Hae Anna.fi-sivustolta

hääpukuliikkeet pääkaupunkiseudulla

Viestiketju osiossa 'Häähumua' , käynnistäjänä Talvimorsian, 03.10.2007.

1. Hoitsu_82 Vierailija

Meslewi:
    tarjottiin kahvia, pähkinöitä ja makeisia odottelijoille. Sen sijaan on hyvä tietää, että kerralla sovitaan aika 3 puvun sovitukseen. Lisäaikoja saa sopia niin paljon kuin haluaa. Hauska myyjä, huumoria sekä kodikas ja fiilis. Kiireen tuntua, koska oli ns. minuuttiaikataulu. Myyjä tajuaa hetkessä, mitä etsit (vie kuvia, hän pitää siitä) ja mikä sinulle sopii. Selvästi suosittu liike, koska puhelin pirisi, porukkaa odotteli jo vuoroaan. Kauniit puvut!
    Kaunis Morsian:
    hieman snobbaileva vaikutelma. Myyjät erittäin asiantuntevia. Negatiivista on se, että pienessä tilassa liikaa ihmisiä. (Meslewissä sai sovittaa ainoana sen 30 min. ajan ja sai kaiken huomion). Kauniissa Morsiamessa sekä ajan varanneita että ilman aikaa tulevia sekä kadulta pölähtäviä juhlapukujen ostajia.
    Juhla-asu:
    Herttaiset myyjät, mutta voisivat olla hieman napakampia, niin rasittavia muita sovittajia liikkeessä oli. Aivan törkeä yhdenkin morsiamen äiti, joka luuli olevansa maailman napa ja vaivasi meidänkin myyjää, jolle olimme varanneet ajan. Lisäksi ei juuri saanut palvelua, vaan piti itse etsiä tangoilta mieluisat. En ainakaan osaa itse sanoa, mikä tangoilta sopiil. Sovitin liian montaa, puvut menivät jo päässä sekaisin eikä jaksanut enää keskittyä.

2. ei oo uskonkysymys Vierailija

Miten voit tehdä myyjän huonosta käytöksestä ja tylyydestä uskonkysymyksen? Ja jos on saanut huonoa palvelua niin on heti kateellinen?
    Miksi itse uskovana nimittelet ihmisiä kateellisiksi ja pahan puhujiksi. Tietääkseni totuus ei pala tulessakaan. ja jos jonkun kaupan palvelu on totaalinen pettymys kai siitä saa varoittaa muita?

3. Vaniljah Vierailija

Haluan varoittaa muita morsiammi ko. liikkestä. Itse kävin syyskuussa katselemassa sopivaa hääpukua. Ensimmäisen kerran liikkeeseen mennessä tiesin jo mitä pukua hain (olin jo heidän kotisivuiltaan tutkinut), kysyin olisiko kansiota josta voisin katsoa kuvia ja myöhemmin tulla sovittamaan kun olisin saanut varattua ajan. Mutta myyjä/omistaja ilmoitti ettei heillä ollut minulle mitään ja melkeinpä heitti minut ulos. Pari päivää myöhemmin meni liikkeeseen tulevan mieheni kanssa, sillä tiesin minkä puvun halusin ja valitettavasti ko. pukua löytyi vain sieltä. Liikkeen myyjä/omistaja alkoi puhua minulle huonolla englannilla (olen siis adoptoitu Aasiasta yli 20 vuotta sitten) ja sen jälkeen säälien jutella miehelleni kuinka hankalaa on kun minä en osannut suomea ja minun kanssani on hankala kommunikoida. Alku järkytyksestä toivuttuani ilmoitin löytäneeni heidän sivuiltaa kaksi pukua joita haluaisin sovittaa, kerroin myös pukujen mallit. Siinä vaiheessa myyjä/omistaja ilmoitti ettei muista mikä malli on mikäkin vaan komensi minut läppärillensä etsimään että mitkä ne puvut olivat, jotta hän näkisi kuvat niistä ja ehkä tunnistaisi ne. Toinen (kalliimpi) löytyi ja sitä hän alkoi kehumaan, kyselin sitten sen toisen (edullisemman) perään, mutta sitä hän ei kuulemma muistanut.
    Omistaja auttoi sovituksessa sen verran, että veti vetoketjun hieman puolen selkän yli kiinni. Enempää hän ei suostunut vetämään, sitten kun puku on ostettu ja ompelija korjaa sen minulle oikean kokoiseksi niin silloin se vetoketju vedetään kiinni. No puku oli vain tyrmäävän kaunis ja päätimme ostaa sen koska myyjä/omistaja mainosti kuinka heillä on hyvä ompelija joka tekee tarvittavat muutokset (eikä maininnut korjausten hintaa missään vaiheessa). Hän myös lupasi hunnu,tiaran ja kengät samaan pakettiin. Myöhemmin kävi ilmi että korjaukset maksavat melko paljon, puvun väriin sopivaa huntua ei ollut (ivory) ja kenkiä ei ollut oikean kokoisia (hän käski minun ostaa ballerinat hääpuvun kanssa)... Btw, se kahvikone siellä penkin luona ei ole puhdistusta nähnyt vähään aikaan. Suosittelen lämpimästi Vip juhlapuvut liikettä (ostin sieltä aikanaan wanhojenpuvun), harmi etten muistanut sinne mennä hääpuku asiassa ennen kuin nyt.

4. meslew boikottiin Vierailija

Yhdyn moneen edelliseen kirjoittajaan: se Meslewin omistaja on todella outo ja ennenkaikkea hyvin töykeä nainen. En jaksa kirjoittaa omaa kokemustani mutta nämä edellä olevat kirjoitukset ovat kyllä hyvin tutun kuuloisia...

5. hmmmm (ei kirj.) Vierailija

Jos puku on 10 cm liian pieni, on "ammattitaitoinen" myyjä erehtynyt ihmisen koossa ainakin kaksi kokonumeroa. Tuo on aika uskomatonta liikkeeltä, joka tekee vaatteen tilaajan mittojen mukaan.

6. Anna Vierailija

Lavemissa on hyvä palvelu ja kivat, tavalliset myyjät. Suosittelen! Paljon pukuja noin 700 e

7. Mekoton morsian Vierailija

Kaartintorin ympäristössö niitä on useampiakin, eivätkä hullumpia..... "Hääpukuliike ja Pukuvuokraamo Fleur d´Orange" Eteläisen Makasiinikadun ja Fabianinkadun kulmassa. - Sisäänkäynti Makasiinikadun puolella.- Miellytti kovasti - Mallit kivat ja palvelu tosi hyvää. - Sinne menen uudestaan kaupoille asti. - jos kotisivu kiinnostaa , osoite on Hääpukuliike Fleur d´Orange

8. -tii Vierailija

Sain tänään todella huonoa palvelua Meslewistä, taisi olla itse omistaja minua "palvelemassa." Haluaisin myös varoittaa muita ihmisiä tästä liikkeestä, itse pahoitin mieleni todella syvästi. Myyjä oli erittäin koppava ja epämiellyttävä, ja loppujen lopuksi hän haukkui minua! Minä puhuin koko ajan asiallisesti ja ystävällisesti, mutta lopuksi en voinut muuta kuin sanoa "kiitos ja näkemiin" ja kävellä ulos itkemään. Ja en näköjään ole ainoa, joka on saanut samanlaista kohtelua.

9. Asiakas kadulta Vierailija

Meneekö Meslewillä niin huonosti, että on JO varaa olla töykeä asiakkaille? Asiakkailtahan se yrittäjän leipä tulee, se kannattaisi muistaa. Asiakas ei ole syyllinen omistajan/myyjän huonoon päivään. Jos kiukuttaa, voi pyytää jotain muuta henkilökuntaan kuuluvaa palvelemaan. Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas.

10. Tilasin pukuni BRIDAL HOUSE- nimisestä liikkeestä, Helsingin MAriankadulta, elokuussa. Puvun toimitusajaksi sanottiin 2-3kk. Pukua ei vieläkään ole kaupassa, häihin aikaa 2,5 viikkoa. EN SUOSITTELE!! Olen ottanut yhteyttä kuluttaja-asiamieheen liikkeen toiminnasta (toivon, että mahdolliseti muut huonoa palvelua/virheellisiä tuotteita saaneet asiakkaat toimivat samoin).

11. US Bride Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei!
    Voit lisätä mielipidelistaasi kaksi todella pettynyttä morsmaikun asiakasta.

Oma tarina on seuraavanlainen. Kävin sovittamassa pukuja ja löysin kauniin puvun, minulle sanottiin puvun olevan 50% alennuksessa. Myyjä kirjoitti puvun tiedot ja hinnan lapulle ja sanoi, että koska puku on alennuspuku ei sitä voi varata vaan se täytyy ostaa. En kuitenkaa osanut pukua heti koska Morsmaikku oli ensimmäinen liike jossa olin oukuja katsellut. 7 päivää myöhemmin soitin liikkeeseen jossa puku oli yhä tallella ja halusin ostaa sen. Myyjä ilmoitti tosi töykeästi, että puku onkin normaalihintainen jos kiinnostaa. Vastasin, että minulle kirjallisesti annetun (morsmaikun paperille kirjoitetun) tarjouksen tulisi olla voimassa, jossa puku on kuvailtu/koodi annettu sekä hinta kirjoitettu. Tarkistin asian myös Suomen Kuluttajaneuvojalta, joka totesi, että kyseinen 'lappu' on täysin validi.

Töykeä myyjä huusi puhelimessa, että he saavat myydä mitä he haluat, kenelle haluavat ja millä hinnalla tahansa. ja tuollaisilla lapuilla ei ole mitään virkaa...

Ja pääsuunnittelija huusi taka-alalta, että tuolle asiakkaalle EI myydä tuota pukua...

Eli toisin sanoen Morsmaikku jätti ISON inhottavan pilven muuten niin onnellisen ja iloisen päivän suunnitteluun....

Serkulleni jäi myös erittäin kielteisiä fiiliksiä Morsmaikusta.

12. Mirjami61 Vierailija

Olen nyt syksyllä asioinut Meslewissä tyttäreni vanhojentanssipukujen tiimoilta liian monta kertaa. Joka kerta myyjä/omistaja saa karvani pystyyn ja tekisi mieli kiljua. Hän on aivan mahdoton suustaan, haukkuu suorastaan asiakkaan ja kehuu vain itseään. Kun asiakas sopii ajan puvun sovitukselle, sitä kuvittelee, että saisi rauhassa sovittaa pukuja, varsinkin kun sieltä tuntui heti löytyvän pukuja ja valinta oli melkein selvä, mutta myyjä vain ilmoitti että nyt loppui aika ja melkein heitti meidät ulos.
    Myöskään mistään kustannuksista ei puhuttu. Kehotettiin menemään ompelijalle lyhennyttämään puku ja mehän tietysti oletimme, että se kuuluu kalliin puvun hintaan. Kattia kanssa. Kaikki maksaa ekstraa. Puku on erittäin kaunis ja tyttäreni onnellinen mutta yhdessä olemme ihmetelleet miten myyjällä on kanttia tuollaiseen käytökseen.
    Liikkeen kierrän kaukaa jatkossa. Huono palvelu, ei aikaa. Erittäin ylimielinen, ei kuuntele mutta kehuu kyllä itseään. Jos olisin tajunnut googlata liikkeestä olisin varmasti kiertänyt sen kaukaan. Harvoin Suomessa näin huonoa palvelua saa. Kiertäkää kaukaa! Eikä myyjä edes ymmärrä kun hänelle puhuu. Äänestäkää jaloillanne.

13. Janna Vierailija

Aitoja vintage hääpukuja on myös Pony ridessa (pursimiehenkatu 17, hki)

14. bride 2010 Vierailija

Täälläkin yksi Meslewin uhri.....

Huomaan muuten että Meslewin omistaja on käynyt itse täällä kirjoittelemassa ja kehumassa liikettään...oh my god.

Rvaon niin väärällä alalla kun vaan voi olla. Jos vihaa noin paljon tulevia morsiamia niin miksi ihmeessä vaivautuu pitämään hääputiikkia pystyssä ?
    Olen vieraillut esimerkiksi Stilissimassa, Niinattaressa ja Stockmannilla ja kaikissa näissä saanut ystävällistä palvelua.

Erehdyin viime vuonna ostamaan puvun ko.liikkeestä. Huomasin ostokseni jälkeen että puku oli likainen ja käytetty. Myös puvun korjausomelu piti sisältyä hintaan mutta kun soitin liikkeeseen niin eipä sisältynytkään!
    ( olisi pitänyt pyytää ostohetkellä todellakin mustaa valkoisella luvatuista asioista )
    Teetin korjaukset sitten ammattitaitoisella ompelijalla jolla oli myös mielipide siitä, miten huonosti puku oli valmistettu ja ommeltu....

Myyjä on epäystävällinen, tökerö, itsekäs ja ahne.

Hänellä on tehdas Kiinassa josta tuo puoli-ilmaisia huonosti valmistettuja pukuja joihin lisää huikean hintalapun. Tästä minulla olisi ihan inside-tietoakin mutta jätetään likaisimmat tarinat sikseen tällä kertaa.

Hän kehuu kuinka häneltä ostetaan linnanjuhliin vuosittain kymmeniä pukuja. Ok, nämä taitavatkin olla hänen ainoa tulonlähde koska muuten morsiamet/ylioppilaat yms karttavat paikkaa kuin ruttoa.

Miten menestynyt paikka voisikaan olla jos sieltä saisi ystävällistä palvelua ?
    En etsi nuoleskelevaa ja joo joo myyjää vaan ihan peruskohteliasta ja sosiaalisia taitoja omaavaa. Ei asiakkaalle haukuta muita asikkaita, ei haukuta vartalotyyppejä yms.

Lasted edited by : 13.02.2012
  15. joo Vierailija

Hieman vastaavanlaisia kokemuksia. Katalogista katsoimme puvun, joka oli tarkoituksena tehtaalta tilata. Minusta otettiin myöskin mitat. Tilaus meni jotenkin pieleen(sitä ei edes alkuun kerrottu, mutta loppupelissä myönnettiin sen menneen reisille). Olin kuvitellut hakevani tehdasvalmiin puvun, jonka olin katalogista valinnut. Tilaus oli maksettu etukäteen. Loppupelissä ilmeisemmin sain kopion kyseisestä tuotteesta. Puku ei ihan istunut vaan vaati muutostöitä. Vaadin saada muutöstyöt hyvitykseksi ilmaiseksi ja sainkin.

16. Talvimorsian Vierailija

Kävin elokuussa kaasoni kanssa monissa Helsingin hääpukuliikkeissä. Ehdottomasti parhaan palvelun sain Kasarmitorilla sijäitsevasta Morisiuspukuliike Fleur d'Orangesta. Aasialaistaustainen myyja (omistaja?) osaasi heti löyttää juuri minulle sopivan puvun. Kun kerroin lisää toivomuksistani antoi hän paljon höydillisijä vinkkejä erityisesti hääpukeutumista ja vartaloani koskien. En kuitenkaan uskaltanut ostaa pukua heti koska se oli ensimäinen liikkeeni ja halusin nähdä useampia vaihtoehtoja. Viikon kiertelyn jälkeen palasin Fleur d'Orangeen ja ostin tämän ensimäisenä näkemäni puvun ja olen todella tyytyväinen. - Suositelen lämpimästi liikettä muillekin!

17. bimbo Vierailija

Meslewin puvuissa on AINA ne sivusaumanvarat ,haloo sinulle käki mamma ,missä olit käsityötunneillasi?Lapsi parkasi ei todellakaan saanut äidistä lohduttajaa vaan toisen lapsen vierelleen!?

18. anja Vierailija

Meslewin ja 99% kaikki puvut tehdään Kiinassa niin Enzoani,Enzoani Blue kuin Pronovias kaikilla samalla saarella Hong Kongissa tehtaat että kyllä Meslewi todellakin sanoo että ne tehdään siellä mutta eri merkeillä on ERI MAALAISIA OMISTAJIA!
    NÄMÄ MORSIAMET VAAN VÄÄRIN KUULEVIA JA MUISTAVIA,MOLLAAVIA SÖPÖLÄISIÄ NUORIA PARIKYMPPISIÄ ...HOH HOIJAA NIMETTÖMIÄ IHMIS TARINOITA....JA AVIOON PITÄIS PÄÄSTÄ HELLAN TUUTELI...

19. anja Vierailija

MESLEWISSÄ KORJAUKSET MAKSAVAT KUTEN MUISSAKIN KAIKISSA LIIKKEISSÄ HELSINGISSÄ,HALOO!
    ON ERI ASIA JOS HALUAISI ETTÄ KAIKKI KUULUU HINTAAN,HUH,HUH!
    MESLEWIN PUVUT OVAT SITTEN VALMISTUS TAVALTAAN NIIN HYVIÄ,ETTÄ VOIT PITÄÄ NIITÄ VAIKKA NURJA PUOLI PÄÄLLE PÄIN!
    Joillekkin mikään ei ole riittävä?Kiukkuinen raivooja ilman nimee ,ihana ihminen varmaan olet?
    Jotkut menevät Meslewiin siksi että siellä saa asiantutevaa tietoa ,ajassa ei mielistelyä!
    Etkö kestä totuutta?
    Linnan juhliin ostetaan pukuja ja nimet kertoo jokainen joka saa luvan kertoa!
    Ei kai kukaan kerro jos on kielletty ja näin menetä asiakasta seuraavana vuonna?Helou???
    Miettikää nyt vähän mitä tää nimettömänä kirjoittelu on???

Lasted edited by : 13.02.2012
  20. sipii Vierailija

Äiti on aina oikeassa?

21. vaativa asiakas Vierailija

Entäs sinä itse? Olet kolmeen viestiin tässä vastaillut samalla onnettomalla tyylillä keppikirjaimilla huutaen, lyöden välilyöntiä _ennen_ pilkkua, horjuvalla kieliopilla ja yhdys sana vaja vaisesti. Haloo haloo ja terveisiä kuulonhuoltoliitosta.

22. lissu Vierailija

23. sususu Vierailija

KAIKKIEN LIIKKEIDEN PUVUT ON TEHTY KIINASSA,HATTAAKO SE?

24. sususu Vierailija

TINGIN PUKUJA MYYVÄN HENKILÖN MYYNTI TAIDOISTA ,KUN ASIA MUUTEN TUNNETAAN HYVIN.

25. Todella Pettynyt Vierailija

En todella suosittele ko. kauppaa. Tilasin itselleni puvun sieltä ja mikään, ei sitten mikään mennyt niin kuin piti.
    Soitin liikkeeseen ja kyselin viininpunaisella kirjailulla olevaa pukua, vastattiin että heiltä löytyy. Menin ja sovitin ja AH, löysin itselleni täydellisen hääpuvun. Koko vaan oli väärä, mutta ei ongelmaa, sellainen tilataan ja hyvin ehtii kun on 3kk aikaa. Sain vielä muistilapun itselleni, jossa oli puvun koodi ja väri ivory/wine. Soitin seuraavana päivänä ja tilasin sen sitten. Nyt myyjä sanoi, että sellainen puku löytyikin heiltä oikean kokoisena ja olin tosi tyytyväinen, ei menisi ainakaan yhtään aikaa hukkaa. Sovimme sitten sovitus päivän muutoksille ja muutokset tehtiin. Tähän asti siis kaikki hyvin... no,mutta..

Mietin tässä yhtenä päivänä, että mikähän päivä se oli kun puvun sai hakea ja etsin tilaus lapun käteeni.. A P U A!! Tilauksessa lukee värinä ivo/aniliini. Minä soittamaan suoraan omistajalle ja tarkistamaan asiaa, että olen tilannut siis ivory/wine värisen puvun, voisitko tarkistaa että puku on oikea. Omistaja naureskellen vastasi,että kyllä se on oikein, hän on vaan itse kirjoittanut värin väärin, kyllä se varmasti on se puku jota sovitit ja josta katsottiin korjaukset. Pyysin kuitenkin vielä tarkistamaan asian. Myyjä soitti takaisin ja sanoi että kyllä se on se puku jota sovitit (kysyinkö mä sitä??). Sanoi vielä puvun olevan valmis. Varasin seuraavalle päivälle ajan...

Puvun kuviointi on nyt sitten vaalea aniliini :( En tyhmä tajunnut sovituksessa kiinnittää enään väriin huomiota, katsoin vain lyhennystä ja sovitettiin halterneciä, jonka myös siihen halusin. Sovitettiin toisen samanlaisen puvun olkaimilla sitä, jossa oli kirjailut ja olin siihen tosi tyytyväinen, ei tarvitsisi miettiä korua ollenkaan.. Mitä siis sain loppujen lopuksi... VÄÄRÄN VÄRISEN PUVUN VALKOISELLA HALTERNECILLA.
    Lisäksi laskun loppu summa muuttui maksuvaiheessa 25€.. tilauksessa lukee 571.50 ja multa veloitettiin 596.50. Mistäkö johtuu...no puku laitettiin pussiin ja se pussi makso sen 25€..ei edes kysytty tarvitsenko koko pussia. Eihän sitä sieltä ilmankaan pois voinut kantaa, mutta olisin ottanu pussin mukaan jos olisin tiennyt.

Kuluttaja asiamies sanoi, että oma vika kun et tarkistanut väriä..jep jep, totta tuokin, mutta en olisi voinut kuvitellakaan että tollasessa paikassa kusetetaan.. siitä olis tarkotus tulla kuitenkin eämäni paras päivä!!! Jos sovitan viininpunaista, miksi päälleni laitetaan aniliini????????????

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri