Hae Anna.fi-sivustolta

hääpuvun hinta?

Viestiketju osiossa 'Häähumua' , käynnistäjänä hmmh.., 03.09.2008.

1. bride09 Vierailija

Itse olen todennut että kaikista sovittamistani puvuista pronoviasin puvut ovat laadukkaimpia. tällä hetkellä eniten mielessä on pitsinen yksinkertainen puku ja hintaa sille tulee n.1700e ilman korjauksia tai huntua. Muissa puvuissa pitsi näytti mummon verhoista kiskaistuilta joten muita en ole edes harkinnut.. Kerran sitä vaan naimisiin mennään joten eiköhän päivä saa vähän maksaakin! :)

2. Naiivia Vierailija

Oletko ihan varma, että vain kerran...? Naiivi elämänkatsomus.

3. No juu... Vierailija

...mutta toisaalta, että hääpäivän kynnyksellä on tuota mieltä, varmasti kannattaisi perua häät, jos jo ennen h-hetkeä olisi sitä mieltä, että ero tästä kuitenkin tulee. Ja kyllähän sitä jotkut avioliitot kestävätkin.

Nimim. Kerran erittäin riitaisasti eronnut ja siksi nykyään avoliitossa ja vaikka avoliitto onkin loistava ja mies täydellinen, saattaa siltikin kohdallani tosiaan huonojen kokemusten vuoksi pitää paikkansa tuo, että "kerran sitä vain naimisiin mennään"...

4. ÄSKEINEN KORJAA Vierailija

5. bride09 Vierailija

joo hieman katkeraa verta taitaa olla. Ehkä sun kannattaisi lukea ikisinkkujen palstaa!

6. master/visa Vierailija

Onko joku maksanut kanaccasin häämekkonsa masterilla tai visalla?
    Onko turvallista?
    Aattelin tässä syksyn/talven aikana tilata mekkoni sieltä ja meinasin sen masterilla maksaa...

7. sama kuin äsken Vierailija

8. morsmaikku 14.02.09 Vierailija

onko kukaan ajatellut et sen puvun voi ostaa käytettynä? Mä ostin puvun jonka ostohinta oli 650e, kerran käytettynä hintaan 270e. Täysin virheetön, ei jäljen jälkeä missään. Tosin muutostyöt tulee maksaan päälle vielä n. 30 euroa.....Ja on upea.

9. ...,, Vierailija

Ahaa, eli kannattaa ostaa halpa hääpuku, koska ero saattaa tulla..hmm..

Minä olin harkinnut myös tuota kanaccaa, koska se on halpa ja kauniita pukuja, MUTTA.. äitini selitti minulle pitkän tovin, että Kiinassa, jossa nuo tehdään, on lapsityövoimaa ja tuskin niillä siellä hyvät oltavat yms..jonka toki tiesin itsekin, mutten ajatellut. En taida ostaakaan. Minä aloin ajatella ja onhan se inhottavaa, että joku siellä tekee tyyliin orjatyöllä ilman lomia ja kunnon palkkaa minulle kauniin hääpuvun, jotta minä voin olla kaunis.höh. Harmittaa. Noh..jokainen päättää itse, minä yritän etsiä Suomesta ensisijaisesti..

10. Tilasin muutama vuosi takaperin morsiuspuvukseni tavallisesta suomalaisesta hääliikeestä amerikkalaisen valkoisen iltapuvun, joka maksoi Suomessa tehtyine muutostöineen noin 250 euroa (tarkkaa hintaa en enää muista). Eli jos haluaa jotain muutakin kuin perinteistä kermakakkumaista häämekkoa, niin pyytäkää esitteitä iltapuvuista. Useimpia malleja saa valkoisina.

11. Twiggy Vierailija

Kannattaa myös muistaa teettäminen vaihtoehtona! Teetän hääpuvukseni iltapuvun vaaleasta silkistä, jonka voi myöhemmin värjätä. Hintaa tulee noin 700 euroa ja saa juuri sellaisen kuin haluaa/taatusti istuvan + vaate ei jää kertakäyttöiseksi.

12. amaalia* Vierailija

onko kukaan ostanut suomalaisten nettikauppojen sivuilta pukua?

13. nakkeko Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    ystäväni (kelle olin kaasona) viime vuonna osti morsiuspuvun tällaisesta kun
    http://www.nettiliike.com
    muistaakseni makso jotan 200-300 välillä.
    Se oli aivan ihana, satiinia ja nyörikiinnitys selässä.
    Alkuperäisessä mallissa reuna väritys oli punainen mutta kaverini otti sen harmaana.
    Itselläni häät ensi kesänä ja suunnittelen samasta paikasta ostoa.
    Mekoilla käsittääkseni on 14vrk vaihto ja palautusoikeus jollen ota mittojeni mukaan mekkoa.

14. talvinaikkonen Vierailija

Halvan voi netistä saada, mutta kankaat, joita nettitilauspuvuissa käytetään, ovat melkoista kertakäyttökamaa, eivätkä näytä samoilta kuin nettikuvissa, joissa pelaillaan paljon valoilla.

15. Kertakäyttöistä? Vierailija

Ööh tuota noin, montakos kertaa aiot vihille mennä siinä puvussa?

16. haha Vierailija

=D

17. ensi kesän morsian Vierailija

No haha haha. Talvinaikkosella on kyllä pointti siinä, että laadukkaan puvun voi myydä edelleen. Itse ostin upean käytetyn puvun 300 eurolla. Ja noin periaattessa: halvan retaleen ja laadukkaan kankaan välisen eron kyllä huomaa, jos on kiinnostunut syynäämään. En kumminkaan ota kantaa noiden nettikauppojen tarjontaan, kun minulla ei ole asiasta omaa kokemusta.

18. Iätön Vierailija

Kanaccasta vielä; tilasin joulukuussa iltapuvun, se tuli kolmessa viikossa. Maksoin luottokortilla netissä, meni ihan ok. Viestit kulkivat nopeasti sähköpostitse. Puku on hyvin tehty ja väri juuri sellainen kuin halusin. Jouduin korjauttamaan pukua lantion kohdalta hieman istuvammaksi, mutta kaiken kaikkiaan hintaa tuli korjauksineen ja tulleineen n. 200 euroa. Uskoisin että monet morsius/iltapukuliikkeet myyvät aivan vastaavia Kiinassa tehtyjä pukuja, mutta hintaan on lisätty muutama sata euroa!

19. reality check Vierailija

Tilasin itse Kanaccasta puvun joka maksoi muistaakseni n.160 euroa. Laatu oli erittain hyva, eikos Kiinassa sita silkkia juuri tuoteta? Kangas(silkki ja tylli) on paksua ja laadukkaan tuntuista.Vieraat ihastelivat pukua ja sita kuinka hyvin olkaimeton mekkoni istui minulle.

Mita lapsityovoimaan tulee, en tieda kayttavatko he lapsityovoimaa mutta niin kamalalta kuin se kuulostaa, taytyyhan niilla lapsilla olla jotain tyota, jos he eivat ole siella toissa niin sitten ovat jossain muualla. Lapset eivat voi itse itseaan pelastaa tilanteesta vaan siihen tarvitaan muiden apua. Jos heilla ei ole tyota niin sitten ovat nalissaan. Kiinalaisten tuotteiden boikotointi ei varmaan pelasta kovinkaan monta lasta, mutta esim. rahalahjoitus johonkin organisaatioon jotka auttavat lapsityolaisia koulunpenkille vois jotain jopa tehda. Itsekin kylla olen lapsityovoimaa vastaan, mutta pelkka boikotointi ei asiaa helpota, ehka jopa pahentaakin varsinkin kun on kyse kiinalaisesta firmasta eika lansimaalaisesta joka teetattaa tyot lapsilla aasiassa. Vaikka teettaisit puvun suomessa suomalaisella aikuisella ompelijalla niin mistakohan se kangas on siihen pukuun saatu? Kasvattivatko he silkkitoukkia takapihalla ja siita tekivat kankaat? Kankaat taitavat olla aasiasta jostain lapsityovoimatehtaalta alkujaan kuitenkin.

20. ensi kesän morsian Vierailija

Kiina on kylläkin maapallon tärkein silkkilankojen valmistaja, mutta itse silkkikankaita valmistetaan paitsi monissa Aasian maissa myös Italiassa, Ranskassa, Sveitsissä, Saksassa ja Englannissa. Usko tai älä, silkkitoukkia viljellään myös Euroopassa, mutta tietty vain pieniä määriä.

21. Mors09 Vierailija

Mä sain unelmieni hääpuvun 120 eurolla morsiuspuku liikkeestä! Ei ollut käytetty tms niinkuin tuo eräs kirjoittaja/vastaaja voi olettaa! Puku on ihan "oikea" puku ja vielä kaunis! Unelma! :D

22. morsian 08 Vierailija

Viime keväänä tilasin oman hääpukuni netistä. Maksoi 180 euroa ja olin todella tyytyväinen. Budjettina oli puvulle 500 euroa, mutta onneksi löytyi edullinen puku mistä pidin tosi paljon. http://www.nettiliike.com

23. hmmh.. Vierailija

Tuskinpa kovin hyvät sopimukst niillä lapsilla on ja oikeudet myös. Siellä kiinassa

24. Ansis Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä en osta tavallista hääpukua, vaan ajttelin ostaa jonkun kauniin juhlapuvun jota voisin muissakin tilaisuuksissa käyttää...Rahaa ajattelin satsata max. 500e...

25. Satu-Liisa Vierailija

Ostin juuri viime viikolla itselleni hääpuvun Meslewistä, maksoin hieman merenneitomallisesta puvusta huntuineen noin 1000e ja siihen lisätään vielä lyhennys ja pieni mallinmuutos. Meni reippaasti yli budjetin, mutta toisaalta sain unelmieni hääpuvun ja myös erittäin asiantuntevaa apua siitä mikä minulle sopii ja sain rauhassa sovitella erilaisin malleja noin 2 tuntia. Ajattelin aluksi tilata netistä kun saa niin halvalla, mutta toiminkin sitten näin osaksi myös eettisistä syistä vaikka se keskustelu ei minusta tänne kuulukaan. Mielestäni on inhottavaa että jotkut täällä haukkuvat toisten valintoja ym. Omaa egoaan voisi pönkittää jossain ihan muualla. Eiköhän tarkoitus ole jakaa kokemuksia hyvässä hengessä ketään dissaamatta. Hyvää kevättä kaikille!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri