Hae Anna.fi-sivustolta

Hämeen Kosmetologikoulu, Tampere

Viestiketju osiossa 'Yleistä keskustelua' , käynnistäjänä afacess, 27.03.2015.

1. kuhan mietin Vierailija

Voisiko olla niin, että tuonne hakeutuvat ne, jotka eivät ole muihina alan oppilaitoksiin päässeet?

2. Pettynyt vieläkin Vierailija

Ei se niinkään ole, itseltä jäi yhteishaku valtion oppilaitokseen, joten kun soitin syksyllä tähän yksityiskouluun niin se oli helppoa. Eli sehän siinä on kyllä tehty helpoksi, luvataan kaikkea hienoa ja sitten kun koulutusmaksu yli viis tuhatta euroa on maksettu niin kierrellään kaarrellaan ettei vaan tarvitse lunastaa lupauksiaan. Oppilaan motivaatio koulun puolivälissä on runnottu niin minimiin että ei ihme että puolet keskeyttää.

3. Suvi Vierailija

4. Suvi Vierailija

Apua! Olen aloittamassa koulun syyskuussa, olen hakemassa aikuiskoulutustukea kuten olen ymmärätänyt että se on mahdollista..Saanko kysyä, mihin kouluun Maija pääsit opiskelemaan jakahoidon ammattitutkintoa?

5. kaikkitotta Vierailija

Jokainen sana mitä täällä on kirjoitettu ko. Koulusta on täyttä totta! Oma henkinen paha olo nousee heti pintaan kun lukee näitä tekstejä ja muistelee omaa kouluaikaan. Toivon ettei kukaan mene tähän kouluun!!! Koska kun olet maksanut monien tuhansien tutkintomaksun, et halua lopettaa koulua kesken, vaikka mieli kuinka tekisi. Teet pelkästään palkatonta työtä (ilta ja aamuvuoroa), et pysty käymään itse töissä ja opetusta saat sen verran että pystyt tekemään hoitoja asiakkaille.

6. Noora Vierailija

Itselläni alkoi boikotti tänään.

Aikojani on peruttu parin kk sisällä sekä kasvohoidossa (peräti 2 kertaa!) ja kerran jalkahoidossa. Aiemmin (olen käynyt täällä vuosia) ei ole ollut tälläistä. Lisäksi edellisellä kerralla kasvohoidossa maksaessani lahjakortilla tapahtui jotakin säätöä. Jouduin maksamaan summaan lisää, vaikka korttia ostaessa oli nimenomaan kaupat tehty tiettyyn hoitoon.

Paikan hinnat nousevat, mutta palvelun (enkä tarkoita oppilaita, eivät he tälle mitään voi) taso heikkenee. Luettuani tämän ketjun aiemmat viestit suivaannuin tästä lisää.

Boikottini koskee omaa käyntiäni ja lahjakorttien ostamisia. Ja olen todella tuonut lahjakorttien ja omien käyntejeni muodossa rahaa tähän puljuun! Onneksi tämä ei ole ainoa kosmetologikoulu Tampereella... ;)

7. hvhammk Vierailija

Vanhana opiskelijana ajauduin äsken lukemaan tänne millainen tilanne koululla nykyään on ja ikävä kuulla, että meno jopa ehkä pahentunut. Hyi että teki pahaa lukea tää ketju, joka sana niin totta. Koulun johtaja ja hänen tytär ovat hirvittävimpiä ihmisiä mitä oon eläissäni tavannu. Mitään sympatiaa, ymmärrystä ja inhimillisyyttä ei löydy. Rahanhimoisia itsekeskeisiä paskiaisia. Koulu on orjalaitos, jossa nuoria naisia poljetaan alas. Heikompi yksilö kyllä murtuu.

Älkää ihmiset herranjumala menkö tähän kouluun! Johtajat ihmishirviöitä, laitos homeinen paskaläjä ja opetuksen taso on kerrassaan surkea.

8. Entinen oppilas Vierailija

9. Entinen oppilas Vierailija

Kaikki totta, ikävä kyllä!
    Opiskeluaika oli yksi henkisesti raskaimpia ajanjaksoja aikuisen ihmisen elämässä.

10. asiakas Vierailija

Sattumalta luin ketjua, kuulostaa ihan kamalalta. Nostakaa asia julkiseksi, jos meno on tuollaista. Joukolla yhteyttä oikeisiin paikkoihin ja valitusta vetämään.

11. Asiakas Vierailija

Pettymys pettymyksen jälkeen... muutama vuosi sitten olin edellisen työnantajani kustantamana virkistäytymässä kosmetologikoululla. Tuolloin valitsin jalkahoidon. Lähdin muutaman työkaverin kanssa jatkamaan iltaa terassille lämpimän sään houkuttelemana. Ei aikaakaan, kun tunsin melkoisen poltteen säärissäni ja öljymäinen aine tuli vaaleiden housunlahkeiden läpi. Jalkani olivat tulipunaiset, täynnä pieniä paukamia. Äkkiä kotiin ja pesemään jalat. Kutina lakkasi ja kortisonivoiteella ihoni toipui käsittelystä.

Nyt olin taas, uuden työporukan kanssa, virkistäytymässä ko oppilaitoksessa, nimi oli vain muuttunut. Tällä kertaa valitsin käsihoidon. Odotin, että kuivat käteni ja kynsinauhani olisi hoidettu. Mitä vielä, kynteni lakattiin, paakkuuntuneella, vanhentuneella lakalla. Tulos oli surkea, joten pyysin erästä opettajaa poistamaan välittömästi lakan enkä antanut enää koskea käsiini.

Luettuani näitä kommentteja on pakko todeta, että minulla on ollut huonoa tuuria. Osa työkavereistani oli ihan tyytyväisiä. Minua tuo laitos ei saa millään tavalla vakuuttuneeksi hoidon tasosta. Jalkahoito ja käsihoito epäonnistuivat, kasvojani en antaisi mistään hinnasta tuossa putiikissa käsitellä.

Surullista, että hyvä idea pilataan pienellä.

12. exä Vierailija

Moi,
    Pakko vastata kun satuin bongaamaan tämän mielenkiintoisen keskustelu.
    Tuli todella surullisesti mieleen kaikki kaameus mitä siellä oli, mutta hengissä selvisin hammasta purren.

Minulle sanottiin puhelimessakin että oikeuttaa koulutustukeen! ei oikeuttanut ei. Koulutus oli jo hyvällä mallilla kun asia ilmeni karulla tavalla. Mikä huvittavinta niin luokkakaveri sai tukea! epähuomiossa koulutusrahasto oli hänelle sitä maksanut. Lakkauttivat sitten senkin kun valitin miksi minä en saa. Yksityinen koulu ja piste. siinä syy. tarina ei kerro joutuiko opiskelija maksamaan jo väärin maksetut takaisin. Minun mielestä toivottavasti joutui, koska oli saanut mitä minä en ollut saanut lainkaan ja tilanne oli täysin sama.
    Valitin kyllä joka tahoon mikä vain oli mahdollista. ei mitään tehoa. Ilman jäin ja opintorahalla piti kituuttaa. Kesken en halunnut kuitenkaan jättää kun siihen olin ryhtynyt. Se asia jää ikuisuudeksi kaivamaan mieltä miten toiset ei ole muka vastuussa mistään. Koulu ei kanna vastuuta vaan luikertelee aina kummallisesti pois kaikesta velvollisuudesta ja vastuunkannosta. Empatiasta nyt puhumattakaan :(
    Kannattaa vaatia rahalle vastinetta ja valittaa jos ei mene oikein. Ei opiskelijoita saa noin vaan pompottaa.

13. 765 Vierailija

Olen ajatellut hakea juuri kyseiseen kouluun, mutta kun luin tämän keskustelun niin en edes mieti tätä vaihtoehtoa enää. Huhhuh!!

14. Toivon todella että kaikki jotka ovat harkinneet tähän kouluun hakeutumista lukevat palstan läpi.. itse hain kouluun ja päivää ennen kuin koulu alkoi viimevuoden elokuussa satuin eksymään palstoille ja olin kauhuissani.. ensimmäisen kahden kuukauden aikana kuitenkin totesin että kirjoitukset ovat perus valittajien kirjoittamia mutta nyt yli vuoden jälkeen voin sanoa että joka sana on totta, ja toivon että joku olisi sanonut minulle totuuden tästä koulusta ennenkun sinne päädyin.. Kouluhan vaihtoi nimeä
    ainoastaan siitä syystä että näytä palsta kirjoituksia ei löydettäisi Koulutuskeskus Lumova nimellä.. niin paljon sanottavaa olis tän koulun epäkohdista minullakin..

15. Annika Vierailija

itse koulun käyneenä 2009-2010 ja valitettavaa lukea, että paikka on edelleen samanlainen.

Meidän luokalla oli tyttö, jonka perheenjäsen menehtyi koulutuksen aikana ja kyllä, koska hän oli usean päivän poissa tästä syystä, hän joutui kaikki poissaolot korvaamaan hoitolassa lauantaisin. Me muut olimme sitä mieltä että tällaisessa tilanteessa meidän mielestämme korvausta ei tarvitse suorittaa, mutta eipä sillä ollu väliä mitä me muut olimme mieltä.

Valitettavan moni hakeutuu kouluun juuri suurten lupausten vuoksi ja siksi, että näitä viestiketjuja luullaan vain valitusvirsiksi ihmisiltä, jotka eivät osaa katsoa peiliin ja siksi että aina joka koulusta löytyy joku valittaja. Toivottavasti tämän ketjun lukee mahdollisimman moni ja ymmärtää, ettei näin moni voi olla vuosien varrella samaa mieltä toiminnasta.

Koulun "usein kysyttyjä kysymyksiä" kohdassa oli kysymys, että moniko työllistyy alalle. Vastaus oli yli 85%, eikä tämä voi pitää paikkaansa. Luokallamme oli parikymmentä opiskelijaa ja meistä alalle jäi 2 henkilöä. Edellisessä ja meitä seuraavassa ryhmässä työllistyminen suunnilleen samaa luokkaa. Lisäksi, kukaan ei ole koskaan kysynyt meiltä vanhoilta opiskelijoilta mitä olemme koulutuksen jälkeen tehneet. Tämän vuoksi tiedämme, että prosenttiluku on keksitty. Samoja prosentteja käytettiin jo 2009-2010.

Koululla huijataan asiakkaita ja opiskelijoita minkä ehditään. Kyse on ilmaisen työvoiman hankkimisesta, ei koulutuksesta. Opettajia lähti minun aikanani ja hieman koulutukseni päättymisen jälkeen kaikki loputkin sillon opettajina olleet, koska heitä uhkailtiin työpaikan menettämisellä, kun oli sairauspoissaoloja, jotka kuitenkin ovat normaaleja poissaoloja kaikille ihmisille.

Tsemppiä kouluun erehdyksissä menneille opiskelijoille ja te, jotka harkitsette kouluun hakeutumista, etsikää ensin käsiinne muutama vanha opiskelija ja kysykää koulutuksesta. Mikäli ette siis näitä kirjoituksia usko. Kyselkää ja miettikää sitten, ennen kuin hassaatte rahanne ja aikanne tähän kouluun.

16. Lumovan opiskelija Vierailija

Pakko vastata :) .
    Olen tällä hetkellä Lumovassa opiskelijana, aloitin viime syksynä. Olen ollut tyytyväinen, toki mentiin nopeella tahdilla käytäntöön harjoittelemaan, mutta itse opin niin paremmin kuin lukemalla aiheesta tai harjoittelemalla luokkatoverillani. Käyn kyllä itse pyytämässä heti apua opettajalta, jos on sellainen tunne etten tiedä mitä pitäisi tehdä ja jos opettajaa ei näy! Aika paljon on itsestä kiinni, kuinka asiat ottaa koulussa! Toki on asioita, joita itse muuttaisin koulussa, mutta oma kiinnostukseni alaan on edelleen 100%!! Multa ei ole ainakaan yksikään asiakas lähtenyt ovet paukkuen pois... Jos en jotain ole tiennyt eikä opettaja ole vielä käynyt, niin kerron asiakkaalle että haen opettajan ja kysyn hänen mielipidettään asiaan, jokainen asiakas on tämän ymmärtänyt koska olen aina sanonut, että koulussahan me nyt ollaan!!

Sanoisin rutisijoille, että itsestänne on paljon kiinni! Pistää niin kiehuun tällaisen turhan paskan jauhaminen, kiinnostuneena näkisin kuinka olette/( jos olette laittaneet oman firman pystyyn) saaneet sen pyöriin???

Tyytyväinen opiskelija :) ! Loistavaa kevään alkua kaikille!

17. PiiPii Vierailija

18. Murmur Vierailija

Niin kamala koulu, että en voi edes tarpeeksi sanoa miten hirveää kohtelua siellä saa opiskelijana. En missään nimessä enää astuisi jalallakaan kyseiseen puljuun jos ei olisi pakko.. Vielä hetki on jaksettava, mutta kohta valmistuu ja PÄÄSEE onneksi pois!

En tiedä, voiko asiat enää huonommin olla. Tämä entisen omistajan tytär on niin vastenmielinen ja teennäinen ihminen, että en ole toista tavannut. En voi valitettavasti suositella koulua kenellekään. Älkää antako maksujen poistuttua sitä huijata itseänne hakemaan kouluun. Olen pöyristynyt.

19. vierailija Vierailija

20. Marikkixxx Vierailija

Lumova (eli hämeen kosmetologikoulu). Kusetusta, opiskelijoiden kiusaamista,
    "opettajina" peruskosmetologeja, raskaita päiviä varsinkin henkisesti. :(

21. vierailija Vierailija

Kävin tämän koulun 2004-2005 ja oli elämäni isoin virhe. Ei pelkästään taloudellisesti vaan myös niin monella muulla tapaa. Opettajat oli mukavia, tekivät sen minkä pystyivät, mutta tämä silloinen pomo oli kyllä kamalin ihmishirviö minkä olen tavannut ja ilmeisesti se on sukuvika!

Silloinkin vanulappuja säästettiin leikkaamalla ne puoliksi ja tarvikkeet oli usein vanhentuneita, eli terveysriski asiakkaille. Tärkeintä heille on saada opiskelijat mahdollisimman nopeasti hoitolaan, jotta alkavat munimaan rahaa firmalle. Ilmeisesti monen tonnin maksu koulusta ei pelkästään heille riitä. Ei ole mitään väliä osaatko jotain, vaan menet hoitolaan ja sillä selvä. Tottakai oppilashoitola on oppilashoitola, mutta kyllä jonkinlaista tietämystä pitäisi olla ennen kuin laitetaan puhkomaan asiakkaiden ihoja ja otetaan siitä vielä rahaa.

Opetuksen taso oli myös jollain kivikaudella. Muistan yhä, kun näyttötutkintoa suorittaessani asiakkaani perui ja sain yhden arvioijan asiakkaakseni. Sain häneltä paljon palautetta siitä mitä tein väärin jalkahoidossa, työjärjestyksestä, jopa työvälineiden kutsumanimistä! Yritin sanoa, että näin meille on opetettu, enkä tiedä muuta tapaa, mutta minkäs tuossa tilanteessa teet.

En tiedä ketään kurssiltamme, joka olisi yhä alalla.

Kamala paikka. Älkää koskaan viekö pennosianne tähän puljuun, opiskelijana tai asiakkaana.

Ja jotta totuus ei huku internettiin, ja sen minkä taakseen jättää, tässä vähän hakusanoja:

Kauneushoitola tampere Lumova kosmetologikoulu Lumova opiskele kosmetologiksi pirkanmaa kosmetologin ammatti Lumova Lumova lumova lumova lumova lumova lumova lumova lumova lumova lumova lumova lumova lumova lumova lumova hämeen kosmetologikoulu

22. vierailija Vierailija

23. vierailija Vierailija

Samaa mieltä. Kävin koulun parisen vuotta sitten, yhtä ikävä kokemus.
    Touhu muuttuu luultavasti kun vanha rouva jäi eläkkeelle ja nuorempi narsisti jää pois.

24. Mummo ankka Vierailija

Kävin kyseisen koulun 2001 ja näköjään meno ei ole yhtään muuttunut. Vaikka entinen koppura jäi pois, niin näkyy löytäneen tilalle kaltaisensa kotkan. Tuskin muuttuu meno miksikään. Kaunedenhoitoalalle en jäänyt. Kouluvuosi oli todella hirveä!

25. vierailija Vierailija

Kannattaa laittaa rahat koulun sijasta oikeaan Kauneushoitolaan jossa saa rentouttavan kokemuksen. Esimerkiksi Kahdeksas Aisti Tampereelta on aivan loistava. www.8aisti.com

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri