Häistä eripuraa miehen kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex-morsian?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex-morsian?

Vieras
Mies haluaisi ruokahäät kaikkine juhlallisuuksinee, kakkuineen yms yms. Minulle taas riittäisi ihan pieni kahvitus lähimpien kesken. Osittain vaikuttaa se, että minulla on yhden käden sormissa laskettavissa ketä sinne pyytäisin edes.. Meillä tulee kohta iso riita asiasta... Mies ei ymmärrä minun kantaani ja ahdistun jo ajatuksesta isoista häistä :(

Meillä oli ihan samalla tavalla asiat. Minulla oli neljä ystävää ja kummit perheineen kutsuttujen listalla, miehellä melkein koko lähisuku ja sitä porukkaa on paljon. Mies kuitenkin halusi kunnon juhlat ja ne hän sai, ajan mittaan aloin itsekin innostua ajatuksesta ja voi vitsi mitkä juhlat sitten saatiikaan aikaiseksi :D Ei kaduttanut yhtään. Menin naimisiin rakastamani miehen kanssa ja olin prinsessa yhden päivän. Ei paha diili ;)

Minulla kun ei ole tarvetta olla prinsessana.. kelpaisi ihan vaikka maistraattivihkiminen ja päälle kotona kakkukahvit, kun lapsiakin jo on.
Eikö se ole hieman noloa, jos minun puolelta on 5 ihmistä ja miehen puolelta 50? :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla kun ei ole tarvetta olla prinsessana.. kelpaisi ihan vaikka maistraattivihkiminen ja päälle kotona kakkukahvit, kun lapsiakin jo on.
Eikö se ole hieman noloa, jos minun puolelta on 5 ihmistä ja miehen puolelta 50? :(

Ei ole yhtään noloa. Ajattele asiaa toisinpäin: sinä haluaisit juhlat suvulle ja mies ei. Harmittaisiko sinua yhtään jos mies kieltäytyisi näistä?

Alkuperäinen kirjoittaja toisen ketjun ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei ole yhtään noloa. Ajattele asiaa toisinpäin: sinä haluaisit juhlat suvulle ja mies ei. Harmittaisiko sinua yhtään jos mies kieltäytyisi näistä?

Ei harmittaisi.. äh, parempi varmaan kun ei mennä naimisiin ollenkaan :/

Meillä sama homma, omalta puolelta tulee tosi vähän porukkaa kun ei ole paljoa serkkuja tai sisaruksia. Miehellä megasuku. Ruokahäät silti pidetään, ei mitään suurta luksustarjottavaa mutta perushyvää ruokaa jotta pitkän matkan kulkijat saa mahan täyteen. Eihän isojen häiden järjestäminenkään tarvii aina olla sitä hääkarkkien näpertelyä ja muuta "turhaa" - isotkin häät voi pitää rennolla asenteella.

Millä ihmeellä pystytte tekemään häät rennosti, kun minua ainakin stressaa nyt jo aivan mahdottomasti kaikki vieraat ja kuinka löytää kultainen keskitie yms yms... vihkiminen on kumminkin pääasia siinä eikä isot juhlat, ne on ihan toisarvoinen juttu :(

Meillä oli sama homma. Minulla oikeasti TOSI pieni suku ja miehellä taas ISO kuin mikä ja tosi läheiset suhteet kaikkiin serkkuihin, täteihin ym. Mies sanoi, että jos niitä ei kutsuta hähin, niin sitten saadaan kestitä niitä seuraava vuosi yksi kerrallaan, kun kaikki haluavat kuitenkin käydä "nuoren parin" luona.

Suostuin lopulta isoihin (n 200 vierasta) häihin. Kirkossa näytti vähän hassulta kun "minun" puolella oli n 50 henkeä (vaikka kaikkia yhteisiä ystäviä ym pyydettiin menemään minun puolelle) ja miehen puolella loput 150. Mutta ei se mitään.

Hääjuhla oli tosi ihana ja meillä oli aivan ihana päivä ja ilta. Ei ole koskaan harmittanut, että pidettiin isot häät.

No jos hääjuhlista jo tulee riitaa, niin tosiaan pitää miettiä että mistä kaikesta muusta sitten tulee riitaa. Siis nehän on vaa njuhlat, järjestetään vain kerran! Mieti asiaa siltä kantilta=)

Ja jos mies kutsuu 50, niin voit sinäkin kutsua enemmän..voittehan tehdä listan ja siitä aletaan ruksimaan osaa pois ja osaa ehkä ns. toiselle kutsukierrokselle (ekassa on monesti jotain pakkopullasukulaisia).

Jos sulla mies varsinkin haluaa maksaa paljon noista juhlista, niin eikös se ole sitten ihan ok järjestää? Et rupee just mihinkään näpertelyyn, mitä tuossa opiskelija-nimimerkkikin sanoi. Rennosti vaan voit valkata vaikka paikan, jossa saa sen ruuan ja tarjoilun sekä paikan ja siivouksen samassa paketissa. Tällöin ei tarvi kuin kutsut vaan laittaa menemään ja hankkia juhlapuku..ehkä joku meikki ja kampaus, jos siltä tuntuu. Voithan sanoa miehelle, että teette tollaisen kompromissin..ettei sun tarvitse ruveta hikihatussa mitään näpertelemään.

Mulle itelle ois kelvannut jotkut kahvikutsut, joiden jälkeen ois ollut jotkut tavallisemmat juhlat. Mutta mies halusi ruokahäät ja järjestettiin ne kyllä sitten. Oli tosi mukavat juhlat, en jaksais toista kertaa kyllä ruveta väsäämään, mutta on ihanat muistot =)

Älä tee niistä vieraista isoa juttua..kyllä ne osaa siellä juhlissa olla -aikuiset ihmiset. Tietysti jos lapsia kutsutte, niin katsokoot itse perään. Aikuiset ihmiset eivät tarvitse ees mitään pelle-ohjelmanumeroita, vaan riittää se illan yhdessä viettäminen..sitähän se on.

Ehkä johtuu siitä että olen tehnyt uraa tarjoilualalla ja nähnyt yhdet sun toiset karkelot. Vieraat pitävät loppujen lopuksi huolen omasta viihdyttämisestään eikä meillä ainakaan tule olemaan mitään morsiamenryöstöä tai muuta ylimääräistä aktiviteettia. Hiukset ja meikkaukset itse laitettuna, ja juhla on yhtä kuin yhteinen ruokailuhetki. Hääkakkunakin simppeli ratkaisu, ei mitään kakkublogihirviöitä. Lapsille hyvät piirrustusvälineet ja mahdollisuus ulkoleikkeihin. Jos odottaa häiltä liikaa, niin pettyy vaan kun kaikki menee hujauksessa ohi :D

Oma tilanne tosiaan on se, että en pidä yhteyttä kovin moniin sukulaisiin, kun suku on hyvin etäinen keskenään ja minulla ei ole kavereita kuin 1. Ei siis tulisi millään minun puolelta vieraita kuin muutama.
Koko hääjuhla tuntuu niin teennäiseltä, kun miehen sukua suurin osa.. ihan kuin mentäisi naimisiin heidän sukukokouksessaan :(
Tätä olen yrittänyt miettiä vaikka miltä kantilta ja kaikkein paras ajatus alkaa olemaan, että ei mennä naimisiin ollenkaan ja jatketaan edelleen "susiparina".. lapsia meillä on jo ja 10 yhteistä vuotta takana. Häät ei olisi mikään mullistava juttu muuta kuin lakiosien osalta.. ahdistaa niin paljon ettette uskokaan!

Eikö miehen suku ole sinullekin läheinen kun noin monta yhteistä vuotta takana? Minä menisin oman miehenki kanssa naimisiin, vaikka meidän suvusta kukaan ei tulisi häihin. Ei kait häät ole mikään sulle-mulle -juttu, vaan yhdessäolon ja parisuhteen juhla, josta varmasti lapsennekin nauttisivat. Jos se on myös tärkeää miehellesi, niin miksi ei? Parisuhdehan on toisten toiveiden kunnioittamista ja takana seisomista. Ymmärrän silti että vaikeaa...

No mitäs jos käytte vihkaisuttamassa itsenne maistraatissa tai kirkossa ilman kutsuvieraita. Sovitte miehen suvun kanssa, että saavat järjestää teille halutessaan juhlat. Näin saa suku ja miehesi juhlasta, teidän ei tarvitse ottaa järjestelyvastuuta ja tuo juhla ei edellytä sinun sukusi/kavereidesi paikalla oloa. Järjestä heille vaikka ne kakkukahvit kotona.

Siis onhan sulla kyllä aika itsekäs kanta tuohon.. Koska vaikka sulla ei olekaan sukua, niin sun miehelläs on. Saattais vähän suuttua porukka, jos niitä ei kutsuta, varsinkin jos niin on heidän suvussaan aina tapana. Sun täytyy unohtaa ahdituksesi ja ajatella miestäsikin. Ei ole iso asia.

Yhteistyössä