Hae Anna.fi-sivustolta

Häälahja, kun listaa eikä toiveita ole?

Viestiketju osiossa 'Häähumua' , käynnistäjänä Neuvotonna olen, 27.02.2008.

1. Hmm. Vierailija

Nojaa. Itse en mene koskaan naimisiin, joten kalliita häälahjoja, ihania matkalahjakortteja tai mukavia rahasummia en tule kasoittain saamaan. Jos ostaisin kaikille naimisiin meneville kavereille ja sukulaisille kalliin lahjan, olisi se melko yksipuolista. Tuli vaan mieleen, että eikö se häälahja voisi olla joku edullisempikin...?

2. romanssi62 Vierailija

Itse ostin aikoinaan parille jolla jo kaikkea ihanat tyynynpääliset missä oli heidän nimikirjaimet upeasti kirjailtu.On mielestäni hyödyllinen lahja ! Tyynynpäällisiä ei ole koskaan liikaa ja samassa paikassa myydään myös ihania liinavaatteita muitakin vaikka kimppaan ostaisitte koko setin..osoitteesta www.fullmoon.fi** Kantsii käydä sivuilla!

3. hyviskylis2 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oma taulu Taulut

tuolta saa todella tyylikkäitä ja varmasti massasta erottuvia valokuvataulu lahjoja. Eikä ole hinnalla pilattu. Saa vielä valita tuoreen pariskunnan värimaailman sopivan taustakankaan taululle ihan itse. suosittelen!

4. Makunsa kullakin Vierailija

Huh, itse toivoisin, ettei kukaan sijoittaisi +/- sataa euroa tuollaiseen "kammotukseen". Anteeksi tuo sananvalinta, mutta menisi kyllä totaalisen hukkaan se investointi. Sisustukseen liittyviä lahjoja kannattaa mielestäni ostaa vain silloin, kun taatusti tuntee lahjansaajien maun. Joillekin samaan sarjaan saattaa kuulua myös aiemmin mainitut tyynynliinat. Itselleni ei niinkään ole väliä, että minkälaiset kuviot petivaatteissani on, mutta pelkillä tyynynliinoilla en tekisi mitään, sillä käytän aina koko settiä, eli tyynynliinat ja pussilakanat samaa sarjaa. Tässäkin aloittaja kertoi, että sisustustavaroita ei haluta.

AP on toki jo lahjansa ostanut, ja tällaisessa tapauksessa antaisin esim. samppanjapullon tms. "häviävää" tavaraa. Joillekin sopii myös raha tai lahjakortit, mutta jotkut pitävät niitä epäpersoonallisina ja sellaisina, ettei lahjan antaja ole viitsinyt miettiä lahjaansa lainkaan.

5. hyviskylis2 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oma taulu Taulut

tuolta saa todella tyylikkäitä ja varmasti massasta erottuvia valokuvataulu lahjoja. Eikä ole hinnalla pilattu. Saa vielä valita tuoreen pariskunnan värimaailman sopivan taustakankaan taululle ihan itse. suosittelen!

6. linkki väärin Vierailija

Sori, en nähnyt yhtään tyylikästä, mutta kammotuksia sitäkin enemmän. Linkki oli varmaan virheellinen.

7. Totta!! Vierailija

Selvästikin oli tullut väärä linkki! Lahjaa ehdottava väitti lisäksi, ettei ole hinnalla pilattu, mutta kyllä sen linkin takaa paljastuvien tekeleiden hinta oli järjettömän kova.

8. Sisustuslahjoista Vierailija

Lähtökohta lahjan antamisessa on kai se, että sillä halutaan ilahduttaa lahjan saajaa. Toki lahjan vastaanottamisessakin pääasia on ajatus, mutta harva haluaa näkyvälle paikalle, esim. seinälleen, ripustaa sellaista, mistä ei itse pidä. Siksi kaikenlaisten "sisustuslahjojen" kanssa kannattaa olla tarkkana.

Minä ottaisin mieluummin, ja olen saanutkin, esim. Minna Immosen tauluja tai julisteita. Juliste voi olla joko sellaisenaan tai "omannäköiseen" kehykseen valmiiksi pantuna. Immosen julisteet maksavat muutaman euron ja tauluja saa muutamalla kympillä. Omat tutut tietäisivät myös, että minkälainen kehys on juuri "minun näköinen". Hyvästä ja onnistuneesta valokuvastakin ottaisin mieluummin suurennoksen joko sellaisenaan tai valmiiksi kehystettynä kuin tuolla markkinoidun, mielestäni kalliin eikä niin hienon, taulun.

Näin siis minä, joku toinen ei varmasti voi sietää Immosen taidetta, eikä ripustaisi kehystettyjä julisteita seinälleen maksustakaan.

Mielestäni silloin, kun ei lahjansaajan makua tarkasti tiedä, kannattaa kysyä vinkkejä juhlijoilta itseltään tai heidän lähipiiriltä (ellei itse sellaiseen kuulu). Raha tai lahjakortit ovat aina turvallinen, joskin aika mielikuvitukseton, valinta.

9. Onneksi meillä oli enemmän mielikuvituksettomia sukulaisia ja ystäviä kuin niitä, jotka halusivat meidän tykkäävän siitä mistä hekin tykkäsivät. Pois kaapista ovat lähteneet aikapäiviä sitten ne saviastiahirvitykset, joita häälahjaksi saimme, pussilakanapakkaukset ovat edelleen avaamattomina yläkaapissa- viikko sitten oli 20-v hääpäivä.

Arvostimme rahalahjoja, niillä ostimme laadukkaita keittiövälineitä, joista suuri osa edelleen käytössä (Hackmanin teräskauhoja, veitsimagneetteja, tarjoiluvälineitä). Olemme aina maininneet että ne ovat häälahjojamme. Fonduesetti on lähes ainoa tavara, joka on edelleen meillä tallella.

10. Sisustuslahjoista Vierailija

Tätä juuri tarkoitinkin, että ellei tiedä tarkasti toisten makua ja sitä, mitä lahjan saaja haluaa, niin silloin on parempi antaa rahaa tai lahjakortti. Jos taas tietää/kerrotaan, että lahjan saajat toivovat sitä astiasarjaa, tietyn taulun tai määrätynlaisen veitsisarjan, niin silloin lahjan ostaminen on hyvä vaihtoehto sekin. Ellei lahjan saajat ole erikseen toivoneet rahaa/lahjakortteja/ei mitään, jos ovat, niin tätä toivetta kannattaa kunnioittaa.

11. Kokenut häävieras Vierailija

Yksi erinomainen idea on hää-aiheinen juhlaraha, ja esim. Monacohan julkaisi "hää-juhlalyönnin" 2 euron rahasta 2011 Albertin ja Charlenen häiden kunniaksi. Näitä on vieläpä 2 erilaista, toinen on perus-malli ja kustantaa selvästi alle satasen tällä hetkellä... hienompi versio tulee rasiassa ja kustantaa parin sadan euron tietämillä.

Itse olen käyttänyt tätä ideaa jo muutamissa häissä, ja eipä ole muut onneksi vielä keksineet tätä helppoa ideaa. :) Eli Googleen vaan "hää-kakkonen" ja hääparille lahja joka ei taatusti lennä roskakoriin... :) (ja arvokin nousee vuosien varrella)

12. Jaana Vierailija

Paras häälahja on lahja Kristallikaupasta. Löysitte sieltä paljon vaihtoehtoja
    UNIIKKI KAUNIIT KRISTALLILASIT, KRISTALLIMALJAKOT, KRISTALLIASTIAT, KRISTALLITUOTEET, KRISTALLI shampanjalasit hääparille, kristalli viinilasit, punaviinilasit, valkoviinilasit, kristlalikulho, kristallimaljakko, swarovski kristalleilla koristellut kristalli viinilasit, maljakko, viskialsit, jomalasit, konjakkilasit, kristallirasia, kristallikoristeet ja muut. Kummilahja, Häälahja, Lahjavinkkejä miehelle, naiselle, lahjaidea 60-vuotiaalle, 50-vuotiaale, 40-vuotiaale. Kristallikauppa on Suomen suurin lahja verkkokauppa ja kristallikauppa.

13. Voi ei! Vierailija

^
    Älkää hyvät vieraat meille mitään ylläolevan kaltaista krääsää ainakaan ostako! Lahjakortti, jolla pääsemme itse valitsemaan mieleisiämme astioita ja laseja on hyvä. Tai jos se ei ajatuksena miellytä, niin mieluummin tulkaa sitten ihan ilman lahjaa lämpimän onnitteluhalauksen kera kuin krääsäkaupan kautta!

14. Jaana Vierailija

Kristallikauppa.com kiveretaa Hääparin, Sankarin kuva Kristallli Kukkamaljakkoon. Tai osta koko setti: Kristalli Kukkamaljakko ja 2 lasia Swarovski Kristalleilla Koristellut (Shampanjalasit hääparille, Kuohuviinilasit ). Todella Kiva Lahja!

15. Bestman Vierailija

Omakirja.fi myy häälahjakirjoja, jotka ovat aina persoonallisia, koska sisällön voit päättää itse. Omakirjat ovat Suomessa valmistettuja.

Kuvaus yrityksen sivuilta: "Tee nyt yksilöllinen ja kaunis kirja lahjaksi hääparille! Olemme keränneet sinulle valmiiksi runoja ja mietelauseita, joista voit valita sopivimmat. Voit myös kirjoittaa tilalle omia mietteistäsi ja lisätä kirjaan valokuviasi. Kokeile heti, kirjan teko on nopeaa ja helppoa! Pääset kokeilemaan kirjan tekoa alla olevasta linkistä tai klikkaamalla kuvaa."

Omakirja :: Hääkirja

16. Hoitsu Vierailija

Tämähän on ilmiselvä mainos. Taitaa Jaana olla kauppias tai hänen kaverinsa.

17. joojoooo Vierailija

Lemmenlukko nimikaiverruksella

Jaa tämä sivu