Hae Anna.fi-sivustolta

Haiseva poika

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä vierailija, 15.03.2018.

1. vierailija Vierailija

Hei

Olen 15v yläkoululainen joka on kärsinyt jo 2v jatkuvasta pahanhajuisesta hengityksestä.Suvussani kenelläkään ei ole ollut tätä sairautta.Tiedän 100% varmasti jos joku aina haistaa haisevan hajuni heidän käsi- ja hengitysliikkeistä päätellen.
    En saa nykyään koulusta kavereita enään. On vain vanhat lapsuus kavereitani , jonka kanssa pystyn olemaan.Oppiminen sujuu kyllä ihan hyvin, mutta oppitunnilla oleminen vaikeaa sekä minulle, että lähelle oleville koska paha haju yltää ainakin 2 metriin asti.Olen kyllä kiitollinen siitä että luokkalaiseni ja kouluni opettajat kohtelevat ja kunnioittavat minut tosi hyvin , mutta haluaisin päästä tästä jutusta eroon. Olen kyllä käynyt psykologilla joka on auttanut edistämään enemmän sosialista elämääni. Mutta silti pelkään , että saisinko edes tulevaisuudessa töitä tämän takia..

Olen käynyt jo monta kertaa lääkärissä (5-8 kertaa) selvittämässä syytä pahanhajuiselle hengitykselleni , mutta syytä ei löydy. Hammaslääkärit eivät huomanneet mitään suussani , korva-, nenälääkäri ei löytänyt mitään proppuja kurkusta/nielusta , veren testistä helikobakteeri tutkittu , närästys lääkkeet otettu.(Tähystykseen ei otettu).Sb12 suuvesi kokeiltu , kieli ja hammasvälit puhdistettu.

Mielestäni pahanhajuinen hengitykseni tulee semmoisesta limasta kurkusta. Kun syljen liman pois , tulee uutta lisää (ei lopu ikinä).Etenkin aamulla on sitä eniten , ja joskus keltaruskean väristä...
    Netistä tietojen etsinnän jälkeen se ehkä voisi johtua "post nasal drip" , laryngaalisesta närästyyksestä tai uudesta sairaudesta josta ei ole tiedetty vielä? Jotenkannattaisiko minun kertoa siitä lääkärille? Vai väittävätkö taas että ei ole hoitokeinoa ja pitää kärsiä koko elämä..?

Kiitos että jaksoitte lukea ongelmastani.

2. vierailija Vierailija

Laryngaalisesta refluksista* tarkoitin , anteeksi

3. vierailija Vierailija

Hei!

Tiedän kokemuksesta, että pahanhajuinen hengitys on kiusallinen vaiva. En osaa vastata varsinaiseen kysymykseesi, mutta myös ruokavalio saattaa vaikuttaa. Sitä pystyt muuttamaan itse ilman lääkäriä eli kannattaa perehtyä asiaan ja kokeilla.

Esim. runsas sokerin syönti antaa hyvän kasvualustan suun ja nielun limakalvoilla eläville hiivoille ja bakteereille. Itselläni ruokavalion muutos auttoi pahanhajuiseen hengitykseen, vaikka söin mielestäni ihan terveellisesti aikaisemminkin. Toinen paha juttu on erinäiset väri- ja säilöntäaineet ruuissa, jotka vaikuttavat koko ruuansulatusjärjestelmän tasapainoon.

4. Rouvashenkilö Vierailija

Ehkäpä koko ongelma onkin vain murrosikään kuuluvaa epävarmuutta itsestä?
    Minusta tuntuu, että olet tehnyt asiasta suuren mörön itsellesi ja aina joukossa on selaisia typeryksiä, jotka yrittävät iskeä toisen heikkoon kohtaan. Heitä kutsutaan kiusaajiksi!

Onneksi aikuistumisen myötä opimme hyväksymään itsemme ja ongelmasi toivottavasti lievittyy pian. Ota rohkeasti itse kontaktia toisiin, huomaat, että löydät ystävän ja kavereita.
    Mikä sinua kiinnostaa? Harrastukset oman kiinnostuksen mukaan tuovat samanhenkisiä kavereita.

Jos pesee hampaansa aamuin-illoin, suussa ei ole sellaista bakteerikantaa, joka erityisen paljon haisisi. Kun syö normaalin terveellisesti ja vaikka omenaa tai porkkanaa silloin, kun itsestä tuntuu, että jollain pitäisi varmistaa raikas hengitys, se riittää.

Yleensä murrosikään ja nuoreen elämään kuuluu epävarmuus itsestä, koska hormonitoiminta vilkastuu ja ulkonäkö muuttuu nopeasti. Tottuminen omaan itseensä ei aina käy helposti, vaikka ulkopuoliselle sitä ei näytetä. Ne koviksetkin painivat ihan samojen asioiden kanssa, se kovista näytteleminen on juuri sitä sekin.

5. vierailija Vierailija

Maitohan saattaa myös lisätä limaneritystä.Itselleni tulee myös jostain syvältä kurkusta tuota pahanhajuista limaa, mutta hengitykseni ei kuitenkaan haise pahalta. Oletko siis kysynyt läheisiltäsi suoraan haiseeko hengityksesi.

6. vierailija Vierailija

Jatkan tähän samaan, olekot kokeillut maitohappobakteereja tuohon vaivaan, muistaakseni vahva valmiste on Vicolan, sitä saa tilaamalla suomesta, täytyy tuo nimi tarkistaa vielä, sitä suositteli minulle homepaatti iris-silmä-lääkäri.
    Se puhdistaa kehoa, se haju voi tulla sisältä päin.
    Katson vielä tuotteen ja hinnankin, jos olet kiinnostunut, minulle sitä määrättiin kun on noita verenpaine ja dia-lääkkeitä ja elimistö tarvii puhdistusta.

7. vierailija Vierailija

Jatkan edelleen tähän, nimi oli Vicolon, 30 kpl hinta oli tarjouksessa 29,90. Arnica luotaistuote kauppa.
    Minulla oli hyviä kokemuksia, lue mitä ne sisältää ja olo kyllä puhdistui, eikä tarvii diettejä eikä muutakaan.
    Onko otettu hormooni-kokeet? Jos jotain on liikaa tai liian vähän?
    Lääkärit saattaa penseästi suhtautua kokeisiin, mutta yhden asian varaan voisi luottaa Kiinalaiseen lääketieteen edustajaan. Eli kiinalaisen lääketieteen lääkäri.
    Ne tietää aivan hirveästi kaikesta mikä ihmistä vaivaa, ja kokonaisvaltasella tasolla ottavat potilaan, eikä jos päähään esim. koskee niin tutkivat mistä se kenties johtuu, se voi johtua ihan muusta kuin nupista.
    Mieti asiaa. Toivon että saat apua, sydämellisesti.
    Lähimmäinen

8. vierailija Vierailija

Kiitos kommentistasi , alan hyväksymään ja luottamaan itseeni enemmän.

9. vierailija Vierailija

Hei,

kiitos , että näit vaivaa tuotteen etsimisessä auttaakseen minua, mutta olen valitettavasti jo kokeillut sitä maitohappobakteria tuotetta.

10. vierailija Vierailija

muistathan puhdistaa myös kielen kunnolla, varsinkin ihan takaa. Sieltä puhdistaminen aiheuttaa helposti "kyökkäyksiä", mutta varsinkin kielen takaosaan kehittyy helposti haisevaa peitettä ..

11. vierailija Vierailija

Hei,

puhdistan joka päivä kieleni aamuin ja illoin ja yleensä minulla on koulussa mukana myös kielen puhdistus vempele , jota käytän aina ruokailun jälkeen , mutta se ei ole auttanut vaivaani paljoa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri