu tässä viimesen viikon aikana :D
Mulla on siis nyt kp 31 menossa... viimeset kaks kiertoo oli 27-28 pv. eli niiden perusteella myöhässä ollaan mut sitä ennen kierrot heitteli mut ei koskaan alle 30 päivän, että se täti voi vasta suunnitella tuloaan... :(
Virsiä en ole vielä kuunnellu, mut koko aamun ja päivän rammsteinia...! tarkottaakohan se jotain...?!? ;D

Ai niin noista oireista unohtu hikoilu!
Nytkin olen yltäpäältä hiessä vaikka laitoin vaan koneellisen pyykkiä narulle! ...ei hyvää päivää.... ;)
 
minnuli
kuin myös täältä hyvää syntymäpäivänviettoa Kolkille ja tyttärelle! :) hei minäkin palan halusta kuulla mitö herkkuja on tarjolla :D t. mieletön herkuttelija itse ;)

Ramona: milloinka testaat? ;) olen täällä kärsimätön puolestasi! :D

Callie: mä uskon ja toivon että kaikki on sun suunnalla paremmin kuin hyvin! on se mielenkiintoista ja samalla tosi jännittävää että ensin haluaa sen plussan, ja sen jälkeen on suhteellisen pitkä aika jännäillä että kaikki menee sen tietyn ajan hyvin et tule keskenmenoa jne. nyt kun olen täällä juttuja lukenut niin ensin sitä plussaa toivon kovasti, ja huomaan automaattisesti ajattelevani että sen jälkeen toivotaan niin pirun kovasti että se pieni pysyy mukana loppuun asti. stressaavaako :/ toivottavasti oma mieheni jaksaa olla kannustava sitten jos ja kun sen plussan nyt ihan ensimmäisenä saisi...

ja Ramona... hikoilusta. pakko sanoa että olen ihmetellyt kohdallani samaa. mitä ihmettä? käyn vain pienellä kävelyllä, ja ihan hitaaseen tahtiin, ja olen aivan litimärkä! ja vielä ihan kesävaatteissa vaikka normaalisti jäädyn heti ja aina ja kaikkialla.
mulla ei ihan kamalasti mitään oireita kyllä ole, joten mieli sen takia pikkasen maassa... ja jos niitä on ollut, ne on hävinneet. mutta yhteenvetona näin:

-tissien arkuus oli ja meni (kp18-22)
-alavatsan nippailua ja vihlontaa ollut vaihtelevasti (kp23-26)
-väsymys, haukottelu, uupumus noin viikon verran nyt
-hikoilu
-lämmöt koholla
-nälkä

mutta kun en millään halua ajatella oireita etten joudu pettymään! :))

minnuli kp26 (ja aika menee niiiin kovin hitaaasti eteenpäin!)
 
Liljanne
Ramona, vau mitkä oireet!!! Nyt kyllä rupes jännittämään sun puolesta oikeen urakalla.. :) Ethän sä kauaa pidä meitä jännityksessä!! Ei se oo reilua :) Mä oisin noilla oireilla ehtiny testaamaan jo kymmenen kertaa. Ja ihan selkee enneuni toi oli :D Eikä Minnulikaan ihan kylmäks jättänyt! Tuleekohan sieltä peräti kaks plussaa kerralla (sit se ois yhteensä 4, mikä on yhen enempi, ku viime "ryppäässä" ja tarkottais, et ens kerralla tulis jo 5!!)..

Minnulin miestäkin purassu vauvakuume-kärpänen pahasti :) Jos saat kiinni, niin lähetä meille ja Viluskilaan kanssa!

Viluski, meillä "etäsuhde" tällä hetkellä. Mies lähti viimeviikosta ja palailee myöhemmin syksyllä :( No ei nyt kauaa oo, mutta aika syksyltä rupeaa täällä jo näyttämään joten.. Oviskin tais mennä, limat tuli, mutta kipu ei.. Ja tota ehkäsyä olin aatellu ainakin vuodeksi, mutta tuskinpa alan kun kokemukset ei oo hyviä. Kortsuja löytyy kaapista, muttei mies oo niitä koskaan vaivautunut sieltä kaivamaan, ihan kerran kaks sillon ku lopetin pillerit käytettiin (eikä mun paikat oikeen niistä tykkää, lievää allergiaa varmaan). No ei mua silleen haittaa, mutta ku ei ois mitään mahiksia, niin sit EI OIS, eikä tarttis päätään sillä vaivata (jos ymmärrätte mitä tarkoitan). :) Meilläkin mies aika paljon noita pillereitä vastaan, kun en vissiin oo kauheen ihana niitä popsiessani.. Aika hyvin kyllä heittelee meilialat ilmankin, eli sit oon oikeen tuplasti tasapainoton tapaus mieleltäni :D Yhdessä vaiheessa oli kyllä kovasti vastaan kaikkea muutakin ehkäsyä (ei kuulemma tarvinnut), mutta nyt ehkä hiukan eri tilanne taas :(

Callie, nyt puhallan sen synkän pilven sieltä pois, jotta voit rentoutua :) On se kyllä niin väärin, kun joutuu vielä sen plussankin jälkeen stressaamaan. Ja vielä niin monta viikkoa.. Mutta eihän sulla enää pitkä aika oo :) Kyllä kaikki hyvin menee! Ja sama juttu Kauriille.. Kyllä sen ymmärtää, että huoli on kova, varsinkin viime kerran jälkeen, mutta yritä nyt kuitenkin hiukan iloita :)

Kiva kuulla Kolkistakin taas :) Miten sulla oli, oliko kierto aina suht säännöllinen? Aika pitkällä nimittäin jo ois kp:t sullakin.. Ehkä meillä molemmilla on joku hassu huomaamaton ovis tällä kertaa ja oot "vahingossa" jo ehtinyt raskautua :) Eikös noi lämpöjen nousut aika usein oo merkki, että ovis on ollu (jos oon väärässä, korjatkaa).. Hauskaa synttäri-vloppua sinne suunnalle.. Ois kiva joskus ittekkin väsäillä pikkuselle juhlia (tai sitten ei, kun en osaa leipoa..) :)

Onkos Apila kastunut työmatkoilla? Etkös sä ollu bussikiellossa :) Meilläkin vaan sataa ja (pian taas) ukkostaa.. No onpahan hyvä syy istuskella sisällä tekemättä mitään!!! :)

Liljanne
 
Apila85
Liljanne: Olen toistaiseksi pysynyt kuivana, sillä työpäivän aikana on kyllä satanut, mutta juuri silloin kun olen polkenut kotiin/töihin, on ollut poutaa... kyllä mä ajattelin sitä bussilakkoa pitää jonkun aikaa. En halua nimittäin leimautua vainoajaksi :) Ja muutenkin, onhan tuo pyöräily kivaa kun kylminä aamuina omenapuut tuoksuu tosi voimakkaasti ja saa raitista ilmaa ja sitä liikuntaakin...

Callie kyseli meidän telkuttomuutta. Muutin kotoa pois silloin 16-vuotiaana ja silloin oli rahat niin vähissä, etten halunnut maksaa tv-maksua. Ja niin se sitten vain jäi... kyllä mulla kuluu illat muutenkin, tuntuu ettei oikeastaan ole sellaista "vapaata" aikaa jolloin voisi telkkaria katsoakaan.

Nyt täytyy kiiruhtaa syömään! Jospa sais sitä vaakatasolenkkiäkin tänään... :D
 
minnuli
harmittelut juulille :/

luulis että sen vauvakuume-kärpäsen kertapurema riittää joten lähetän eteenpäin! :) taitaa olla melkosen tuju kärpänen puremineen kun ihan totta mies on ollut ihan hassuna vauvoihin viimeiset päivät :D

eipäs kummempia kuulumisia tältä päivältä. viikonlopun olenkin sitten vähän reissaamassa ja kyläilemässä joten jää varmaan palsta sivuun. ja sitten onkin jo jännäpäivä käsillä!
hyvää alkavaa viikonloppua!
 
Liljanne
Pahoittelut tätistä Juulille! :( Ja kaameasta työpäivästä kanssa.. Mutta onneksi huomenna on perjantai, toivottavasti saat sitten kunnola rentoutua :) Mä en muista olitko se sä, jolla noi kivut oli samantyyppisiä, ku mulla (muutama eka tunti jotain aivan kaameaa, sitten kaikki kivut loppuajaksi pois).. Mutta suosittelen käymään lääkärillä, jos tosi pahoja ovat. Mulla nimittäin paheni sillon joka kuukausi noi kivut :( Silloin ite aina lykkäsin sitä gynelle menoa, kun aattelin vaan ettei ne nyt enää pahemmiks voi mennä ja kyllä tän kestää (ei muuten sitten lopulta enää kestänyt).. Yksilöllistähän toi on, mutta kuitenkin.

Nyt kauniita unia kaikille :)

Liljanne
 
kolkki
IHANAA PERJANTAITA!

Juulille ensinnä tätipahoittelut =(
mutta jos ollaan oikein positiivisella mielellä, niin eilinen saattoi myös olla ensimmäinen päivä raskaudessa, jos sillä laskutavalla ajattelee =)
siis että eka kuukautispäivä on eka raskauspäivä..

Gynestä ollut puhe, itse en ole oikein koskaan käynyt säännöllisesti. tai papassa olen silloin kun lääkäri määrännyt pillereitä hakiessa (silloin muinoin) ja nyt on sit ihan riittämiin ronkittu raskauksien ja keskenmenojen takia.
tosin viime viikolla oli joukkopapaan kutsu - oli kylläkin vain yksi kerrallaan huoneessa hahahaa....

kiitokset tyttären onnitteluista =)
meinaan itse leipoa aikalailla; kermakakku, suklaakakku, muffinsseja, korvapuusteja, kinkkupiirakkaa, lohipiirakka, karjalanpiirakoita (tosin kaupan valmiita lämmitän ;) ), ja jotain vielä, mitä en muista. sit tietty keksejä, naksuja ja sitä mun lempparia - KARKKIA =)

joo uskon, että mulla on ovis ihan vaan jäänyt välistä varsinkin kun ollut tosi stressaava kuukausi = lasten tarha alkoi, mulla työpaikanvaihto...

puhikselle piti sanomani jo aiemmin, että tosi hienosti olet pystynyt ottamaan miehesi lapset omaksesi! siihen ei moni pysty. sinulla on suuri sydän <3

missäs päin kauris55 muuten asustaa? ei ilmeisesti suomessa?!

ja apilalle piti sanoa myös, että itsellä tuo telkkarin katsominen on myös niiiin minimaalista, ettei kyllä haittaisi vaikkei sitä kapistusta olisi. Mies ja lapset (vanhempi) tosin saattais sanoa vastaan jos sen kirppikselle veisin ;)

nyt tulee työkaveri kaffetauolta - MOOIIIIII
 
Tylleröinen
Hei vaan naiset!

Olen käynyt lukemassa palstaa varmaankin päivittäin, mutta en ole eestynyt kirjoittelemaan. Koko viikko on tuntunut töihin menoon valmistautumiselta/ työvuoron läpi rämpimiseltä/ töistä palautumiselta ja tosiaan tuntuu, että aikaa ei ole jäänyt mihinkään muuhun! Älytön väsymyskin painaa, mutta pakko yrittää jaksaa...

Saatiin muuten se kissanpentu! Se on nyt ollut meillä muutaman päivän. Ihan kahjo tapaus!

On tullut niin paljon tekstiä, että yritän kommentoida niihin mitä muistan! Ensinnäkin tätipahoittelut Outikille ja Juulille. Ihan hirvittävä tuo Outikin matkan koirajuttu, ihmiset voivatkin olla niin julmia. Minnulin ja Ramonan oireet kuulostavat todella jännittäviltä, en minäkään malta täällä odottaa... Ja Kolkille hyviä syntymäpäiviä! Ja hienoa, että Apila on saanut innon arkiliikunnan lisäämiseen työmatkoilla, vaikka syynä onkin nuori välteltävä komistus ;)

Tuosta ihastumisesta ja pettämisestä... Olen kyllä itsekin herkkä ihastumaan, tosin ihastukset ovat hyvin väliaikaisia ja hetkessä ohi meneviä. Mitään en pystyisi enkä haluaisi ihastuksen eteen tehdä! Pettämisestä ja anteeksiantamisesta en osaa sanoa, ei ole kokemusta, mutta voisin kuvitella, että en pystyisi asiaa unohtamaan. Se taas tarkoittaisi kohdallani sitä, että mikäli suhdetta yrittäisi vielä kuitenkin jatkaa, muistaisin asian ja muistuttaisin siitä joka välissä, ja se riivaisi varmasti ajatuksissa varmasti jatkuvasti. Pieniä ihastuksia en pidä vaarallisina, sekä minun että mieheni suhteen siis :)

"Oikealla" gynekologilla en ole varmaankaan käynyt koskaan, vaan aina ta-lääkärillä. Ja yleensä yhden-kahden vuoden välein. Mitäs muuta?

Täälläkin soitettiin neuvola-aikaa, ja sain sen vasta 10.raskausviikolle. Samalla terveydenhoitaja kertoi, että ultra tehdään viikoilla 12-14 (vasta!!!!), mutta jos halutaan osallistua vapaaehtoiseen down-seulaan, ultrataan viikolla 10-12.Tosi myöhäiseksi kyllä menee tuo tsekkaus mielestäni! Ei malttaisi odottaa. Tuo seulontatutkimus tosiaan tehtäisiin ultraamalla ja äidin verinäytteestä, mutta emme ole vielä päättäneet, haluammeko osallistua... Siinä on puolensa ja puolensa. Päätös tulee olemaan varmasti vaikea.

Tulipas omanapaista romaania :) Pitäisi varmaan käydä useammin kommentoimassa, eikä vain vakoilemassa, niin vältyttäisiin näiltä

Mukavaa viikonloppua

toivottelee Tylleröinen, joka ajattelee välillä peloissaan, että jospa sitä ei olekaan raskaana, vaan on kuvitellut kaiken, ja pitää ajatuksen voimalla tädin poissa ja piirtää testeihin plussat... Tai että kaikki ei olekaan kunnossa. Tai että sikainfluenssa iskee, ja tekee suurta vahinkoa maha-asukkiin. Tai, tai...
 
Callie ejk.
Hei ja kiitos kaikille pahojen pilvien puhaltelijoille :eek:) eiköhän se tästä, kun päästään utraamaan.

Juulille pahoittelut ikävästä työpäivästä ja tietty tädistä. :eek:(

Kolkki, saanko tulla kuokkimaan teidän juhliin? Sen verran kuulostivat herkullisilta nuo sinun leipomuksesi. :eek:)

Tylleröiselle onnittelut uudesta perheenjäsenestä! Kissat on ihania...

Tänne ei mitään uutta, joten toivottelen kaikille oikein ihanaa ja nautinnollista viikonloppua!

Ja Ramona voisi kyllä lampsia pikkuhiljaa sinne apteekin suuntaan (tai näppäränä tyttönä tilata netistä) ostamaan sen testin, jotta saadaan uusi plussatuuli käyntiin!!!

Callie
 

Yhteistyössä