Hae Anna.fi-sivustolta

Hajoaako teillä muillakin Fiskarsin rikkaruohonpoistajia?

Viestiketju osiossa 'Piha ja puutarha' , käynnistäjänä Made in Finland, 13.06.2013.

1. Made in Finland Vierailija

Ihan uskomatonta tämä Fiskarsin "nykylaatu". Meillä nimittäin hajosi Fiskarsin rikkaruohonpoistaja jo toisen kerran lyhyen käytön jälkeen. Ei siinä Fiskarsin rikkaruohonpoistajassa ole muuta vikaa kuin että sillä ei voi poistaa rikkaruohoja. Työkalun juuressa oleva muoviosa napsahtaa poikki pienen käytön jälkeen ja se on sitten siinä. Eikä ole mikään ihan halpa huvi, koska tuo teleskooppimalli maksaa maltaita. Luulisi tuolla summalla saavan muuta kuin murheita.

Kerran vaihdettu takuuseen rautakaupassa, nyt reklamoin suoraan Fiskarsille. Tuttavilla on ihan sama vika plus hajonnut muitakin osia.

2. Nanax Vierailija

Sain 10 vuotta sitten rikkaruohon poistajan lahjaksi (siis vuosia ennen kuin sain pihan itselleni). Kuukausi sitten otin vekottimen käyttöön ja kärrillisen ohdakkeita ehdinkin napsia sillä ennen kuin laite itse napsahti. Juurikin tuosta alaosan muovisesta osasta. Laite ei kestä kummoista vääntöä kovemmassa maassa tai juurien lähettyvillä. Koska kyseessä oli lahjalaite ja ajat sitten saatu, jouduin itse kipittämään kauppaan uutta ostamaan. Nyt sitten hyvinkin varovaisilla väännöillä on rikkaa poisteltu. On muuten ensimmäinen Fiskarssin tuote jonka olen saanut käyttämällä rikki.

3. Multasormi Vierailija

Mulla ei ollut enää edes kuittia tallessa, mutta lähetin sähköpostia Fiskarsin asiakaspalveluun. Fiskarsin asiakaspalvelusta tarjottiin kaksi vaihtoehtoa:
    a) uusi (samanlainen) tuote tilalle tai
    b) tuotteen arvoinen lahjakortti millä saa muitakin kuin Fiskarsin tuotteita.

Valitsin tuon jälkimmäisen, koska en halua samanlaista hajoajaa. Korjasin kuitenkin hajonneen tuotteen alumiinilevystä tehdyillä vahvikkeilla ja nyt se on pro ja kestää kovaakin käyttöä.

4. Minnu Vierailija

Kyllä meillä se on ainakin kestänyt hyvin jo vuosia. Mikähän kakkoslaatu sulle on myyty?!
    Ostin myös Fiskars yleisharvan äskettäin ja sekin on ollut hyvä laadultaan.

5. leenuliinutiinu Vierailija

5 vuotta on ollut käytössä. Ei minkäänlaisia ongelmia.

6. Risto Espoosta Vierailija

Pettymys.

Ensiksi minulla kyseisen Fiskarsin rikkaruohotupon poistolevyn muovinen työntötanko katkesi.
    Vähän ajan kuluttua terien suuntaukset muuttuivat löperöksi niin, että vastakkaiset terät eivät kohdanneet enää, vaan menivät ylitse.
    No sitten seuraavaksi muovinen keskiö halkesi.

Pakko oli yrittää korjata.
    Terät ovat kiinni onnettomassa muovikeskiössä ja terien akseleina ovat lyhyet metallispätkät, jotka eivät pidä päittäiskireydestä huolta.
    Laitoin niiden tilalle pitkät 6mm pultit, joilla haljenneen keskiön sai kireäksi ja terien istutuskolot hieman kireämmiksi, jotta terien löpröys poistui.

Tunnettu valmistaja, mutta eipä ole suunnittelija, eikä valmistaja tehneet kunnollista koekäyttöä.
    Keskiön teko muovista on anteeksiantamaton virhe tällaisessa laitteessa.

7. Kaksi fiskarsin rikkarautaa mennyt hajalle. Kolmatta ei tule. Siirryn halpojen rutkumerkkien pariin.

8. Aivan heppoista tekoa nämä varrelliset möyhintätyökalut. Vääntyvät ja menevät poikki, ilman että niitä edes kovakouraisesti käyttää. Kiinnityskohdat tehdään liian ohuesta teräksestä eivätkä kestä kunnon vetoa ja työntöä.

9. vierailija Vierailija

2 Fiskarsin rikkaruohonpoistajaa hajonnut. Kolmatta ei tule.
    Myytenkin tuo Fiskars nykyään jotenkin huonolaatuista. Ei todellakaan yhtään kestävämpää tai parempaa kuin muuta halpistuotteet..

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri