Hakisinko mä ihan extempore lähihoitajaksi vai sairaanhoitajaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Opiskelija

Vieras
Yksi AMK tutkinto on jo takana ja järkevää olisi kai hakea samantasoiseen koulutukseen. Onko sairaanhoitaja koulutus paljon vaikeampi kuin lähihoitaja?
Mikä lähihoitajan palkka on suunnilleen?

Mä olen jo kauan miettinyt että voisi olla kiinnostava ala. En tiedä edes onko musta siihen loppujen lopuksi mutta ainahan voi keskeyttää jos ei tunnu hyvältä. Hakemalla ei mitään menetä =)

no lähihoitajalla on jonkin verran töitä myös sosiaalipuolella. eli jos kuitenkin sairaanhoidollinen työ kiinnostaa, niin sitten ehdottomasti sh. jos taas sosiaalipuolen työt, niin hae sosionomiksi.

musta sun ei kannata kouluttautua lähihoitajaksi, koska suht samankaltainen työ, parempi palkka, ja helpommin saa päivätyön noilla amk-tutkinnoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja noi:
palkkoissa ei ole suurta eroa, ja työtehtävätkin suht samoja...

Eivätköhän nuo työtehtävät riipu aika paljon työpaikasta. Vanhustenhoidossa tekevät ehkä samojakin hommia, mutta sairaanhoitajalla on paljon muitakin vaihtoehtoja.

Mä olen lähihoitaja/hammashoitaja eli suuntauduin hammas puolelle. Olen tosi tyytyväinen. Kun ei oikein kiinosta tuo persiin peseminen ym...
Lähihoitajalle on työtä yhtä paljon kuin sh.

Lähihoitajan työnkuva vaihtelee suuresti työpaikkojen mukaan. Omalla työpaikalla esim lähihoitaja saa kantaa paljon vastuuta ja tehdä hoitotöitäkin, mutta jossain taas saa tehdä vaan niitä perusjuttuja ja viedä buranaa, kunhan sh antaa sen. Itse opiskelen sh:ksi työn ohessa. Ihan siksi, että jos joskus muutan työpaikkaa, ei tarvitse pelkästään niitä pyllyjä pestä, joka sekin toki tärkeä ja arvokas työ.
Sairaanhoitajalla on enemmän vastuuta kuin lähihoitajalla. Nykyisin ollaan tuomassa kentälle ja avopuolellekin aina vaan vaativampia tehtäviä,,, Molempia tarvitaan tulevaisuudessakin, joten työllisyyden kannalta ihan sama.

Yhteistyössä