Hae Anna.fi-sivustolta

hääpukuliikkeet pääkaupunkiseudulla

Viestiketju osiossa 'Häähumua' , käynnistäjänä Talvimorsian, 03.10.2007.

1. Bridal Housesta minäkin erehdyin pukuni ostamaan ja sitä virhettä en olisi tehnyt jos olisin tähän kyseiseen myymäläpäällikköön törmännyt jo ostopäätöstä tehdessäni. Häneen valitettavasti jouduin useaankin otteeseen "törmäämään" sitten kun pukuni paikalle tuli ja se ei ollutkaan sitä mitä sen piti olla. Puku saatiin hyväksi itkun ja hammasten kiristysten kanssa mutta tämä hyökkäävä myymäläpäällikkö piti vain ja ainoastaan minun syynäni sitä, että tehtaalta ei tullutkaan sitä mitä tilattiin. Tällä naisella ei ole pienintäkään psykologista silmää siihen miten asiakkaita kohdellaan. Jos vain olisin voinut kaupan perua, olisin sen tehnyt. Ihan vain sen hirveän naisen takia. Huonoja kokemuksia on siis minullakin liikkeestä. En suosittele.

2. Morsian 08 Vierailija

Itse löysin täältä aivan ihanan morsiuspuvun! On paljon valinnanvaraa ja ihan mielettömän hyvä palvelu! Suosittelen :)

Vip-Juhlapuvut
    Arkadiankatu 21
    00100 HELSINKI

3. kesämorsian Vierailija

Sain aivan kamalaa palvelu Juhla-asussa Helsingissä. Liike sijaitsee Kasarmitorilla. Liikeessä on hyvä valikoima hääpukuja ja sain erinomaista palvelua siihen asti, kun olin sovittanut pukuja ja maksanut sen. Puku jäi liikkeseen odottelemaan korjaus ja h-hetkeä. Maksoin puvun säilytyksen. Tämän jälkeen palvelutaso muuttui aivan radikaalisti. Tunsin olevani jokin toisen luokan kansalainen, kun tulin korjauttamaan pukua. Minulle ei edes annettu pukukoppia, kun halusin sovittaa pukua, vaikka toinen pukukoppi oli vapaa. Sain pienen sermin, jonka takana puin ystäväni avustuksella puvun päälle. Heille ei merkkaa mitään se, että olet varannut ajan. Kaksi kertaa menin liikkeeseen varattuani ajan ja minulle sanotiin, että voitko tulla jokin toinen kerta, koska meillä ei ole nyt aikaa. Noh... löysin liikkeestä aivan ihanan puvun ja hain sen pois sieltä omaan säilytykseen. Olin niin pöyristynyt saamastani palvelusta, että en edes tajunntu pyyttää hyvitystä, siitä, että maksoin säilytyksesta vaikka en halunnutkaan pitää pukua siellä. Kestin palvelun ihanan puvun lumoissa. Jälkikäteen olen ajatellut, että siihen liikkeeseen en enää halua mennä.

4. Pettynyt! Vierailija

Vaikka tämä on vain minun mielipide, niin älkää menkö Meslewiin, sen verran mitä näin, niin puvut oli todella tavallisia ja jos ajatellaan hintoja ja sitä mitä sillä haluaisi hääpäiväksi saada, niin sanoisin, että kauheita pukuja! Mutta syy tähän kaikkeen on lähinnä palvelun laatu, vaikka liike on vanha, niin kyllä se vielä kostautuu takaisin. Helsingissä on paljonkin hääpukuliikkeitä, ja muissa paikoissa kiertänäänä voin sanoa, ettei kannata mennä Meslewiin ainakaan ihan ensimmäisenä!!

5. pettynyt2 Vierailija

Toi on niin totta!!! Älkää menkö tonne. Jos ihminen elää siinä uskossa, että paska palvelu kannattaa, niin uskokoon niin! Pilkka osuu omaan nilkkaan!

6. Osa-aikaduunari Vierailija

Aika monella tuntuu olevan morsiuspukumyymälöistä, joiden kuitenkin tulisi olla hyvin palvelevia erikoisliikkeitä. Yksilöllistä ja hyvin istuvaa pukua etsivälle suosittelisin kääntymistä ammattitaitoisen ompelijan tai vaatturin puoleen jo hyvissä ajoin ennen hääjuhlaa. Hinta ei välttämättä olisi sen kalliimpi kuin valmispuvun hinta pääkaupunkiseudun liikkeissä, ja saisitte juuri sitä mitä olette tilanneet. Samalla tukisitte kotimaista käsityötä.

7. Osa-aikaduunari Vierailija

Anteeksi kirjoitusvirhe. Alussa piti siis sanomani, että aika monella tuntuu olevan huonoja kokemuksia morsiuspukumyymälöistä.

8. Meslewin uuvuttama Vierailija

Haimme juuri äsken tyttäreni vanhojenpäiväpuvun Meslewistä. Tässä prosessissa mikään ei mennyt putkeen. En edes jaksa kerrata kaikkia käsittämättömiä vaiheita, mutta lopputuloksena on 10 cm liian kapea puku, joka ei siis mene kiinni. Hintaa polyesterviritykselllä oli 435 euroa! Meslewin "asiantunteva" myyyjä ilmoitti sovitusvaiheessa määrätietoisesti, että sopiva koko on 2 (tyttäreni kokeili kokoa 4, joka oli himppusen liiian iso). Nyt kotona liian nafti puku, itkevä tytär ja äidillä paha, suorastaan v-tttuuntunut mieli.

9. Herttilei! Vierailija

No ettekö sovittaneet pukua enää ennen maksua? Vai tuliko postissa? Laittakaa ihmeessä puku takaisin, eihän kukaan voi juhlia vetoketju avonaisena!

10. Meslewin uuvuttama Vierailija

Liikkeessä oli tyttäreni toivomasta mallista nk. sovituspuku, joka oli hieman liian suuri. "Asiantunteva myyjä" eli liikkeen omistaja mittaili ja katseli siinä aikansa ja ilmoitti "sopivan koon". En ole aiemmin juhlapukuostoksilla ollut, joten luotin tietysti palvelun asiantuntevuuteen. No, ei olisi pitänyt.
    Tyttäreni soitti liikkeeseen tänään, ja myyjä ilmoitti,"etteivät puvut ole ikinä juuri sopivan kokoisia". Haloo! Kun ostan kalliin juhlapuvun, odotan, että se mahtuu päälle. Myyjän sekopäisestä käytöksestä johtuen tästä tulee todennäköisesti pitkä prosessi: asia joudutaan viemään kuluttajariitalautakuntaan ja sieltä oikeuteen. Ja me joudumme pukuostoksille tässä tilanteessa, jossa aikaa juhlaan on kuukausi. Voit uskoa, että ottaa päähän.

11. thou Vierailija

En kyllä jaksa ottaa tosissani valitusta ihmiseltä, joka ostaa yli 400 euron vaatteen sovittamatta.

12. Näin se menee Vierailija

En tiedä, oletko perillä siitä, miten iltapuvun osto ainakin useimmissa helsinkiläisissä liikkeissä sujuu. Liikkeessä on esillä malleista sovituspuku, jota löytyy useimmiten vain yksi koko. Liikkeessä ei siis ole samasta puvusta kokoa 34, 36, 38 jne., joita voi sovitella ja etsiä omaa kokoa. Tässä prosessissa myyjän asiantuntemus mitataan siinä, että hän ottaa kokomitat ja tilaa sillä perusteella oikean kokoisen puvun. Näin ostaja pääsee sovittamaan oikeaa kokoa ja mallia vasta sitten kun hänen pukunsa on tilattu ja saapunut. Monimutkaista, eikö totta? Useimmiten eli lähes aina myyjä on harjaantunut tässä hommasssa niin, että tilatusta puvusta tulee todellakin oikea koko eikä liian iso tai pieni.

13. Herttilei! Vierailija

No eikö tyttäresi ymmärtänyt enää sovittaa pukua sen tultua liikkeeseen? Ei kukaan maailmassa olisi voinut teitä pakottaa epäsopivaa pukua ostamaan!

14. oma kokemus Vierailija

Et taida nyt tajuta, että tytön sovitettua kokoa 4 myyjä ajatteli koon 2 olevan hyvä. Koska korjausompelu (mahdollinen pienennys, lyhennys yms) ei tapahtunut liikkeessä, ei sovitus ollut pakollinen, sillä puvun olisi olettanut olevan edes lähes oikeaa kokoa, enintään pientä korjausta vailla! Ammattilaisten pitäisi osata katsoa mikä puku on sopiva eikä 10 cm liian pieni. 100 euron pukua siis oli sovitettu ja myyjä päättänyt oikean koon. Enpä ole ennen kuullut puvusta, jonka myyjä tietoisesti valitsee aivan liian pieneksi.

Itse tanssin vanhat tänä vuonna, kaikilla muilla kavereilla ja minulla onnistunut oikeiden kokoisten pukujen saanti muista liikkeistä. Meslewistä sain huonointa palvelua ikinä, niinkuin muutkin ystäväni. Onneksi päädyin lopulta toiseen liikkeeseen. Toivottavasti saatte oikean kokoisen puvun myös omiin vanhoihin!

15. Herttilei! Vierailija

Kyllä minä tajuan, että myyjä on tulkinnut koon väärin, mutta itselleni ei kuuna päivänä tulisi mieleeni maksaa tärkeän tilaisuuden pukua ja kävellä ulos liikkeestä varmistumatta siitä, että kaikki on kohdallaan. Eli kyllä voi itseäänkin syyttää, jos on kalliin puvun ilman loppusovitusta ostanut.

16. Asiakas kadulta Vierailija

Mikä tästä omistajasta niin hullun tekee?

Lasted edited by : 13.02.2012
  17. Meslewin perustaja on uskovainen, siksi [nimi moderoitu] ja muut sieltä hankkivat juhlapuvut. Itse olen siellä ollut uskonystävien seurana hääpukuja sovittamassa. Itsekin olen uskossa ja tulen sieltä hankkimaan puvun. Myös Pohjanmaalla on uskovia pukumyyjiä. Jos on näkemystä js temperamenttia, niin se katsotaan heti pahaksi. Kaikki tuntemani uskovat ovat saaneet siellä erinomaista palvelua ja upean kokonaisuuden. Tuskin siellä ei-uskovia huonommin kuitenkaan palvellaan. Menkää kysymään 10 eri hääpukuliikkeeen omistajalta, millaisia outoja asiakkaita on nykyisin. Ei mitään häpyä, rasvaisin käsin repivät sieltä rekeistä puvut ja itse sovittelevat. Uskovaisia on pilkattu ja paneteltu kautta aikojen. Siunausta ja menestystä Meslewin omistajalle, älä pahoita mieltäsi kateellisten pahoista puheista!

18. koodi? Vierailija

Mistä omistaja tietää, kuka asiakkaista on uskovainen ja kuka ei? Vai onko teillä uskovaisilla ehkä joku salainen koodi? Itse joudun työni vuoksi ostamaan silloin tällöin iltapukuja, mutta ko. myyjän epäystävällinen asenteen vuoksi ostopaikka ei ole Meslewi.

19. morsian2010 Vierailija

Onko jollain vastaava kokemus Morsmaikku-liikkeesta fredalta? Menin tiedustelemaan innoissani

20. morsian2011 Vierailija

Onko jollain ikäviä kokemuksia Morsmaikku liikkeestä? Kuulisin mielelläni muitakin mielipiteitä..
    Itse sain liikkeestä ja palvelusta hieman oudon kokemuksen...luulen että että vien hääpuvun ja 6 morsiusneidon pukutilauksen toisaalle, ihan oman mielenrauhan säilyttämiseksi...

21. Asiakas kadulta Vierailija

Kunhan kysyin, koska yhden liikkeenharjoittajan moittiminen tuntui niin oudolta. En ole missään vaiheessa pilkannut / pilkkaamassa uskovia ihmisiä.

22. In God we trust... Vierailija

Mitä se pukumyyjän uskovaisuus mihinkään kuuluu? Itse haluan asioida liikkeessä, jossa hommat hoidetaan ammattitaitoisesti ja tinkimättömän rehellisesti, jossa liikkeen tekemät virheet hyvitetään asiakkaan eduksi ja myyjillä on hyvät käytöstavat, vaikkeivät he aina olisikaan ylitsevuotavan ystävällisiä. Kun tämä uskovaisuuskortti vedetään esiin, on usein tiedossa säätöä ja vilpillisyyttä: yritetään hyötyä ihmisistä ja esim. teettää heillä palkatonta työtä. Kokemusta on.

23. kokenut vastaavaa Vierailija

Kannattaa kyllä uskoa. Liikkeessä pääsee sovittamaan vain "kokeilupukua" joka on jotain kokoa. Todennäköisesti vähän iso. Sen perusteella paljonko joutuu sovittaessa pienentämään "asiantunteva" myyjä päättää oikean koon tilattavasta puvusta. Puvusta on tilauksen yhdeydessä maksettava muistaakseni vähintään reilu puolet, meidänkin tapauksessamme maksoimme kokonaan. Meidän puku oli melkein 600€ eikä ole vieläkään saapunut, eli voimme vain toivoa, että meillä vanhojentanssipuku on sopiva, sillä korjauksiin ei ole enään aikaa sitten kun puvun vihdoin saamme.
    Puku siis luvattiin saapuvaksi jo joulukuussa!

24. Bree Vierailija

600 vanhojentanssipuvusta ja noilla myyntiehdoilla? Salli mun nauraa.
    Onhan tytölle jo ostettu pappa betalar auto ja kaksio Helsingin keskustasta?

25. Hohho Vierailija

Kaikkeen ei ole pakko suostua markkinoilla. Esimerkiksi loppusummaa ei kannata maksaa mistään tuotteesta, ennen kuin tuote on toimitettu sopimuksen mukaisena (esim vaate korjattuna oikein).

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri