Hajoilen anoppiin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkanen1984
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kukkanen1984

Jäsen
03.01.2010
308
0
16
Antakaa vinkkeja jaksaa sen kanssa...

Soittaa pojalleen joka aamu kahdeksan-kymmenen aikaan, oli viikonloppu tai arki, poikansa on yötyöläinen, tulee siis viimeistään tuon kahdeksan aikaan kotiin. Jos poika ei vastaa soittaa mulle. Ihan kiva, meillä 7 viikkoinen vauva, olis kiva nukkua...noh, nykyisin mulla puhelin aina äänettömällä, mikä ei minusta hyvä kun ei sitten saa kiinni jos jotain sattuu, tämä anoppi kun on jo 70-v, tosin hyväkuntoinen.

Hänellä on kesä asunto noin 200km päässä täältä, sinne kun mennään on siellä olo yhtä työleiriä. Ja minun koirani ei ole tervetullut sinne, kun hänellä on kaksi kissaa mukana siellä. ja koskaan emme voi siis mennä sinne keskenämme, anoppi "vitsailee" että tarvitsettehan te työnjohtajan. Tuntuu tyhmältä kun joudun viemään sitten koiran hoitolaan...ja kallista!! Minun vanhempieni mökki on käytössämme ja koirani on tervetullut. Ja meidän mökille mennessä kysyn äidiltäni mitä homia pitäis tehdä ja äiti kertoo ja me teemme...omaan tahtiin ja lomailu myös mielessä.

Viime torstaina anoppi soitti pojalleen että viikonloppuna lähdetään laittamaan linnunpöntöt puihin mökille. Hän siis vain ilmoittaa... ja herne venttiilissä kun poika sanoo että meillä on kyllä nyt jo muuta sovittuna.

Jatkuvasti puuttumassa asioihimme, sanoo että vauvallemme pitäisi ostaa kirpputorilta vaatteet, tuhlausta ostaa kaupata uutena... noh mieheni ei suostu että lapsemme kulkee kirppisvaatteissa, edes vauvana, hän kun sai koko nuoruutensa ja lapsuutensa kulkea niissä, ja koulussa kiusattiin.

Kun vauva syntyi, pääsimme tiistaina kotiin, soitti anoppi heti silloin ja ilmoitti että tulee huomennä kylään, poikansa sanoi että katsotaan sitä nyt sitten huomenna, anoppi löi luurin korvaan...
soitti loppuviikosta ja kysyi koska voi tulla, me menimme heti hänen luokseen koska vauvan tulo oli koiralleni kova paikka, vahti kamalasti, pissi allleen kun komensin jne...halusimme rauhoittaa kodin kokonaan, jotta koira tottuu. anopille kerroimme tämän, hän julistaa että koirasta pitää päästä eroon...

Minule anoppi sanoi päin naamaa että voisit alkaa käymään useammin päivisin kävellen hänen luonaan, kun et taida raitista ilmaa oikein saada... niinpä... käyn koiran va vaunujen kanssa 1.5-3h kävelemässä päivittäin. enkä käy anopilla kun sinne ei sitä koiraa saa mukaan...!! Erikseen sitten olemme autolla menneet, porukalla, tai minä vauvan kanssa, tai poika vaivan kanssa.

Ja pisteenä iin päällä; hän on nyt jostain keksinyt kun lupasimme tehdä hänen kotonaan yhteen huoneeseen tapiseerauksen että me myös maksamme kaikki tarvikkeet... silleen ihan kiva meno lapsiperheelle joka joutui juuri autonkin vaihtamaan, ja jossa äiti oli lomautettuna 4kk ennen äippälomaa...

Sekavaa tekstiä..
Mitä ootta mieltä, mitä tehdä?

Huh, ei kyllä käy kateeksi. Olen pahoillani, mutta en osaa antaa neuvoja, muuta kuin sellasia, joita noudattamalla anoppi varmaan katkaisisi välit teihin lopullisesti.

Voi ei, kuulostaapa jotenkin niin samanlaiselta kuin oma anoppini. Meillä tosin ei ole vielä lapsia ja koirastammekin pitää, mutta tuo mökkihomma.... Työleiri on juuri oikea sana kuvaamaan sitä touhua!

Musta sun miehen pitää tehdä nää asiat äidilleen selviksi. Jos ei hyvällä, niin sitten pahalla.

Tuo tapiseeraus ja sen maksattaminen teillä, sanoisin anopille suoraan että antaa olla jos et itse maksa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän mitä onni on:
:o Huh mikä anoppi. Saako miehesi suunsa auki puolustaakseen perhettään (eli itseään, sinua ja lapsia)?

Tänään joo ärähti kun taas soitteli ja miestäni ei kiinnostanut puhua hänen kanssaan, oli krapulan poikasta, ensimmäistä kertaa tänä vuonna... Anoppi kun meinasi aloittaa saarnansa juhlimisesta.. Suurimmaksi osaksi ollaan molemmat vain nyökytelty... keskenämme manattu ja mietitty että mitä tehdä...

täytyy sanoa että en uskonut sanaakaan.
Varma provo, aattelin. Kunnes näin että ap. onkin musta.

:( tuli ikävä olo.
Jättäkää väliin nyt joku mökkireissu. Ja ne puhelimet nyt vaan äänettömälle. Järkytyin. olen siis 49 vee ja järkytyin silti... Teillä on nyt paljon korjattavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Voi ei, kuulostaapa jotenkin niin samanlaiselta kuin oma anoppini. Meillä tosin ei ole vielä lapsia ja koirastammekin pitää, mutta tuo mökkihomma.... Työleiri on juuri oikea sana kuvaamaan sitä touhua!

Musta sun miehen pitää tehdä nää asiat äidilleen selviksi. Jos ei hyvällä, niin sitten pahalla.

Tuo tapiseeraus ja sen maksattaminen teillä, sanoisin anopille suoraan että antaa olla jos et itse maksa.

Anoppi kun sanoo että pojallaan on niin hyvät tulot niin joutaa maksamaan. Äitino on aivan äimän käkenä että miksi me niitä maksettaisiin!!? Ja minua nolottaa kun oma äitino osti meille lahjaksi, tarjoutui itse, suorastaan vaati saada ostaa vaunut, niin sitten anopille me makselemme kalliita remontteja..

Alkuperäinen kirjoittaja kukkanen1984:
tilanne alkaa olemaan jo niin ikävä että minulla alkaa olemaan negatiivisia ajatuksia tästä anopista.. :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Ei niin saa sanoa... mutta jotain on tehtävä..

Ketjun luettuani täytyy sanoa, että enemmän ihmettelisin, jos sinulla ei tuollaisia ajatuksia olsi :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Anoppi kun sanoo että pojallaan on niin hyvät tulot niin joutaa maksamaan. Äitino on aivan äimän käkenä että miksi me niitä maksettaisiin!!? Ja minua nolottaa kun oma äitino osti meille lahjaksi:
Jos ette osaa sanoa suoraan, niin sanokaa vaikka että säästätte omaan remppaan tai jotain vastaavaa.

Me kun mentiin naimisiin, anoppi ei osallistunut kustannuksiin eurollakaan. Mun vanhempani (äiti työtön, isä eläkkeellä) ostivat mulle puvun. Halusivat vähistä rahoistaan antaa tyttärensä häihin. Anoppi kyllä olisi halunnut kutsua kemuihin ties ketä ihmisiä, vaikka sanottiin että pienellä porukalla juhlitaan. Onneks pidettiin päämme!

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Miksi suostutte kaikkeen tuohon? Eik miehesi voi sanoa äidilleen, että hei, älä soita aamulla. Me emme tule mökille. Jne.

Mökille tulosta on joka kertainen sanominen, aina kun käymme hänen luonaan niin siitä sanotaan, että sinne on sitten kesällä TULTAVA...
Käsittääkseni se mökki on jo meheni nimissä... jos sanoisi anopille että sinulla ei asiaa tänne enää.... plaah.... Mutta olette siis kaikki sitä mieltä että anopilla on itseensa menon paikka? kun olen ajatellut että vika minussa, en osaa ottaa häntä huomioon, en osaa vain sopeutua...

Alkuperäinen kirjoittaja Anoppi kun sanoo että pojallaan on niin hyvät tulot niin joutaa maksamaan. Äitino on aivan äimän käkenä että miksi me niitä maksettaisiin!!? Ja minua nolottaa kun oma äitino osti meille lahjaksi:
Jos ette osaa sanoa suoraan, niin sanokaa vaikka että säästätte omaan remppaan tai jotain vastaavaa.

Me kun mentiin naimisiin, anoppi ei osallistunut kustannuksiin eurollakaan. Mun vanhempani (äiti työtön, isä eläkkeellä) ostivat mulle puvun. Halusivat vähistä rahoistaan antaa tyttärensä häihin. Anoppi kyllä olisi halunnut kutsua kemuihin ties ketä ihmisiä, vaikka sanottiin että pienellä porukalla juhlitaan. Onneks pidettiin päämme!

Meillä ei vauvalle pidetty nimi juhlia kun minä pahoitin mieleni kun anoppi uteli että mikä vauvan nimeksi tulee, hyvää hyvyyttämme paljastimme,sanoimme ettei ole julkista tietoa, juhlien jälkeen vasta. noh, seuraavana päivänä tultin kaupassa ihmisiä vastaan että oi onnea nyt sitten nikopetteristä....

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ohhoh, teitä käytetään tosi törkeesti hyväksi.
Onko miehesi anopin ainoa lapsi vai onko hällä sisaruksia?

on sisaruksia, sisko ja veli, molemmat vanhempia, sisko ja anoppi eivät oikein väleissä... veljeä anoppi haukkuu yhtenään, pikku jutuista..

Alkuperäinen kirjoittaja kukkanen1984:
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Miksi suostutte kaikkeen tuohon? Eik miehesi voi sanoa äidilleen, että hei, älä soita aamulla. Me emme tule mökille. Jne.

Mökille tulosta on joka kertainen sanominen, aina kun käymme hänen luonaan niin siitä sanotaan, että sinne on sitten kesällä TULTAVA...
Käsittääkseni se mökki on jo meheni nimissä... jos sanoisi anopille että sinulla ei asiaa tänne enää.... plaah.... Mutta olette siis kaikki sitä mieltä että anopilla on itseensa menon paikka? kun olen ajatellut että vika minussa, en osaa ottaa häntä huomioon, en osaa vain sopeutua...

No en minäkään tuollaiseen sopeutuisi. Piste.
On miehesi asia puhua äidilleen. Tehdä asiat selviksi. Ei teidän todellakaan pidä juosta anopin mielihalujen mukaanpaikasta toiseen ja maksaa kalliita remontteja.

Anoppis on ihan tyranni! :(
Nyt sanot sille ukolles että pistää äitinsä ojennukseen tai muutatte Timbuktuun ja äitisä saa jäädä naulailee linnunpönttöjä kuusenlatvaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja järkyttävää:
täytyy sanoa että en uskonut sanaakaan.
Varma provo, aattelin. Kunnes näin että ap. onkin musta.

:( tuli ikävä olo.
Jättäkää väliin nyt joku mökkireissu. Ja ne puhelimet nyt vaan äänettömälle. Järkytyin. olen siis 49 vee ja järkytyin silti... Teillä on nyt paljon korjattavaa.

et usko? kuule kyllä tällaisia on ihan oikeasti olemassa! Usko pois, ilman että tarvii olla minkään värisiä.

porvoon kukkanen siis kuitenkin...onko uusi kasvilaji, porvoonkukka ? :)

no, varoiksi, jos et olekaan musta provo, sanon että älä nyt sitä anoppia mökiltään ala ajamaan pois.
selvitä nyt ainakin lakiasiat (esim. elinikäinen hallintaoikeus ja muuta pientä)
mökki voi olla olla äijän nimissä jo mutta ei sen tarvitse tarkoittaa että olisi oikeus häätää anoppi sieltä

Nyt on miehesi aika alkaa katkoa sitä napanuoraa äitiinsä, ihan kunnolla. Nyt on hänen hommansa olla perheensä puolella, eikä kumarrella äitinsä suuntaan loputtomiin. Mikään silmien pyörittely selän takana ei todellakaan johda mihinkään, eikä myöskään kautta rantain vihjailu.

Anoppisi on oikeassa vain siinä, että on tuhlausta ostaa kaikki vaatteet uusina. Miehellesi vinkkinä, että vauvan vaatteista ei päällepäin näe, onko ne ostettu kirppikseltä vai kaupasta, koska kirpparit ovat täynnä vain muutaman viikon käytössä ollutta vaatetta. Jos jotain, niin nimenomaan vauvan vaatteet ovat lyhyen käyttöikänsä puolesta parasta kirppiskamaa kun eivät ehdi kulua;)

Omalla mökillään anoppisi saa vaatia teiltä millaista duunia tahansa, mutta jos ette halua hommia paiskoa, niin jättäkää menemättä. Koirankin suhteen peli on selvä, koska ethän voi olettaa, että anoppisi veisi kissansa hoitoon jotta sun koirasi pääsisi mukaan. Sehän on teille loistava syy kieltäytyä reissusta, koska ette halua maksaa koiran hoitolassaolosta. Tietääkö anoppisi, kuinka kalliiksi se tulee?

Tapettihommasta moni jo sanoikin, ettette tietenkään maksa mitään. Työpanos itsessään on jo tarpeeksi arvokas lahja.

Anoppis on ihan tyranni! :(
Nyt sanot sille ukolles että pistää äitinsä ojennukseen tai muutatte Timbuktuun ja äitisä saa jäädä naulailee linnunpönttöjä kuusenlatvaan :D

anoppi kyseli että koska ostamme omakotitalon kun mieheni ex perheineen on ostanut niin komean talon että...
:) No mä tossa sanoinkin miehelleni että vaikka heti jos se on oulussa. Asumme keravalla.

Yhteistyössä