Häihin pukeutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häävieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häävieras

Vieras
Kuinka te pukeudutte häihin? Tietysti juhlavaatteet päälle, mutta.... Onko suorat housut juhlavaate??

Tuntuu että itselläni on nyt kauheita vaikeuksia löytää juhlavaatteet. Raskauskiloja on vielä, imetän, joten senkin vuoksi haluaisin helpot vaatteet että imetys onnistuisi ilman että joutuu koko paidan riisumaan. Vauvamme ristiäisiin teetin kyllä itselleni puvun, mutta mielestäni se on liian kesäinen ja toiseksi se on liian iso. Auttakaa, mitä teen.

Meiän kuopus oli 3kk, kun meillä oli kavereiden häät. Minä laitoin sinne suorat housut ja vähän juhlavamman trikoopaidan. (Siinä oli paljetteja, vino alareuna yms. että erosi tavallisista trikoopaidoista) Mä jouduin koko ajan kantamaan vauvaa ja käymään imettämässä sitä, joten mä ajattelin ihan vain itseäni vaatetuksen suhteen.

nuo mun suorat housut ois sellaset harmaat. Ja se yläosa tosiaan sitten. Mulla ois sellanen yks musta samettia H&M:n jakku. Joku paita sinne alle sit vielä. Äh, en tiedä. Mutta entäs millaiset KENGÄT?

housujen altahan ne kengät ei juuri näy,että jotkut siistit korkkikset tms. ja musta sopii hyvin harmaankanssa. mutta toisaalta itse en pukeutuisi häihin tummaan,vaikka tyylikäs yhdistelmä olisikin. mun vauva oli kuukauden kun oli serkun häät,laitoin hameen ja sellaisen paitapuseron. omissa häissä olinkin raskaana,ja oli suorathousut ja vaaleenpunainen paitapusero mallia mamma.

Syksyllä tai talvella laittaisin umpikärkiset juhlavat kengät, jotka malliltaan ja väriltään sopivat asuun tai laukkuun, jos semmonen on.

Sandaaleita en käytä itse ikinä juhlissa, en edes kesällä, vaan aina umpikärkisiä.

Mekko tai hame+pusero on myös ok, mutta juhlavat housut ja siihen juhlava pusero tai jakkutakki jonka alle pukeutumispusero tai vastaava.

Ja tukka hyvin.
siinä se.

Riippuu varmaan siitäkin minkälaisiin häihin olet menossa. Itse olen ollut talvihäissä mustissa suorissa housuissa ja sen kanss oli joku jakku ja alla toppi. Häät oli pienet, n20 hlö ja vain pieni kahvitilaisuus vihkimisen jälkeen.

No mä hyppäisin tähän pinoon kysymään,
että onko sit liian hienoa jos laittaa häihin semmose pitkän silkkisen(?, kuitenki kiiltävä) iltapuvun tyylisen puvun, johon huivi olalle?
Saako olla valkoiset kengät ja jos ei niin millset kengät sopii vaaleensinisen kanssa?!
Auttakaa muakin, en tahtois tehdä mokaa kun sukulaisen juhlat...

Mulla oli keväällä siskon häissä 4kk ikäinen vauva mukaa ja vaatetus oli: musta suora hame, siisti tunikamallinen toppi ja musta jakku. Hyvin onnistu imetys eikä kilotkaan näkynyt. Jakku suojasi hyvin kuylmyydeltä.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
salliiko sun kroppas vaaleeta jakkupukua?

=) No joo, kyllä kroppa sallii, mut anteeksi se vaan kuulostaa kauheelta. Siis jakkupuvut yleensäkin. Mun hartiat tulee vaan entistä levemmäksi. En siis ole mikään siro ja pieni, mutta en mikään suuri ja kookaskaan. Ihan keskiverto 170cm ja 68kg

Yhteistyössä